Murphy(B) en L'Espoir(L1) op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

guppekop

Murphy(B) en L'Espoir(L1) op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 23:40

Afgelopen zondag heb ik wedstrijd gehad met allebei mijn paarden.
Murphy:
Helaas geen puntje. Ik zat er met mijn tweede proef wel heel dicht tegenaan, maar murphy viel

Ze was hele proef wel netjes nagevelijk, maar wel hangerig (en stukken op de voorhand) en toen moesten we een volte doen en ze wou over de buitenschouwder, Dus ik denk, ja ik doe te veel met mijn handen. Dus ik liet mn handen (iets) los, en we vielen zo voorover!
Murph op haar knieen

Ze sprong snel weer overeind, en merkte dat ik niet meer in het zadel zat, maar op haar nek!
Ooowhh en dat is eng jongens!! Dan mag je gelijk wegrennen! Misschien raak je dat enge op je nek dan nog kwijt!
Dus Murph er vandoor! Na een half rondje stond ze wel stil, en ik ging proberen om het zadel weer in te klauteren. Maar iedere beweging is dan ook héél eng! Dus ik heel klunzig met m'n jasje en murph stilstaande houden, en uiteindelijk zat ik weer!
Ik wou weten of ze weer kreupel was, dus ik ging draven en lange teugel, maar ze liep heel zuiver, dus verder gegaan met mijn proef
Gelukkig stond er wel ‘keurig opgelost’ aan het einde van mijn protocol.

Maar heb een 4 voor die val en -2 dat ik mijn oefening niet heb afgemaakt.
Heel jammer, ik had 180.........
Nu dus 178

Zie hier: een poging om de sokken wit te houden!
Afbeelding

<3
Afbeelding

Galopje, hier wordt ze iets te lang…
Afbeelding

Uitgestrekte stap
Afbeelding

Mooie draf!
Afbeelding

Helaas doe ik hier raar…
Afbeelding

Met mijn andere paard ook geen wp, maar de tweede proef ging heel netjes! Helaas had ik daar niet zo'n lieve jury.

Verder maakt het mij niet uit. Het was weer een van mijn eerste wedstrijden sinds een jaar met beide paarden dus ik ben al tevreden met wat we nu hebben bereikt :)

Uitgestrekte stap
Afbeelding

Galop, ik zit veel te veel naar voren en ik heb veel te veel binnenhand ;(
Afbeelding

Halthouden
Afbeelding

Commentaar mag altijd
Houden jullie het wel lief O:)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 23:48

Ziet er goed uit Evy, vooral van Murf, zorgen dat ze niet zo gaat hangen maar dat komt wel weer, enne, die puntjes komen wel, ook wel met L'es! :)

O fijn, je hebt het in rijtechnisch gezet zie ik net.
Rechtop zitten en je handen wat meer dragen/bij elkaar. :)
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 01-09-09 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 23:48

Hee dat zijn de vakantiegangers van Selevia, die zo te zien inmiddels weer hard aan het werk zijn! Wat eng van je Tink zeg, dan heb je het ook even niet meer, brrr.. Gelukkig is iedereen nog heel :) Maarre ziet er netjes uit hoor voor 1 van je eerste wedstrijdjes met deze paarden. Succes nog!

Gerianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 23:55

leuke foto's !!

0kki

Re: Murphy(B) en L'Espoir(L1) op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:39

handjes mooi naast elkaar en tenen naar binnen. ik vind het netjes uitzien. wel jammer van die val. maarja.. volgende keer is nieuwe ronde nieuwe kansen;)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:40

Ziet er netjes uit :) leuke paarden ook, alleen jammer van de punten maar dat heb je niet altijd voor het zeggen helaas...

Wat ik me even afvraag he, is het niet lastig om eerst op zo'n brede koudbloed te starten en daarna op zo'n warmbloed? Dit is echt een serieuze vraag, omdat het mij lijkt dat ze allebei heel anders rijden. Of valt dat wel mee?

