vosje @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

vosje @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 19:23

Hoi :D ,
Mijn naam is Suzan en ik rij 4 jaar op manege slichtenhorst. Daar heb ik nu een verzorgpony Vosje. Ik rij nu totaal 4 uur per week: 2 uur les en 2 uur vrijrijden. Ik wou graag weten wat jullie van mij rijden vinden. Mijn eigen commetaar : Waar je heen wilt kijken i.p.v. naar je pony.
Me tenen wijzen naar buiten i.p.v. naar binnen.
Geen knikje in me arm.
1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SuzanH op 07-09-09 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Quinta_x

Re: vosje @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:27

Ziet er mooi ontspannen uit.
Waarom heb je eigenlijk het halster onder het hoofdstel zitten? Lijkt me niet echt lekker voor je pony. (denk ik he)
van mij mag je je benen ook wat meer naar achter leggen zodat je hiel een rechte lijn is met je rug.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:29

Het ziet er wel relaxt uit, probeer alleen wat trotser op je pony te zitten. En je eigen commentaar moet precies andersom, je moet kijken waar je heen wilt en rechtop zitten en niet kijken naar je pony. En dat halster waarom!?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 19:32

x_Quinta_x schreef:
Ziet er mooi ontspannen uit.
Waarom heb je eigenlijk het halster onder het hoofdstel zitten? Lijkt me niet echt lekker voor je pony. (denk ik he)
van mij mag je je benen ook wat meer naar achter leggen zodat je hiel een rechte lijn is met je rug.

okè bedankt voor het commetaar! over dat halster: bij ons op de manege rijden ze daar altijd mee maar ik wil hem er wel onderuit doen maar hij kwam uit de les toen ik ging rijden dus toen had ze hem al om !!!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:39

Vind dat je netjes rechtop zit, je zou alleen met je hele bovenlijf iets naar achteren mogen. Je benen zijn wel te ver naar voren, probeer daar op te letten.
Je moet inderdaad kijken waar je naartoe gaat en niet naar je pony. Maar je kijkt niet helemaal naar beneden en op de meeste foto's ook waar je naartoe rijdt.
Veel plezier met z'n 2-en!.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 19:41

kamsel schreef:
Vind dat je netjes rechtop zit, je zou alleen met je hele bovenlijf iets naar achteren mogen. Je benen zijn wel te ver naar voren, probeer daar op te letten.
Je moet inderdaad kijken waar je naartoe gaat en niet naar je pony. Maar je kijkt niet helemaal naar beneden en op de meeste foto's ook waar je naartoe rijdt.
Veel plezier met z'n 2-en!.

okè super bedankt voor je commetaar. ja ik had het verkeert op geschreven over waar je naar moet kijken maar bedoel juist dat je naar dat gene waar je hen wilt :o

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:44

ziet er goed uit, grappige pony ook!

Wel zou ik mijn handen iets meer richting het zadel houden, vooral je buitenhand..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:20

tutje_D schreef:
uh het ziet er ontspannen uit,!:)

moet je alleen niet juist wel om je heen kijken ipv naar je pony?:-+

verder vind ik het een leuke pony

juist omdat ze om zich heen kijkt zit ze recht
doordat je naar pony gaat kijken ga je krom zitten
je moet toch kijken waar je heen rijd ;)

ziet er netjes uit ga zo door hoor
trouwens een erg mooie stal waar jullie rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:22

Leuke pony heb je daar, leuke combi zo!
Je mag met rijden proberen om je onderbenen wat meer onder je billen te krijgen. Als je van opzij naar de ruiter kijkt, wil je een rechte lijn van boven naar beneden kunnen trekken van schouder naar heup naar hak. Als je bij jou die lijn zou tekenen, dan zit je hak een eind vóór die lijn.
Daardoor moet je ook best wel hard werken met lichtrijden bv, en zul je misschien zelfs wel eens een plofje horen als je terugkomt in het zadel.
Als je je been wat meer onder je hebt, zul je merken dat je niet het gevoel meer hebt dat je "op moet staan" met lichtrijden, maar dat het veel meer vanzelf gaat, én dat je veel zachter kunt gaan zitten. Ook doorzitten wordt er makkelijker door, doordat jouw onderrug wat beter de schokjes op kan vangen van het draven.

