Op links is ze super makkelijk! Stelling neemt ze daar zo aan

Ik vind het ontzettend moeilijk om haar dus rechts te rijden. Want ik wil niet dat ze naar buiten kijkt, maar omdat ze vastpakt kan ik haar amper recht stellen. Want dan word het meer een trekpartijtje

Ik heb les, en dan nóg vind ik het moeilijk! Ik moet haar naar buiten laten kijken, en weer rechtstellen. Maar na een kwartier heb ik pijn in mijn armen omdat ze echt niet loslaat!
Nu heb ik alleen groepsles (met 3 personen) en priveles heb ik van een andere instructrice. In de priveles moet ik ophoudingen geven aan rechts, zodat ze daardoor wat loslaat. Niet te veel focussen op die teugel. Dat werkt wel heel even, maar dan gaat ze weer heel scheef lopen. Dan blijft ze dus ook gewoon niet op de hoefslag! Op rechts rijd ik meestal voltes (vergroten, verkleinen) en probeer haar zo naar binnen te stellen.
Wie weet nog wat tips? Vooral hoe ze los gaat laten?
en voor het rijden even gym doen, dus helemaal naar rechts buigen en links even een snoepje bij je houden. Ik heb ook wat grond werk gedan om haar losser te krijgen. Bij mij had het feit van het bit vastpakken gewoon te maken met het niet los zijn in de hals en schouder
)