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:56

Ik vind dat je erg netjes rijd, mooie paarden heb je!
Volgende keer krijg je vast betere punten.
Alleen goed aan denken op je kont blijven zitten in de galop.

Gaat het goed met jou paarden als je ze allebei op wedstrijd mee neemt? Word de een niet heel onrustig als de ander weg is, of heb je iemand mee die er een bij de ring vasthoud?
Ik heb ook twee paarden, maar kan echt niet met allebei op wedstrijd als ik dat doe breekt de ene de tent af zodra die de andere niet meer ziet.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 19:24

@ Malibu; Ik merk geen niet echt verschil tussen beide paarden. Ja, Murphy moet ik voorwaarts rijden en L'Espoir moet ik meer terug rijden. En Murphy is ondeugender, en die schikt sneller maar L'Espoir is kijkeriger.
En zowiezo, maar dat merk je denk ik ook wel aan jou paarden (zie dat jij met 2 paarden start?), ieder paard is eigenlijk hetzelfde. Ik moet hetzelfde doen bij Murphy als bij L'Espoir om hun lichtvoetig te krijgen en over de achterhand te rijden.

@ Ieris; beide paarden zijn heel simpel op de trailer, behalve dat Murphy de trailer niet graag op gaat. Ze geven niet zo veel om elkaar, als ik met de een weg gaat, blijft de ander rustig hooi knabbelen. Maar ze vinden het geloof ik wel fijn om samen te reizen en samen te wachten :) Behalve dat Murphy, na een peesblessure vorig jaar, en daarna een hengst erop gezet te hebben, nu wel chagggerijniger is :P Maar L'Espoir reageert daar ook niet op eigenlijk, en die gaat door met haar eigen ding doen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:54

Malibu schreef:
Ziet er netjes uit :) leuke paarden ook, alleen jammer van de punten maar dat heb je niet altijd voor het zeggen helaas...

Wat ik me even afvraag he, is het niet lastig om eerst op zo'n brede koudbloed te starten en daarna op zo'n warmbloed? Dit is echt een serieuze vraag, omdat het mij lijkt dat ze allebei heel anders rijden. Of valt dat wel mee?

Als je weet hoe je ze beide goed moet rijden, want het zijn tenslotte je eigen paarden die je door en door kent, schakel je gauw genoeg over.
Ik heb een bredere, niet zo voorwaartse kwpn met dressuur, en een heel smalle, snelle kleine tinker.
De een moet ik naar voren rijden, de ander terug rijden, maar je schakelt vrij gauw over. :j

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:56

Leuke foto's, let op je handen. :)
Sinds wanneer heb je uitgestrekte stap in de B en L1?
Die heb je naar mijn weten toch pas vanaf de M1? :)

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 20:07

Puissance schreef:
Leuke foto's, let op je handen. :)
Sinds wanneer heb je uitgestrekte stap in de B en L1?
Die heb je naar mijn weten toch pas vanaf de M1? :)

foutje...
bedoel middenstap O:)
had ff niet nagedacht O:)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:59

hee evy
In ieder geval hele leuke fotos :D
Denk wel even aan je tenen, die lijden behoorlijk hun eigen leventje(mijne ook altijd hoor :Y).
En af en toe iets rechter op zitten vooral met galoperen
Maar ziet er verder netjes uit.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:22

Hee Evy!

Hier je mede-secetariaat(invalster O:) )

Je rijd je paarden netjes joh! Vooral Murphy :j
Volgende keer komen de puntjes wel, geloof mij ;)

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 21:35

dankjewel :)

ik heb afgelopen zondag wedstrijd gehad, 1 wp met Murph, en eerste geworden en gedeelde derde plek
en 2 wp met L'Es, en gedeelde derde plek en 5e geworden :)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:45

Gefeliciteerd! :D

lOvepaardenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:38

je benen liggen iets te ver naar achter steeds:P