We lessen bij Monique Bleijenbergh (http://www.basisrijkunst.nl) en dat is net wat anders dan de doorsnee dressuur. Het zijn voornamelijk losrijfoto's, maar ik vond het toch wel een fijn plaatje geven. Bij het oppakken bleek ze rechtsvoor niet 100% te lopen, daarom bijna alleen maar foto's rechtsom.
Mijn houding laat te wensen over, ik werk teveel terug met mijn binnenhand en ik moet die schouders eens een keer naar achteren doen, maar dat weet ik allemaal wel.

vwnw losstappen

losdraven, hierbij zit ik wat verlicht, zodat ze haar rug optimaal kan bollen (oprekken)

neusje naar beneden, achterbeen ondertreden

en nog verder

iets oppakken, op deze foto ga ik doorzitten, deze foto is erg confronterend, ik span veel te veel

poging schouderbinnenwaarts naar rechts, dit is haar mindere kant en ze vindt het nog lastig om na te geven
sbw links krijg ik helaas niet geupload, die is beter qua aanleuning

en vwnw uitdraven

Je bent een "ja-knikker" zeker
). Gewoon lekker op deze tour doorgaan en dan komt het helemaal goed!
Ik weet eigenlijk niet of ik een ja-knikker ben, ik beweeg wel veel met mijn hoofd, om andere bewegingen op te vangen. Je kunt aan deze foto's echt zien dat ik net ben gaan doorzitten. Als ik ontspan, dan ontspant zij, dan ontspan ik, soort kip-ei verhaal is het.