Tripoleren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Tripoleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 23:42

Zie titel. Wat is tripoleren? :o?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:50

Thokkadisje schreef:
Tripoleren is iets van (volgens mij) alleen gangenpaarden doen. Het gebeurt voornamelijk in piggypace, het paard raakt in de war en het voelt alsoh het alle benen in willekeurige volgorde optilt. Omdat het niet weet waar hij het zetten moet. Het zit heel vervelend en is ook niet om aan te zien.

De allereerste hit op google verwees door naar bokt. ;)

edit: Dit topic. [GP] tripoleren

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 23:52

:o Sorry

Edit: topic doorgelezen en ik ben nog niet veel wijzer. Wat doet een paard dan precies met de benen? En is het iets dat hij eenmalig doet (dus het huppeltje van draf naar schwein) of kan een paard zeg maar ook bij wijze van een half rondje tripoleren? :+ :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:57

hestejente schreef:

Ah joh maakt niet uit. :P Het is ook niet echt een begrip waarvan je verwacht iets over te vinden op google.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:22

hestejente schreef:

Edit: topic doorgelezen en ik ben nog niet veel wijzer. Wat doet een paard dan precies met de benen? En is het iets dat hij eenmalig doet (dus het huppeltje van draf naar schwein) of kan een paard zeg maar ook bij wijze van een half rondje tripoleren? :+ :P

De uitleg in dat topic klinkt voor mij als gangenklutsen. Paard is ritme van de beenzetting kwijt en doet dan maar wat omdat hij toch voorwaarts moet blijven gaan.