Azzaro @ B springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cointreau

Azzaro @ B springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 13:16

hallowtjes

hier ben ik weer met m'n Azzaro, maar deze keer de springfoto's. Omdat hij zo leuk en enthousiast sprong heb ik er een enorme rugpijn aan overgehouden. maarja, da's oefenen zeker :+ (thuis springt hij ook goed door, ma ni zooooo overdreven). Vooral op oxers denk ik dat meneer zich soms vergiste met een klasse hoger :P

Hij sprong enorm krachtig en daardoor werd ik soms de lucht in geworpen, wat het dus heeeeeeel moeilijk maakt om dicht bij je paard te blijven boven de sprong. Boven oxers mag ik ook nog meer teugel geven.

maar ik zou zeggen, kijk maar :D

het inrijden was op zandpiste. Ik was de eerste combinatie, vandaar zo weinig volk in m'n inrijpiste. Zo zalig!!!
Afbeelding

even wat tips vragen aan de fotograaf (elke86 :D )
Afbeelding
en hij zag het zitten
Afbeelding
rustige rechte
Afbeelding
oxer stond op 1.10 m, dat is toch veel te laag zeker!!!! (check die kerel op z'n schimmel :P )
Afbeelding
en nog s
Afbeelding
op de rechte toch iets kalmer
Afbeelding
dan mochten we binnen, eerst wat rond draven
Afbeelding
Afbeelding
azzaro nog even wat moed inpraten. Niet dat ie het nodig had, maar dat is zo een gewoonte van mij voor 'k m'n parcours start. Misschien meer voor m'n eigen moed :P
Afbeelding
eerste hindernis weer veel te hoog, daardoor geef ik hem ook veel te weinig teugel
Afbeelding
al iets meer overschot ook bij de rechte, maar toch niet helemaal overdreven
Afbeelding
die oxer is een beetje te laag denkt az
Afbeelding
ja, hier heeft iemand heel veel plezier in het springen
Afbeelding

thx voor kijken, laat gerust commentaartje achter
voor de geïnteresseerden, Azzaro is een bwp, afstamming Skippy II en hij is 1.81 m groot.

Anoniem

Re: Azzaro @ B springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:18

handen meer meenemen, en gaan oefenen met laager over de hindernis heen springen hij springt alles namelijk veelste hoog. en dat kost hem erg veel energie.

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:19

Hahaha een paard met h umor zo te zien! Je geeft af en toe iets te weinig mee idd, maar wat wil je met zo'n sprongen af en toe := Heb smakelijk gelachen om die kerel op zn schimmel, dat hoofd :')

Vooral door blijven gaan, je paard vindt het blijkbaar prachtig! kijk ook die oortjes he!
Om lager te gaan springen kun je in-uitjes springne. :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:19

Jeetje, wat een joekel van een beest! Maar wel een gaaf ding hoor :)

Het lijkt alsof hij verticaal springt, dus teveel terug komt hoog springt en dicht landt. Dit kan ik fout zien hoor, maar lijkt zo vanaf de foto's alsof je hem iets meer voorwaarts moet galopperen naar de sprong toe. In het L krijg je al bredere oxers en is zonde als je dan een balkje hebt.

Verder ziet het er leuk en vriendelijk uit :) Veel plezier nog samen!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:22

Idd hij springt wel heel erg moeilijk.
Ik zou met zo'n paard gaan trainen op zijn techniek, nu zet ie bij het springen de rug helemaal vast, en springt dus puur op kracht.
Dit word in een hogere klasse dalijk een stuk moeilijker voor m en kan op den duur blessures opleveren.

Naast dat je het paard dressuurmatig goed op orde moet hebben , is het raadzaam veel lage sprongen te nemen, en in-uitjes te rijden, zodat paard meer over de rug gaat springen..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:23

Dat ziet er uit als een heel groot paard :D

Het zal hem uiteindelijk ook minder kracht kosten als hij leert wat meer voorwaarts te springen ipv omhoog. Misschien net wat Nessah zegt, met iets meer energie op de sprong af zodat hij beter uit kan komen en er niet zo'n ongelooflijke sprong van hoeft te maken.

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:26

Jemig wat een sprongen, respect voor je dat je daarop kan blijven zitten, ik had t namelijk echt niet gered. Technisch commentaar heb ik niet zo heel veel, je kan wel zien dat hij er ontzettend veel lol in heeft!

cointreau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 13:35

ja, thuis oefenen...
het probleem thuis is, dat hij dit helemaal niet zo doet. Lage sprongetjes neemt hij mooi en rustig. hogere sprongen neemt hij netjes en mooi.
Maar op tornooi... krijg ik dit. Ik weet niet of het de stress is, want hij springt wel minder zelfverzekerd als thuis.
Voorlopig heb ik alleen in de zomer tornooien mee gedaan. Msch is het een goed idee om de winter nu ook te doen, zodat hij wat ervaring op doet. Dat hij ook op wedstrijd lekker chill kan springen zoals thuis :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:45

Ik wou ook net zeggen, volgens mij doet hij het niet als het bekende hindernissen zijn. Want ik weet nog dat toen hij nog van de manege was en ik die springcursus deed met hem hij gewoon perfect sprong. Maar toen daar plots een felgekleurde en onbekende muurhindernis in de piste stond, sprong hij er ook als een konijn over :D Na uiteraard een heel gevecht om hem daar überhaupt overheen te krijgen.

