Ramony (Kennedy x Vanitas)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Ramony (Kennedy x Vanitas)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 22:08

Omdat ik voor een massage-opleiding een filpje moest maken van het paard dat ik mee neem, heb ik Ramoon op de film gezet. Ze heeft moeite met ontspannen en ik was al erg tevreden dat ze hier ondanks de vrij heftige wind, toch ontspannen wilde lopen. Graag zou ik willen dat ze haar hals nog meer wil laten zakken maar ze loopt hier in ieder geval niet meer in haar eigen houding = valse knik met opgezette hals en weggedrukte rug. Ik vraag nu ook weinig aan haar, gewoon rondje links en rechtsom maar ben nu niet bezig om allerlei dingen te corrigeren omdat ik het belangrijker vond dat ze de ontspanning erin hield.

Afbeelding

justdiesel

Re: Ramony (Kennedy x Vanitas)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:12

lijkt wel of ze linksvoor een beetje kreupelt....
of kijk ik daar nou helemaal verkeerd op?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:17

hhmmm nee zie het helemaal verkeerd.....

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 22:21

In stap loopt ze inderdaad niet lekker. Niet kreupel maar ze is niet goed over de rug en dan maakt ze korte passen. Of ik moet haar helemaal los laten, dan is er geen probleem. Eigenlijk moet ik haar heel laag en rond laten stappen, maar dat kost even tijd voordat ik dat voor elkaar heb, als het al lukt. Dan stapt ze wel zuiver maar voel ik ook heel goed dat de kracht van achter vandaan naar voren loopt. Hopelijk wordt het na de massage weer gemakkelijker.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:56

prachtig beestje, helemaal mijn smaak,het ziet er netjes en onstpannen uit, probeer in de voltes niet te veel met je gewicht op jebinnen been te hangen en je teugels misschien ook een tikkie korter te nemen :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 18:35

Dank je (naamgenoot :D ). Teugels heb ik tijdens een normale training wel korter maar er schuilt wel het risico in dat ze zich dan gaat opkroppen. Eigenlijk is dit alleen wat inrijden maar daarbij rij ik haar normaal weer lager. Morgen gaat ze mee naar de massagecursus en ik ben benieuwd waar haar pijnlijke plekjes zitten. Volgens mij moet haar voorbeen veel vrijer kunnen bewegen en ze moet ook haar hals makkelijker kunnen laten vallen. Ben benieuwd.
Zelf merk ik dat ik vaak op links val. Niet alleen met rijden maar ook gewoon op een stoel. Wel iets om bij stil te staan en er bewust mee aan de gang te gaan. Het hindert namelijk mijn paard. Keertwending rechts krijg ik ook amper voor elkaar terwijl links wel vaak goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:16

Wow DF, Ramony ziet er zo nog mooier uit dan ik al had gedacht.

Mij viel ook de wat dribbelige stap op, en dat je af en toe flink naar binnen gaat zitten op de voltes. Wel kun je echt geweldig doorzitten zeg, het lijkt wel alsof je aan dat zadel vastgeplakt zit. :))

Succes met je massagecursus, ik ben benieuwd of je met rijden verschil gaat merken.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 17:23

Haha, ze zeiden daar ook al dat ik naar binnen val. En zei over de schouder wegloopt. Vooral aan de rechterkant last. Ben benieuwd, heb morgen les. Maar we hebben alleen nog maar de voorzijde behandeld. Koste al flink wat doorzettingsvermogen.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:24

Ik vind het er fijn uit zien! Je rijd met een hele vriendelijke hand en ik vind je paard erg ontspannen lopen. Teugels misschien iets korter en handen mooi dragen, echt fijn beeld! Toppie ga zo door :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 23:42

Bedankt voor de reacties.

Vandaag weer gereden nadat ze gisteren lijdend voorwerp was bij de cursus. We hadden alleen nog de voorhand gedaan en dat leverde al flinke reacties op. Ze heeft echt haar hoofd een aantal keer aan het plafond gestoten. Maar er zaten dan ook wat plaatsen goed vast. Vooral net achter haar oren en op haar schouder
Met rijden liet ze nu wel haar hals vallen ipv dat ze hem bovenin/horizontaal hield zoals in de filmpje. Ik rij nu bewust met heel licht contact en langere teugel zodat zij meer lengte gaat opzoeken en haar rug gaat strekken. Als dit weer wat meer bevestigd is dan weer verder met "normale" dressuurtraining.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 07:20

