Paard maakt zich sterk na galop.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ukje112

Paard maakt zich sterk na galop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 17:08

Ik heb sinds kort een draver erbij.
Er zaten al wat "knopjes" van de dressuur op maar daar is ook alles mee gezegd.
Als ik wil galopperen gaat hij eerst enorm hard draven en dan is het maar de vraag of hij de sprong naar galop te pakken krijgt.
Zit hij eenmaal in galop dan doet hij het netjes.
Wanneer ik na de galop weer een rustig drafje wil neerzetten, dan maakt hij zich enorm sterk en wil alleen maar hard en galopperen maar dan komt weer het volgende, hij springt dan niet over maar gaat enorm hard draven. Hoe kan ik hem op dat punt weer rustig en nagevelijk laten lopen na de galop? Hier loop ik echt op vast.
Heeft iemand tips voor mij?

midgie

Re: Paard maakt zich sterk na galop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:18

Misschien even niet galopperen en eerst zorgen dat hij netjes kan stappen en draven , werk aan de techniek.

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 17:20

hij kan netjes stappen en draven, daar ligt het niet aan, maar we zijn sindskort bezig met de galop en hij pakt het supergoed op, alleen is het probleem dat als ie gegaloppeerd heeft, hij niks anders meer wil!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:20

Probeer hem te overvallen. Rustig draven en ineens de hulpen voor galop geven.. gaat ie harder? Dan terug nemen en later weer proberen.

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 17:25

zal ik eens proberen, dank ej voor je tip

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:26

ik ken het probleem heb het zelf ook gehad met mijn draver. wat ik doe is meteen na de galop heel veel figuren en overgangen gaan rijden. dan werd ze altijd vrij snel weer rustig. nu is ze meteen na de galop weer rustig maar het is even oefenen en studderren wat het beste werkt.

en wat ik deed voor het aanspringen naar de galop is het op de volte oefenen dan springen ze wat makkelijker en sneller aan als in de bocht met het rechte eind weer voor je neus.

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 17:54

Nou, dat is het em bij mij nou juist, op de volte galoppeerd hij moeilijker, want of hij valt direct weer in draf, of hij valt enorm naar binnen, dus er is nog werk aan de winkel maar alles op zijn tijd