En verder vooral blijven genieten van die brave Vos!

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:25

probeer recht op te zitten
en denk op je stelling ;)
verder leuke pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:31

Tipje om te checken of je goed zit onder het rijden:
Probeer je maar voor te stellen dat je met je voeten op de grond staat, in plaats van in je stijgbeugels. Als je dan gewoon in balans met licht gebogen knieën zou staan, dan is het goed. Maar als je het idee hebt dat je achterover op je kont zou vallen, dan zitten ze te ver naar voren.

En tipje om ze dan op hun plek te krijgen: ga maar even netjes in verlichte zit staan, billen niet te ver uit het zadel. Daarna zachtjes gaan zitten en goed opletten dat je benen niet verschuiven. Dan zitten ze goed. Paar rondjes gereden? Ga dan nog eens in verlichte zit! Hoefde je je benen niet te verleggen? Dan zat je nog goed!

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:55

Het ziet er erg leuk en vriendelijke uit!
Alleen zou ik je toch willen adviseren om chaps of laarzen te kopen, het kan gevaarlijk zijn om met alleen schoenen te rijden, je kan namelijk in de buegel blijven hangen met de lip van je schoen!!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 18:10

nouw ik heb vandaag weer gereden en hier zijn er weer wat foto`s zien jullie misschien vooruit gang ?
ik sta er wel soms dom op :+ maar let daar maar niet op :D :P
1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:25

ik zie zeker vooruitgang! je hebt je benen nu een stukje verder naar achteren liggen, nu liggen ze veel netter om te zien.
je zit ook netjes recht.

paar kleine tipjes:
hakken uitdrukken (denk maar dat er iemand aan trekt)
je handen dragen (voor jou gevoel te hoog houden, moeilijk hoor ik heb het probleem ook)
en je handen rechtop hierdoor komen je ellebogen mooi naast je lichaam te zitten.

ziet er goed uit hoor en een hele leuke combinatie!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 19:42

cmatthijssen schreef:
ik zie zeker vooruitgang! je hebt je benen nu een stukje verder naar achteren liggen, nu liggen ze veel netter om te zien.
je zit ook netjes recht.

paar kleine tipjes:
hakken uitdrukken (denk maar dat er iemand aan trekt)
je handen dragen (voor jou gevoel te hoog houden, moeilijk hoor ik heb het probleem ook)
en je handen rechtop hierdoor komen je ellebogen mooi naast je lichaam te zitten.

ziet er goed uit hoor en een hele leuke combinatie!

Super bedankt voor de reactie !! :D Ik heb alleen iets :Als ik mijn hakken dan laag doe dan gaan me benen automatisch iets naar voren. Maakt dat dan niet uit ????

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 20:20

Ik heb ook nog een filmpje hopelijk is hij duidelijk te zien ik vind wel redelijk :D
1)
View My Video

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:50

Ziet er leuk uit hoor..
Probeer je schouders mooi naast elkaar te houden, je leunt nu mee zeg maar.
Verder denk ik persoonlijk dat je je benen niet achter uit kan leggen omdat het zadel dat niet toe laat.

En inderdaad, kijken waar je heen wilt!!

Verder leuk en fanatiek hoor! *D

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:43

Ziet er leuk uit hoor. Alleen je rijdt nogal lomp? nee niet lomp maar je mag wat meer zelfverzekerder zitten. Dan moet je je handen wat meer dragen, en gewoon wat 'arroganter' zitten. :') En dan bedoel ik juist op de eerste pagina die foto's want als ik nu naar deze foto's kijk mag je happy van worden hoor! :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:23

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Het is de bedoeling dat je minstens 5 goede foto's in je openingspost hebt. Ook is je introductie niet volledig. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.