het aan leren van vrijheids dressuur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fire1212

het aan leren van vrijheids dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 19:16

hallo

ik wil mijn paard graag vd leren (vrijheids dressuur)

maar ik weet niet waar ik mee moet beginnen wie wil me tips geven
ik hoop ik veel aan jullie aandacht heb
alvast bedankt xx ashley

criollolover

Re: zien jullie verschill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:18

hoe oud ben je??

EsmayEsmay

Re: het aan leren van vrijheids dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:23

Maakt toch niet uit hoe oud ze is? Daar vroeg ze toch niet om. Het staat hier alleen wel verkeerd, en waarschijnlijk zijn er al meerdere topics over dus je kan ook eerste even de zoekfunctie gebruiken. Misschien dat je daar wat wijzer van wordt

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:24

Heey!
ik doe het met mijn shetlander hengst nu zo ongeveer een jaar.
hij kan: liggen, steigeren, achter me aan lopen, voetjes uitsteken, op zijn knietjes zitten, een rondje op zijn plaats lopen, en hij begínt het zitten onder de knie te krijgen..
aan de lange lijnen kan hij ook wijken, keertwendingen en heeeeel langzaam draven.

Allereerst moet je hem leren wat een comando is.
dus dat jij iets van hem wilt, en als hij dat doet dat hij dan beloond word.
begin met iets makkelijks. voetjes uitsteken...
pak een zweepje (alleen als verlenging van je arm gebruiken) en tik er zachtjes mee tegen een beetje, nooit je geduld verliezen!! het dier zal er echt wel een keer genoeg van krijgen zodat hij zijn been optilt om het bijvoorbeeld aan de kant te zetten, op de grond te schrapen, of schrikken van het tikken of iets anders. als het been ook maar 1 cm van de grond afkomt meteen belonen met een klein brokje.

edit: ik was 13 toen ik ermee begon, ben altijd heel rustig gebleven. mijn hengst is beter opgevoed dan álle 15 merries op stal bij elkaar (vande shetjes dan). hij steigert nóóit zonder het commando. en zelfs op de keuring, waar hij jaarlijks mee naartoe gaat. met allemaal onbekende merries. staat hij er (als ik hem vasthoud> hihi) er gewoon als een dooie knol bij. je moet dus wel natuurlijk overwicht op hem hebben. anders wordt het niks

fire1212

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 20:18

ik ben nu 12 word 13 volgende maand

maar ik ben nu bezig met stap
ik ga dan naast haar staan en danzeg ik stap en dan loop ik naar voren en loopt zij mee
nu kan ze dit alleen en draf het zelfde
en die dingen allen nu ben ik bezig met voetje maar dat lukt me nog niet zo goed:(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:22