Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mientjeuh schreef:Ik zou het niet met een ander bit of hulpteugel oplossen, want dan ontwijk je het eigenlijke probleem. Je kan er voor de veiligheid wel een martingaal aan hangen als hij echt met z'n hoofd naar omhoog gaat bij het versnellen.
Heb je al geprobeerd hem af te remmen door hem op een kleine volte te draaien? Ik heb vroeger ook een paard gereden dat zelfs in de bak erg rennerig kon worden. Bij haar hielp het om haar van het minste dat ze versnelde haar op gelijk op een zo klein mogelijke volte te draaien.
Het belangrijkste is dat je hiermee je pony probeert voor te zijn, dus van het minste dat je voelt dat hij ook maar iets versnelt, rem je hem af door hem op een volte te zetten. Belangrijk is wel dat je er heel consequent mee bent, dus echt àltijd als hij versnelt zonder dat je het gevraagd hebt, draai je hem op een volte. De meeste paarden hebben dan na een tijd wel door dat je het echt niet pikt en zien er dan de lol niet meer van in
maar ik kan wel zoiets proberen...

leuk uitgelegd hehe