Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

aleppink schreef:Geen gelul trek um in de krul
Joolien schreef:Zodra ik stil sta, moet ik spanning op het bit houden omdat hij anders zijn hoofd omhoog gooit. Dit is een lichte druk maar ik moet wel met het bit blijven spelen.
diega schreef:Joolien schreef:Zodra ik stil sta, moet ik spanning op het bit houden omdat hij anders zijn hoofd omhoog gooit. Dit is een lichte druk maar ik moet wel met het bit blijven spelen.
Eerst moet jouw halthouden beter zijn. Je staat stil en kunt je paard alleen door de hals houden als je doet wat je hierboven beschrijft. Als je halthoudt moet je eigenlijk je hand mee kunnen geven en je paard blijft dan nageeflijk naar je hand toe. Dit kan alleen als je paard voorwaarts blijft tijdens het halthouden. Waar jij mee moet beginnen is: Als je naar het halthouden toe rijdt voorwaarts rijden, dus weer weg in stap als je te veel weerstand voelt op je hand. Ook goed je been tijdens het halthouden eraan houden, zodat je paard gaat stilstaan met zijn achterbenen onder de masa en een aangespannen (bolle) rug. Pas als je dat goed voor elkaar hebt kun je beginnen met achterwaarts gaan, anders komt het nooit goed. Achterwaarts gaan is geen trucje maar moet ook gereden worden.
Mientjeuh schreef:Weet je nog wàt je juist doet wanneer het wel goed gaat?
Zoals ik hierboven al ergens las zou ik inderdaad eerst het halthouden in orde brengen en goed bevestigen. Als het achterwaarts al slecht wordt ingezet door niet correct halthouden, begint het ook gewoon fout. Pak het stapje per stapje aan en geef het inderdaad vooral eens aan bij je instructeur