Me eerste paardje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FroukeW

Me eerste paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 19:45

Haayyy :wave:
Leuk dat je even komt kijken,
Ik heb sinds een paar dagen me eigen paard en dat is wel heel erg wennen hoor
een manege beest die doet gewoon alles wat die ervoor doet en dat is nu wel even anders dus het is hard werken
voor mij maar ook voor mijn lieve (eindelijk!!) eigen paardje ik ben echt zo trots als een pauw !!
dus ik weet dat het er niet zo heel goed uit ziet maar ik vind dat het al heeel goed gaat vergeleken met de 1ste keer
dit was de 3 de keer dat ik erop zat, graag commentaar maar hou het wel vriendelijk

Afbeelding
Haaay aangenaam Nashwin & me nieuwe baasje

Afbeelding
En maar voltes rijden om een beetje los te komen %)

Afbeelding
Grote volte %)

Afbeelding
Van hand veranderen..

Afbeelding
Al wat losser :(:)

Afbeelding
Hoefslag volgen

Afbeelding
Rondje op de hoefslag draven

Afbeelding
In draf voltes rijden %)

Afbeelding
Mijn trots :o

Afbeelding
Mijn trotss :D

Weet dat ik iets meer me hakken mag uit druken & me beugels wat langer mag maar ik wil eerst me hakken leren uitdrukken voordat
ik me beugels gaatje langer doe :o
anders ben ik hele tijd me beugels kwijt :o
Leuke tips zijn altijd welkom maar hou het aardig en ik ga proberen er aan te werken :D

nanoeh

Re: Me eerste paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:50

ziet er leuk uit zeg !..

maar de laatste foto .. oeii

houd je handen hoger en met een knikje in je ppolsen en naast de schoft.. je legt ze bijna op je schoot.. zo breed..

Succes met je paardje !

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:50

PS; en houd je ellebogen naast je heupen met een knikje in erin dus ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:52

Ah joh, maak je niet druk!
Je hebt een nieuw paard, je kunt niet verwachten da thet vanaf dag 1 aan de teugel loopt. Ik heb Olivier nou 7 maanden, en het begint nu pas lekker ontspannen, Niks overhaast doen, hij kent je amper!

De enelaatste foto is echt heel erg! Je hebt je voeten daar ontsettend uitsteken als kapstokken! Mán mijn hele garderobe kan ik daar aan ophangen! :oo

Komt allemaal wel goed, Niet overhaast doen, niets alleen, niet gaan trekken en proberen. Gewoon geduld hebbenn..

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:52

Gefeliciteerd met je nieuwe paardje! Ga je ook nog les nemen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:54

Leuk zeg je eerste eigen paardje, leuk dier iig!

Op sommige foto's mag je paardje nog wel wat actiever van achter worden. Verder lekker veel figuren en overgangen rijden, dan word je paard soepeler en nageeflijker lopen. Let idd op je handen en ellebogen.

FroukeW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 19:57

Ja ik ga ook lessen maar eerst even me paardje leren kennen en dan gaan lessen gewoon lekker rustig aan aanpakken:)
Vriendin van mij helpt me nu heel erg en morgen gaat ze me ook weer helpen met rijden en dan over een week of 2 prive les van de mensen op stal.. dank jullie voor de tips :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:58

mooi paardje hoor, maar je zit heel erg scheef!!! zeker op de laatste 2 foto's. ik hooop dAt je goed en snel les gaat nemen en lekker met je beestje aan de gang kunt. succes!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 21:12

Heeeeey Frouke!

Ziet eruit als een pittig ding joh!
Zal ik binnenkort eens langskomen?
Kan ik je misschien helpen met je zit/houding en met het lekker ontspannen van jullie samen.
Lekker genieten hoor!