Misschien moet je thuis ook eens oefenen met "andere" hindernissen, als je dat nog niet gedaan hebt. Bv. een rechte met een felgekleurd deken over, een paar van die feloranje verkeerskegels eronder enz. En als daar mogelijkheid toe is misschien eens in een andere piste met andere hindernissen springen.
Verder zet hij ook vaak te vroeg af dus daar zou ik ook op oefenen :)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:51

waauww mooi paard! en zo hoog springen! ik zou het nooit durven
ps: haha die kerel op de schimmel _O-

pria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:56

haha die op die schimmel zit echt zo te kijken Wow volgens mij heb ik de verkeerde haha

verder meer meegeven ook als ze zo hoog springt (weet dat het heel moeilijk is heb hetzelfde probleem)
en probeer thuis te trainenen dat ze dichter bij de spong komt dan overspringt ze zich niet zo!
verder wel heel heeel leuk paardje en succes verder

JoliennJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:58

Ik ga mee in wat de rest zegt, maar wil nog even toevoegen: rij recht op de hindernis af. Op bijna geen enkele foto rij je op het midden van de hindernis, het kan altijd een keer gebeuren als hij iets eng vindt en daardoor gaan slingeren, maar op deze foto's is het de standaard.

En was de 1e hindernis in het parcours nou een kruisje?

cointreau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 14:16

Jolienn schreef:
Ik ga mee in wat de rest zegt, maar wil nog even toevoegen: rij recht op de hindernis af. Op bijna geen enkele foto rij je op het midden van de hindernis, het kan altijd een keer gebeuren als hij iets eng vindt en daardoor gaan slingeren, maar op deze foto's is het de standaard.

En was de 1e hindernis in het parcours nou een kruisje?

1ste is een kruis-oxer. Maar de rechte balk is een beetje verstopt achter de boompjes :P

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:01

Als je handen meer meegaan met zijn beweging dan springt hij waarschijnlijk ook niet zo omhoog. want eigelijk rem je hem af als je hand op de zelfde plek blijft, omdat hij zijn hals langer maakt. dus goed op je handen letten en dan komt t wel goed;) wel n leuk paard trouwens:) normaal zeg ik paardje, maar dat past niet zo bij zijn 1.81;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:48

Wat een mooi groot paard heb je :)
Haha die vent op die schimmel die 2e foto ook nog dan galloppeert die schimmel zo grappig :')
Verder ga ik met de rest mee

Karlijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:41

So springt mijn haflinger ook :P
Ze is té bang dat ze de balk aanraakt...
Heeft hij dat ook?
Het ziet er in igg erg leuk uit!

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:32

Wat Jolienn zegt viel mij ook op: je lijkt vaak schuin op de hindernis af te rijden.

Ziet er trouwens wel stoer uit, die enorme sprongen!

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:54

Hij springt wel heel hoog he, nu, mijn vriend rijdt ook een SkippyII en die doet dat ook wel eens, maar dat is een compleet geschifte beest ;)
Ik vind dat je er netjes opzit :j en hem goed rondstuurt! Hij is zo enthousiast!
Rijden jullie in Brabant? Zoja, wij gaan zondag ook naar Gooik :j

cointreau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 20:35

Theake schreef:
Hij springt wel heel hoog he, nu, mijn vriend rijdt ook een SkippyII en die doet dat ook wel eens, maar dat is een compleet geschifte beest ;)
Ik vind dat je er netjes opzit :j en hem goed rondstuurt! Hij is zo enthousiast!
Rijden jullie in Brabant? Zoja, wij gaan zondag ook naar Gooik :j

wij moeten jureren in gooik :P
den 13e september is het laatste in nieuwrode.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:39

Skippy II, ojee, daar heb 'k niet veel goeds mee, super springen, mist een goede training, maar kwa karakter .. :o
Handen meegeven & recht houden, op de 'gewone' foto's lijkt 'ie niet zo achtief, en op de voorhand, misschien wat meer dressuur rijden? kan je ineens de ontspanning meenemen, want ik vind het er nu en dan wat gespannen uitzien. succes!

Karlijnlover schreef:
So springt mijn haflinger ook :P
Ze is té bang dat ze de balk aanraakt...
Heeft hij dat ook?
Het ziet er in igg erg leuk uit!

Skippy's zijn meestal erg voorzichtig, maar ook niet erg makkelijk.
ken d'r voldoende die bij 't springen suuuuuper waren! maar als je ze dan een lekker laag & rond wou rijden eventjes gemeen gingen doen :')
Laatst bijgewerkt door SETEFURII op 04-09-09 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Tedine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:40

Haha, dit is echt een springtalent! Nu nog werken aan de techniek, dan komt het helemaal goed ;)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:44

Citaat:
Hahaha een paard met h umor zo te zien! Je geeft af en toe iets te weinig mee idd, maar wat wil je met zo'n sprongen af en toe Heb smakelijk gelachen om die kerel op zn schimmel, dat hoofd

Hahaha, dat had ik ook! Geniaal! xD
Verder weet ik eigenlijk helemaal niets over springen, maar het ziet er indrukwekkend uit!

kissie_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:45

hey....
idd meer je handen meegeven boven de sprong, en probeer er voor te zorgen dat je je paard zo goed als dat mogelijk is gepast naar de oxer toe te rijden. Bij het warm springen zag ik een foto staan waarbij je paard veel te vroeg wegspringt. Omdat hij zo hoog over de hindernis gaat, verlies je je breedtesprong als hij zo vroeg gaat. Om vervelende ongelukken te voorkomen, zeg ik dit. Verder ziet het er goed uit. Paard heeft erg veel plezier in het springen, houden zo!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 18:15

Jeetje wat een groot paard zeg! :D
Technisch gezien springt je paard niet goed... Hij laat zijn benen ontzettend hangen, dan heb je geluk dat ie er nog zo hoog over heen springt ;)
Probeer tijdens het draven/galopperen niet je been naar voren af te steken maar juist goed je been er aan houden!
Daarnaast vraag ik me af of je zadel zo wel goed ligt gezien je met je been op zijn schouder ligt..
Succes samen!