Esprit is het paard waar ik op rijd in mijn vrije tijd. Ik heb heel veel plezier met hem en ben er natuurlijk ook het liefst zo vaak mogelijk. Hij is niet van mij zelf, maar ik ben wel de enige die op hem rijdt.
Esprit is nu 7 jaar en ik ben ongeveer een jaar geleden met hem begonnen. (daarvoor heb ik op zijn moeder Angie gereden) Voordat ik op hem reed hebben verschillende mensen op hem gereden en hij was zeker niet de makkelijkste. Hij stijgerde heel hoog en had nogal een eigen willetje.. (nog steeds wel trouwens!)
Toen ik begon met rijden heb ik verschillende hulpteugels gebruikt en voordat ik hem ging rijden longeerde ik hem ook altijd. Maar na een tijdje vond ik het eigenlijk niet meer nodig. Al snel ben ik lessen met hem gaan volgen en na een tijdje vond ik de hulpteugels ook niet meer nodig. Hij stijgerde ook niet meer bij mij

In de lessen was ik vooral met zijn stelling bezig en met zijn tempo, want hij bepaalde graag zelf hoe hard hij liep.
Nu gaat het echt al steeds beter en ik ben er eigenlijk wel een beetje trots op, omdat ik het zelfs van mensen hoor die eventjes komen kijken!
Ik vertrouw hem nu ook, wat ik in het begin minder had omdat hij dus zo stijgerde.
Ik rijd geen officiele wedstrijden met hem. Wat ik trouwens wel graag zou willen. Maar een oefenwedstrijdje is soms ook wel leuk
waar hij nu nog wat moeite mee heeft is zijn stelling naar rechts.. ik probeer dan op de linkerhand met minder stelling te rijden en ook veel kleine voltes.
En waar ik zelf moeite mee heb: tenen naar binnen, en niet naar mijn paard kijken, maar voor me uit!
Verder hoor ik graag wat commentaar van jullie, dus hier zijn de foto's! (van de galop heb ik geen goede grote foto dus ik heb er een kleine bij gedaan..)
1.

Dressuur:
2.

3.

4.

5.

6.

7.

8. kleine foto van de galop.

springen:
9.

10.