Liefs, Puck

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 21:24

Het is een leuk paard, maar je moet de volte wat minder scherp inzetten. Rijd hem met wat minder stelling en meer buiging. Dus, vergroten en verkleinen en al die zooi! :Y) Maaar, verwacht niet te veel. Ik ben ook nog aan het rotzooien met mijn paardje hoor, en die heb ik nu 3 weken! De band is uiteindelijk het belangrijkste. ;)

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 21:29

Wat een mooi paardje,eerst lekker aan mekaar wennen komt allemaal goed :)
En als jullie ook les krijgen gaat allemaal goed komen :)
Veel succes ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:06

Mooi paardje hoor! :) Mooie combinatie ook!
Ik zou je alleen wat minder focussen op het 'aan de teugel' plaatje en eerst eens aan elkaar gaan wennen als combinatie. Je lijkt jezelf veel te veel toe te leggen op de voorkant. Ga eerst een aan de overgangen en een ontspannen teugelvoering werken, vanuit daar kun je ook weer naar de ontspanning toewerken. Als rijtechnische tip: Houd je handen bij elkaar ipv breed

FroukeW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 04:31

Petulan schreef:
Mooi paardje hoor! :) Mooie combinatie ook!
Ik zou je alleen wat minder focussen op het 'aan de teugel' plaatje en eerst eens aan elkaar gaan wennen als combinatie. Je lijkt jezelf veel te veel toe te leggen op de voorkant. Ga eerst een aan de overgangen en een ontspannen teugelvoering werken, vanuit daar kun je ook weer naar de ontspanning toewerken. Als rijtechnische tip: Houd je handen bij elkaar ipv breed

ja ik sta op stal Groenewoud x

FroukeW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 04:34

Puchje schreef:
Heeeeey Frouke!

Ziet eruit als een pittig ding joh!
Zal ik binnenkort eens langskomen?
Kan ik je misschien helpen met je zit/houding en met het lekker ontspannen van jullie samen.
Lekker genieten hoor!

Liefs, Puck

ja is goed Puck ik maak binnenkort wel via pb
een afspraak met je ! Xx

Vaillant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 05:56

Gefeliciteerd met je paardje!
Leuk beestje om te zien!
En wat betreft manege paarden en eigen paarden, met je eigen paard krijg je straks een band en hebben jullie samen straks 1 manier van trainen en heb je dus een grote kans dat het alleen maar beter gaat. dat je een team wordt!
Dus gewoon lekker lessen en dan komt de rest vanzelf!
Veel plezier van elkaar!

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 08:12

Leuk paardje heb je, Gewoon lekker veel figuren en overgangen rijden, Van achter naar voor rijden en dan gaat hij vanzelf nageven. Maar dat komt allemaal wel.
Verder idd goed op je handen letten dat je ze niet vast zet. en tenen naar binnen.
Succes verder :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 08:16

Gefeliciteerd met je nieuwe paardje.

Wat ik je voor nu als tip mee wil geven:

Blijf van die voorkant af, ik zie je veel teveel met je handen werken en op sommige foto´s veel te scherp inwerken.
Begin eens met lekker aan elkaar te wennen.
Het plaatje is iets voor later, dat komt vanzelf.

Pucksnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:17

Leuk paardje en jij zit er netjes op.
Blijf voor je uitkijken

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:30

leuk paardje zeg en veel succes met haar. wel cool of niet.. een eigen paard.

mijn advies is.. doe het rustig aan. rij haar nog niet echt aande teugel. ga gewoon lekker met haar bezig, sturen, overgangen etc. ik weet niet jou ervaring tot dusver is en wat het paard allemaal al kan. maar het ziet er wat gedwongen uit. ze moet meer ontspannen. dus gewoon lekker lang en laag, en dan achteruit naar voren rijden. dan komt het vanzelf. niet druk om maken.

veel plezier ermee

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:18

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen voor de toekomst, of voor volgende week, waar ben je nu precies allemaal mee bezig, wat wil je bereikt hebben als je afstapt, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Denk er ook aan dat je op Bokt zo goed mogelijk Nederlands moet typen en msn-taal niet toegestaan is.