Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Basic_ schreef:Ik zou gewoon mn handen rustsig stil houden en voor het zadel, sturen doe je rusit gen zachtjes.
Ga niet teveel verwachten van haar als ze maanden lang wel goed loopt, ze zit ook nog in de groei.
En alles wat je wilt is denk ik tohc aanleuning op een stille hand.
Als jij wel wat druk houd maar wel je hand stil en haar van achter naar voren rijdt, komt dat nageeflijke en helemaal door de nek en de kaak wel goed.
Basic_ schreef:gewoon laten gaan, vooral NIET trekken!
Vooral bij zo een jong paard gewoon doen alsof er niks aan de hand is, gewoon doorrijden. Vaak helpt dat.
Edit: nog even een toevoeging, vaak gaan mensen dingen veranderen als een paard iets anders doet, ik vind dat je dan juist consequent moet zijn en op dezelfde manier door moet blijven rijden
Beauty_J schreef:zo gaat het weken goed en dan is het weer een week helemaal niks.
JoviBan schreef:Beauty_J schreef:zo gaat het weken goed en dan is het weer een week helemaal niks.
Heel simpel te verklaren.
Het paard is aan het wisselen en de kaken zijn nog niet volgroeid. Hierdoor kan een jong paard opeens een paar dagen of langer gewoon erg veel last tot pijn hebben in de mond. Heel logisch en begrijpelijk dus dat hij reageert dmv "verzet".
Tijdens die dagen zou ik het paard gewoon met rust laten. Respecteren dat ie even niet lekker in z'n vel zit en daarna weer oppakken.
Komt er wel geregeld een paardentandarts/gebitsverzorger bij om te onderhouden dat het wisselen probleemloos verloopt?
Arros schreef:Heb je paard al eens nalaten kijken?Probeer van achteren naar voren te rijden.Dan moet hij gaan ontspannen.aan welke kant zet ze haar kaken vast?Je kan ook veel slangenvoltes,overgangen en buigingen vragen.Of een keer lekker laten masseren.Dit heeft bij mij paard erg geholpen.