Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar in principe kijkt niemand naar beneden en iedereen dus goed vooruit en zouden botsingen niet nodig moeten zijn...

). En natuurlijk ook niet als je qua niveau lager bent dan iemand anders. Bij ons is het:Simmie schreef:Linksom heeft voorrang (maar bij sommige stallen doet men het net andersom en heeft rechtsom voorrang. Wat dat betreft zou ik gewoon even vragen wat de regels bij jullie op stal zijn). Als jij stapt heeft de ander voorrang, ongeacht of die persoon linksom of rechtsom rijdt. Zijgangen, (SB, travers, renvers, wijken etc) hebben ten alle tijden voorrang ongeacht of die persoon linksom of rechtsom rijdt.
Wat betreft je mederuiter, lekker in haar sop gaar laten koken. Jullie zijn niet minder en hebben evenveel recht om in de bak te rijden.
.
!
Freya schreef:Dit hing bij ons op de manege in de bak.
Al wie zich in de baan wil wagen,
dient dit vooraf beleefd te vragen.
Wie zijgang rijdt heeft vrije baan,
wie stapt moet van de hoefslag gaan
Wie links rijdt heeft de meeste praats,
wie rechts rijdt maakt voor de ander plaats.
Rijdt veel, praat weinig tot besluit,
komt tijdig, ga op tijd eruit.
Als ik dan even rustig een bepaalde oefening wil doen, vraag ik dan of ze even een circel voor me willen vrijhouden, bijv ik bij C op de volte en zij zich vermaken rondom de volte bij A.