Nog niet zo lang geleden heb ik me aangemeld op bokt, dus dit is meteen een soort introductie, van mij en natuurlijk mijn paard Vatout.
Het is een 7jarige ruin van Nero (v Balzflug). Hij is nu 2 jaar in mijn bezit en ook iets langer dan 2 jaar onder het zadel, en we gaan steeds weer iets vooruit.
We zijn begonnen met vooral maar blijven zitten, het liefst rende hij overal onderuit. Rug wegdrukken en gaan.
Ik heb gelukkig een fijne instructeur, die vooral met mij werkt aan ontspanning. Ik merk dat ontspanning een terugkerend ding blijft in alle nieuwe oefeningen die ik met hem leer.
Met de wedstrijden zijn we als een speer door de B en de L gegaan.(Maar als ik naar die eerste foto´s kijk, snap ik het nog steeds niet!?) We hebben op dit moment 9 winstpunten in de L1, voordat we overgaan naar het L2 wil ik eerst wat beter kunnen ontspannen met langere stukken doorzitten. Vooral op het moment dat hij echt lekker begint te lopen, heb ik daar nog wel eens wat moeite mee..
Op wedstrijden krijg ik af en toe ook het commentaar dat hij met wat meer impuls mag lopen. Daar zijn we dus dan ook druk mee bezig.
Nou goed, genoeg verteld, tijd voor foto´s! Zoek de verschillen!
(Ter vergelijking zal ik ook een aantal foto posten van 2 jaar geleden)
2007:

ook nog 2007, heel veel spanning!

Nu:

Bedankt voor het kijken!!
Groetjes Yentl
Leuk dat jullie het zo goed doen met de wedstrijden en ook goed dat je niet zomaar door gaat met de L2, maar er voor zorgt dat jullie goed voorbereid zijn. Wat puntjes: schouders wat meer terug, handen zelf dragen en rechtop houden.