Mooi dier zeg!! Loopt heel fijn en jij rijd vind ik ook met een erg zachte hand.
Je kan haar misschien voorwaarts neerwaarts proberen te krijgen zodat ze haar rug wat meer gaat gebruiken.
Maar zoals ik zag op het filmpje waren je teugels vrij los en had ze daar alle kans toe. Maar zoals ik lees in je laatste berichtje ben je daar al mee bezig. Doe zo verder zou ik zeggen!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 19:18

Zal binnenkort een vervolgfilm plaatsen. Juist doordat ze niet zelf wilde zakken heb ik haar meegenomen naar de cursus. Zij had het het meeste nodig.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:46

Ziet er netjes uit!
Mooi paard ook :j

Voor wat betreft het onregelmatig lopen in stap: Ik ken het.
Mijn pony doet dat ook, omdat ze te gehaast gaat lopen in stap en haar passen niet afmaakt.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 17:08

Ze gaat dan achter inderdaad te snel en kan het niet bijbenen. Bij Ramoon klopt dan de verbinding voor-achter niet. Maar ik hoop dat het na de massages een stuk beter is. Na de vorige behandelingen is het ook vrijwel een jaar weg geweest. Maar nu doet ze het zelfs als ik heel weinig vraag.

sjaanie29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 00:32

DendroFleur schreef:
Ze gaat dan achter inderdaad te snel en kan het niet bijbenen. Bij Ramoon klopt dan de verbinding voor-achter niet. Maar ik hoop dat het na de massages een stuk beter is. Na de vorige behandelingen is het ook vrijwel een jaar weg geweest. Maar nu doet ze het zelfs als ik heel weinig vraag.

mijn paard loopt erg kort van voren! de hoefsmid zegt dat ze ook gevoelige hoeven heeft. Ze heeft een aantal dagen raar gelopen doordat ze tekort bekapt was. Ben op dit moment ten einde raad, want weet gewoon even niet meer wat ik moet doen. |( ... maar ik lees hier iets over een massage? Kan ik hier misschien mijn paard mee helpen?
want ze loopt sowieso ook wat stijf..........
Maar goed de een zegt dit moet je doen, de ander weer dat..... Gaat het om een gehele massage?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 06:15

Het hele paard wordt aagepakt en dan komen er vaak wel problemen tevoorschijn. Soms een enkel iets wat het paard belemmerd maar een klein iets kan naar verloop van tijd zich ook uitbreiden. Het paard moet zich compenseren waardoor er dus meer problemen ontstaan. Daarom kan je er beter vroeg bij zijn.
Kijk maar eens op http://www.happy-athlete.com
Waar woon je ongeveer?

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:31

Het was prachtig om te zien hoe ze stapte na de massage, lekker over de rug, langere passen. Ben benieuwd of ze morgen wat minder heftig reageert ;)

Gr. Nicole

sjaanie29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:31

ik woon in almere

DendroFleur schreef:
Het hele paard wordt aagepakt en dan komen er vaak wel problemen tevoorschijn. Soms een enkel iets wat het paard belemmerd maar een klein iets kan naar verloop van tijd zich ook uitbreiden. Het paard moet zich compenseren waardoor er dus meer problemen ontstaan. Daarom kan je er beter vroeg bij zijn.
Waar woon je ongeveer?

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:04

hey

wat leuk die massage techniek...mijn kennedy loopt ook in "haar eigen houding"ik probeer vooral thuis veel lang laag te rijden...als ze er 1keer is is het goed maar om er soms te komen

Ze is in december behandelt door heleen sleebos en toen heb ik een heel ander paard gekregen

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 17:07

Nicole10 schreef:
Het was prachtig om te zien hoe ze stapte na de massage, lekker over de rug, langere passen. Ben benieuwd of ze morgen wat minder heftig reageert ;)

Gr. Nicole

Hoi Nicole. De eerste keer erna ging Ramoon erg goed. Gisteren had ik les en voelde ze in het begin erg stijf (en ik was net zo stijf om een of andere reden ;) ). Maar als ze wel wilde loslaten, veerde ze echt van top tot teen. Alleen lastig om haar daar te houden, altijd is er wel weer even iets te zien of te horen en dan drukt ze zich toch weer even snel omhoog.
Gisteren ook mijn ander paard gemasseerd. Had weer andere pijnlijke punten.

Tot morgen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 17:08

sjaanie29 schreef:
ik woon in almere

DendroFleur schreef:
Waar woon je ongeveer?

Dat is voor mij wel ver uit de buurt om een keer te komen oefenen. Maar er zijn al wel gecertificeerde masseurs daar in de buurt. Kijk maar op de site.

sjaanie29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:30

ja ga ik zeker doen! bedankt in ieder geval...
Zit er zelf zo doorheen, omdat ik gewoon niet meer weet wie of wat ik moet inschakelen. Maar ik ga zeker een afspraak maken.... harstikke bedankt