Esprit @ work (dressuur/springen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lies09

Esprit @ work (dressuur/springen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 17:50

Voorstellen:
Esprit is het paard waar ik op rijd in mijn vrije tijd. Ik heb heel veel plezier met hem en ben er natuurlijk ook het liefst zo vaak mogelijk. Hij is niet van mij zelf, maar ik ben wel de enige die op hem rijdt.
Esprit is nu 7 jaar en ik ben ongeveer een jaar geleden met hem begonnen. (daarvoor heb ik op zijn moeder Angie gereden) Voordat ik op hem reed hebben verschillende mensen op hem gereden en hij was zeker niet de makkelijkste. Hij stijgerde heel hoog en had nogal een eigen willetje.. (nog steeds wel trouwens!)
Toen ik begon met rijden heb ik verschillende hulpteugels gebruikt en voordat ik hem ging rijden longeerde ik hem ook altijd. Maar na een tijdje vond ik het eigenlijk niet meer nodig. Al snel ben ik lessen met hem gaan volgen en na een tijdje vond ik de hulpteugels ook niet meer nodig. Hij stijgerde ook niet meer bij mij :-)
In de lessen was ik vooral met zijn stelling bezig en met zijn tempo, want hij bepaalde graag zelf hoe hard hij liep. :-)

Nu gaat het echt al steeds beter en ik ben er eigenlijk wel een beetje trots op, omdat ik het zelfs van mensen hoor die eventjes komen kijken!
Ik vertrouw hem nu ook, wat ik in het begin minder had omdat hij dus zo stijgerde.

Ik rijd geen officiele wedstrijden met hem. Wat ik trouwens wel graag zou willen. Maar een oefenwedstrijdje is soms ook wel leuk :-)

waar hij nu nog wat moeite mee heeft is zijn stelling naar rechts.. ik probeer dan op de linkerhand met minder stelling te rijden en ook veel kleine voltes.
En waar ik zelf moeite mee heb: tenen naar binnen, en niet naar mijn paard kijken, maar voor me uit!

Verder hoor ik graag wat commentaar van jullie, dus hier zijn de foto's! (van de galop heb ik geen goede grote foto dus ik heb er een kleine bij gedaan..)

1.
Afbeelding

Dressuur:
2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. kleine foto van de galop.
Afbeelding

springen:
9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Dit was het :-)
xxx

Destino

Re: Esprit @ work (dressuur/springen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:48

Superleuk paardje! :D
Ik vind het er goed uit zien! Je paardje loopt wel wat op de voorhand, probeer hem actiever te maken van achteren.
Verder geef je zelf je punten aan.
Succes met hem!

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 18:59

oke bedankt :) ik zal er wat mee doen!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:05

Het ziet er goed uit, probeer alleen wat meer te werken met de achterhand, want hij loopt soms nogal op de voorhand. Verder vind ik je een nette houding hebben!

En nog even een vraagje: Welk ras is Esprit??

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 19:36

Bedankt :-)
en Esprit is een Nrps. ;)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:40

Yaaaa !! super mooie lieve Spliet !! :D (K)

Ziet er heel goed uit Lis ! En het is je mooi gelukt hoor :P hahaha
Het op de voorhand lopen valt reuze mee, ik heb namelijk de foto's gemaakt en ze zijn lekker scheef gemaakt zie ik nu XD

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 19:54

haha ja dat had ik ook al gezien.. de bak loopt een beetje scheef door jou foto kunsten (A) maar toch vind ik het wel leuke foto's eerlijk gezegt! haha
bedankt voor je complimentje :$

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 19:55

ooh oeps dat euro tekentje moest eigenlijk een blozend poppetje zijn, maar k had de verkeerde tekens :) haha

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:35

Geweldig mooi paardje, ik vind dat je heel erg mooi zit als je springt. Ga zo door zal ik zeggen!

Kirsten_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 18:09

het ziet er zeker netjes uit!
let alleen op je pianohandjes en je steekt je tenen op sommige foto's naar buiten. ;)

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 07:06

ziet er goed uit, maar wat ik niet helemaal snap uit je verhaal ; (jij schreef:) ''waar hij nu nog wat moeite mee heeft is zijn stelling naar rechts.. ik probeer dan op de linkerhand met minder stelling te rijden en ook veel kleine voltes.''

Als een paard moeite heeft met stelling naar rechts, moet je veel en vaak de volte nemen op de rechter hand, vergroten en verkleinen.. Ook kun je contra-stelling vragen, op je linkerhand rijden, en dan stellin naar buiten vragen, zodat hij niet door je been heen hoeft te lopen..:)

Mijn paardje wilde ook alelen maar harder (soms nog steeds).. zodra ik hem naar benede vroeg, ging hij al langzamer. Zodra ik heel rustig in het zadel zat, had ik een heel ander paard :).. Misschien iets om te proberen voor je, heb vertrouwen in hem, en geef hem af en toe wat meer teugels (hoe reageerd hij daarop??)

iza_spirou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:11

hey ! ziet er goed uit !
probeer bij dressuur je handeniet meer voor het zadel te houden , door bv, je teugels wat korter te nemen, bij het springen mag je iets meer op je hielen drukken.
nog veel plezier!

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:47

Wauw die laatste foto vind ik errruuug mooi!
Dressuur ziet er ook goed uit.
Hele kleine tip dan maar: handen dichter bij elkaar houden :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:53

Ik vind het er niet verkeerd uitzien, je zit echt niet zo slecht en je voeten vallen ook wel mee. Wat wel heel duidelijk te zien is, is dat je teugels veel te lang zijn. Daardoor kom je met je handen te dicht bij je benen en zet je ze ook te wijd. Korter nemen, en bij de schoft houden, netjes rechtop en naast elkaar!

Succes!

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 13:21

bedankt voor de tips allemaal! ik zal op mijn handen letten ;) en mijn teugels wat korter nemen :)
verder als reactie aan ch_ntii123:
wat ik in de les heb gedaan is minder stelling op de linkerhand, hem dus iets rechter rijden zodat hij op de rechter hand makkelijker is in zijn stelling. en veel kleine voltes, dat bedoel ik niet op de linkerhand maar juist op de rechterhand :) als ik hem wat meer teugels geef dan blijft hij vaak gewoon laag met zijn hoofd lopen ;) maar hij gaat niet harder lopen ofzo :)
snap je wat ik bedoel?

BrittLandman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:41

heee,
super leuk :D
ik zou je handen rechter op doen .
en om je pony mooier te laten springen eens een steiltje maken en balken eronder V vorm omgekeerd . de punt wat samen komt boven de steil in het midden .

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 23:35

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Letten jullie er op om volgens de regels te reageren?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 23:39

kleinvosje schreef:
Ik vind het er niet verkeerd uitzien, je zit echt niet zo slecht en je voeten vallen ook wel mee. Wat wel heel duidelijk te zien is, is dat je teugels veel te lang zijn. Daardoor kom je met je handen te dicht bij je benen en zet je ze ook te wijd. Korter nemen, en bij de schoft houden, netjes rechtop en naast elkaar!

Succes!

En is de kans groter om ze eerder vast te zetten (Onbewust!) :) (aanvulling :) )
Ik vind je ook een nette houding hebben!
Springfoto's zien er goed uit je geeft goed mee en dat vind ik belangrijk, daarbij gooi je niet je teugels weg zodat je wel contact houd, ga lekker zo door :)
Verder af en toe je tenen, maar het zijn moment opname's net als de galop foto , hakken blijven uitdrukken tenen fijn naar binnen :)

Edit: Dingetjes toegevoegd :)