Ballantimo 9de x ohz na 2 weken rust. Filmpjes + foto's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deniece

Ballantimo 9de x ohz na 2 weken rust. Filmpjes + foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 18:48

Hallo!

3 weken geleden heb ik dit topic geopend : [RIJ-ITP] Ballantimo 3de x los onder het zadel (v. lord loxley)
Hierna heb ik nog 1x op hem gereden en hem toen dik 2 weken in de wei gezet 24 u per dag. Hij is hier aardig van opgeknapt :) wat meer body gekregen en hij begint echt paard te worden! Hij is nu 3,5 jaar en een lord loxley x elcaro.

Ik heb Timo nu dik 3 maanden en het gaat super :):) Dit was de 9de x dat hij ohz was, 5de x 'los'. Vandaag had ik dus weer les, en het ging erg fijn. Hij begint mijn hand flink op te zoeken en dat is te zien op de filmpjes ;) hij duikt af en toe erg diep maar dat is natuurlijk helemaal niet erg.. Ik laat hem gewoon doorlopen en houd contact en hij moet vooral gewoon voorwaarts blijven :)

Mijn houding laat nog wel wat te wensen over ;) ik zit snel naar voren, nou heb ik wel het idee dat dat deels door de bodyprotector komt :o verder probeer ik zo goed mogelijk met zijn beweging mee te gaan om hem niet in de weg te zitten :)

Alle tips zijn welkom!

word toch best blij van dat beeld :+:

Afbeelding

Hier vind ik hem mooi actief :) lekker over de benen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard heb ik ook rechtsom gereden, maargoed dat is gewoon niet gefilmd :+ :P

http://www.youtube.com/watch?v=8-OejcQz7CI

http://www.youtube.com/watch?v=Lsr3vDWk5nM

Deze galop was niet bedoeld, hij schoot hier ineens weg omdat hij schrok.. Maargoed, onze eerste 'echte' galop ohz ;) dus moest er toch bij ;)
http://www.youtube.com/watch?v=ZfHKmb9qUvo
Laatst bijgewerkt door deniece op 06-09-09 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke_K

Re: Ballantimo 9de x ohz na 2 weken rust. Filmpjes + foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:55

Mooi dier :) zoals je zelf aan geeft mag je iets meer op je kont zitten en schouders wat meer naar achteren. Het zoekeriger vind ik zelf niet zo storend, als het maar voorwaarts blijft (soms komt ie net wat terug in tempo, misschien een beetje been geven?)

En misschien met aangalopperen je bokriem even vasthouden en wat meer teugel geven? Je komt nu erg hard in met je hand vanwege het wegspurten, begrijpelijk, maar niet fijn voor je paard (maakt het aangalopperen nog 'enger'). En ook in het galoppern wat meer op je kont zitten (anders blijf je bloedhard gaan :) )

Veel plezier samen!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 18:58

@ Marieke_K; ik heb mijn topic even veranderd, want die galop was dus niet bedoeld ;) vandaar dat ik even schrok en mijn reflex vasthouden was.. Daarna probeer ik gewoon mee te gaan met de beweging en rustig terug te nemen :) verder moet hij idd voorwaartser blijven soms :)

NFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:04

jeeeetje deniece, zag toevallig je topic!
wat zijn jullie vooruitgegaan!
En het is helemaal niet erg dat hij wat diep loopt, en af en toe wat zoekerig is, vind het al heel netjes en je pakt het goed op hoor!
Die 2weken hebben hem goed gedaan! hij ziet er véél beter uit!
ga zo door meid! :D

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 19:10

Haha dankjewel :D Hij ziet er idd veel beter uit :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:11

Ahh.. vandaar de help-paniek! reactie van je paard :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:30

Wow! Ziet er goed uit!! :wow:
Hij heeft echt een hele mooie zelfhouding op de momenten dat hij een wat stiller hoofd heeft en hij blijft mooi doorkomen van achteren. Hij maakt nog wel veel tactfouten en af en toe wat impulsverlies enzo maar dat komt gewoon puur door onbalans :)
Jullie zijn leuk samen ;) Probeer wel het midden van je zadel op te zoeken, je leunt nu niet alleen iets naar voren maar je zit ook af en toe een heel klein beetje op de lepel van je zadel ;)
Gewoon lekker door blijven oefenen en zodra het kan lekker figuren gaan rijden :) Maar, eerst even leren sturen natuurlijk :=

Larissa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 08:50

Super deniece dat het al zo goed gaat!! gewoon lekker veel blijven oefenen!! verstandig dat je hem even lekker in de wei hebt laten staan!!

