Allereerst het aankoop topic en wat daar bij kwam kijken
Daarna het aankomst topic waarbij ze zeer mager was!
Omdat veel mensen het volgde, plaatste ik regelmatig foto's van hoe ze opknapte
( staat in mijn profiel van begin tot eind)
Dit is mijn laatste rij topic om even te vergelijken!
Inmiddels heb ik zida bijna 3 maanden.
De eerste maand ben ik alleen bezig geweest met haar laten aan komen conditie kweken aan de longe. En het stres te verminderen.
De 2e maand ben ik het rijden iets gaan oppakken naast het longeren.
En afgelopen maand zijn we echt aan het werk gegaan met rijden.
Zida is een 5 jarige merrie van hold up premier x g ramiro z van 1,75 hoog
Ze is nog erg groen en moet nog een hele hoop leren maar ze is erg leergierig en gaat hard voor uit! Wel is ze nog heel arm bespierd omdat ze dus ook zo mager is geweest!
Zelf ben ik er 3 jaar uit geweest dus we zijn samen een beetje zoekende
maar het gevoel begint weer terug te komen.Ik ben afgelopen maand ook begonnen met lessen, 2x in de week heb ik prive les om even een goede start te maken! En ik kan het nu al goed merken! we leren een hoop!
Zida is geen makkelijk peerd en ik heb toch even moeten zoeken hoe ik daar mee om moet gaan.
Vooral haar nerveuze karakter is iets waar ik aan moest wennen.
Waar we nu aan werken is de basis. We zijn bezig haar rustiger te krijgen onder het zadel, de spanning er uit krijgen. En dat ze minder fel reageerd op het been. Ook zijn we bezig om haar lager in te stellen, ze loopt graag boven in en vind dat nog erg lastig. Maar het gaat steeds beter. Vooral de galop vind ze nog erg moeilijk vooral omdat ze daar nog een hoop kracht mist.
Bokken heeft ze echter minder moeite mee
Waar ik zelf bezig mee ben is het gevoel van het rijden weer terug krijgen wat na 3 jaar toch behoorlijk weg was
Ben vooral bezig met recht op zitten en mijn benen lang te maken en naar voren te houden. En meer voor in het zadel te zitten in plaats van achter in wat weer een gevolg is van het voorover zitten (steek me kont dan naar achter, is altijd al een probleem geweest
)Ik heb zwaar rug problemen wat in de galop het ergste is maar ik moet zeggen dat het steeds beter lukt, dan zit ik duidelijk ook met een meer gespannen onderlichaam wat het zitten weer vermoeilijkt. Verder moet ik ook op mijn handen letten.
Waar ik erg blij mee ben zijn me chaps! Die had ik op deze foto;s voor het eerst aan, ik ben 11,5 kilo af gevallen en kan ze eindelijk aan (heb ze met voor bedachte raden te klein gekocht) maar ben erg erg blij mee en het rijd een stuk beter als met blote benen!
Andere tips zijn zeer welkom!
Wel onderbouwd zodat ik er ook wat mee kan
Deze foto's zijn van 2 weken geleden, de dag dat ik op vakantie ging
losrijden

Dit is de houding die ze graag loopt. En wij willen haar nog wat lager in gesteld hebben.

Even door vragen.

hier begint ze al iets te zakken.

Galop, daar hebben we nog wat moeilijke momentjes

Hier een iets beter momentje

Deze richting werken we op, dit is alleen weer een moment dat ik recht op moet zitten en mijn benen langer moet maken en mijn handen voor me moet dragen.

En de afsluiter!

Brand maar los

)