(ik zou alleen de bovenste neusriem 1 of 2 gaatjes hoger doen. Hij zit nu erg dicht bij het bit. En met rijden zou ik af en toe je teugels ook wat losser laten als hij ontspannen is.. want dan kan die ook leren langer en lager te gaan lopen met zijn hoofd en dat is erg goed voor de rug en leert hij zich ook te ontspannen terwijl hij aan het werk is;) )

Heel veel succes! en timo is volgens mij echt een schat!!

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 08:59

leuk paardje!!:) je zou nog kunnen proberen het ritme meer aan te kunnen geven, zodat hij in het ritme blijft lopen. en misschien zou je al een beetje vw nw kunnen rijden. gewoon lekker laag:P dan wordt hij over zijn rug ook sterker.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 09:11

@ Marieke; Dankje :D mij is juist verteld dat hij heel goed tactmatig loopt en weinig tactfouten maakt :o :P ik moet idd gewoon op mn kont blijven zitten en rechtop zitten :D Maar dat is best lastig met een paard wat nog wat schieterig is en niet heel erg stuurbaar :P
@ Larissa; nou ik moet juist goed contact houden, vooral als hij zo diep komt anders blijft hij straks veel te diep hangen en kan hij nooit mijn hand vwnw volgen als ik geen contact houd.. De neusriem mag idd wel een gaatje hoger :j

Verder bedankt voor de reacties :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:00

Haha, ik denk ook dat het gewoon komt doordat toch wat met z'n hoofd loopt te zwiepen ;) Maar op het 1e filmpje rond 0.10-0.17 en in de 2e van 0.30-0.40 zie je hem wat onregelmatig lopen... Dat bedoelde ik meer ;)
Ik zou nu ook nog niet te veel teugels geven, laat hem eerst lekker je hand opzoeken :) Zo kan hij nog wat steun vinden aan jou en anders is ie wel heel alleen :(:) Zodat de aanleuning wat rustiger wordt kan je hem meer lengte aanbieden, maar ik zou er inderdaad nog even mee wachten ;)

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:38

Wat ziet hij er goed uit!
Ik heb jullie topics gevolgd en mn complimenten hoe je t doet!
Hij is echt heel mooi aan het worden, echt paard.

Super, veel succes in de toekomst.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:39

Wat ziet hij er goed uit!
Ik heb jullie topics gevolgd en mn complimenten hoe je t doet!
Hij is echt heel mooi aan het worden, echt paard.

Super, veel succes in de toekomst.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:40

Oeps, dat was niet de bedoeling :+

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 16:27

Haha bedankt voor je reactie :D hij word idd duidelijk steeds meer paard :) ben heel benieuwd hoe het er over een halfjaartje uitziet :)

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:29

Wow wat een vooruitgang! Super gaaf! En die galop... super vet ook al was die niet helemaal geplant! Heel vet! Ik moet natuurlijk ook nog rijtechnisch commentaar geven... uhm je zegt t zelf al een beetje maar minder voorover zitten... (tis een jong paard dus snap dat je het doet) voor de rest vind ik het een fijn beeld geven.

Veel succes verder!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 18:53

@ BelleA; haha dankjewel voor je reactie :D dat naar voren zitten.. Tja ik weet het heel goed.. Komt volgens mij ook voor een deel door de bodyprotector :o :P en die blijft nog even om aangezien hij wel vaker van die spontane galop acties heeft :D (laatste keer trouwens geen 1x.. maargoed ;) )

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:06

Klein tipje: Sommige paarden vinden dan loshangende touw erg vervelend..
Misschien kun je het touw op èèn of andere manier wat inkorten zodat je dat losse deel er niet meer hebt hangen..
Zou kunnen dat hij dan in eens ook rustiger is met zn hoofd.
Mooi paard en 'lief' gereden (positief bedoeld)

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 21:08

@ Geaa; dat losse touw viel mij ook inderdaad al op, ga eens een ander boktouwtje maken.. kijken of dat beter gaat :) hij is ondertussen nog wat onrustiger, maar dat komt ook omdat hij niet zo goed weet of hij het wel leuk vind haha.. Hij begint nu te snappen dat hij aan 't werk moet en lang leve het weiland voorbij is en daar is hij niet hééél enthousiast over ;) maar blijf er gewoon aan rijden en daar moet hij even doorheen :)

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:21

@ Deniece : Ik had t ook hoor het naar voren vallen met de bodyprotector. Ik rij nu zonder ook omdat ik met mijn nieuwe zadel anders helemaal niet kan zitten, en Belle doet t zo goed dat ik hem ook (zo ver je dat natuurlijk kan zeggen) niet nodig heb. Ik vind het het er echt heel ontspannen uitzien :d Hoelang rij jij nu en hoevaak?

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 19:55

@ BelleA; ik stuur je wel even een pb ;)