Hans (15 jarige haf) gaat er nog es voor (dreesuur)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hansje

Hans (15 jarige haf) gaat er nog es voor (dreesuur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 17:08

Hans is mijn 15 jarige haflinger van 1M51. Ik ben er 1M69. Hopelijk klopt het plaatje nog?? Ik kocht ze toen ze net drie was en maakte haar zelf zadelmak, dit via KFH, daar ze redelijk wat karakter probleempjes had aanvankelijk :+
We hebben enkele jaren wedstrijden gereden maar zijn daar mee gestopt wegens tijdsgebrek, vervoersproblemen en omdat we ons echt niet meer amuseerden.
Nu trainen we gewoon nog lekker.

Problemen waar ik tegen loop;
- Ze loopt heel vaak heel kort in galop.
- Ik heb een hele vreemde polsziekte :Y)
- I love my powny en ik wil haar dan ook elke seconde in de gaten houden. Vandaar dat ik liever naar beneden kijk dan naar voren
- Ik heb een vetlaagje op me achterwerk waardoor ik moeite heb om te blijven zitten in galop }:0
- en ik heb geen enkele reden waarom in mijn cap niet aanhad.
- commentaar is welkom (zolang het netjes blijft!!)

Pasje verruimen
Afbeelding

netjes rechtstellen
Afbeelding

Wat lengte geven
Afbeelding

aanzet van volte in galop
Afbeelding

aanspringen vanuit stap. Wat verzet vooraan
Afbeelding

Pasje vooruit rijden
Afbeelding

overgang naar stap
Afbeelding

Afbeelding

Zo vinden wij het ook leuk
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:10

Ik zie eigenlijk bij vrijwel alle foto's met engels tuig dat ze erg vasthoud in de kaak, probeer dus meer van achteruit te rijden en van vooraf meer af te laten vloeien!

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:13

leuke haf, je geeft zelf al een aantal puntjes aan;) gaaf dat je m zowel dressuur als western rijd!! probeer in de galop een beetje meer op je kont te zitten, en je tenen naar binnen te doen, en ik vind je nog wel passen op je haf hoor;) leuk paardje!

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:16

Ik vind het er op de foto met bosal er het prettigste uitzien, lekker ontspannen, jij en je poownie! Leukerd trouwens!

Op de andere foto's (engels) lijk je een nogal strenge hand te hebben, je houdt ze vrij laag en het lijkt erop of je je vast zet.

hansje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 17:20

Lady1969 schreef:
Ik vind het er op de foto met bosal er het prettigste uitzien, lekker ontspannen, jij en je poownie! Leukerd trouwens!

Op de andere foto's (engels) lijk je een nogal strenge hand te hebben, je houdt ze vrij laag en het lijkt erop of je je vast zet.

ja, was ook me eerste reactie toen ik de fotoos zag. Nochtans is ze lekker licht vooraan en heb ik bijna niks in me handen. Toch lijkt het alsof ik 5 kilo ik me handen heb. Ze rijdt even zacht met bit als met bosal.
Ligt het dan aan de houding van mijn polsen?? Of de gespannenheid in me schouders?? Of helemaal iets anders?

_Question

Re: Hans (15 jarige haf) gaat er nog es voor (dreesuur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:12

Stoer beestje, vind de dressuur wat minder dan in westernoutfit, vind ik er een stuk relaxter en ontspannener uitzien.
Die steigerfoto is stoer trouwens !

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:17

WAT EEN SUPER GEWELDIG BEESTJE
je rijd haar goet let goed op dat je niet te veel van voren vragt en van achter ook veel probeert te rijden
maar het blijft een geweldig beestje

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:34

hansje schreef:
Lady1969 schreef:

ja, was ook me eerste reactie toen ik de fotoos zag. Nochtans is ze lekker licht vooraan en heb ik bijna niks in me handen. Toch lijkt het alsof ik 5 kilo ik me handen heb. Ze rijdt even zacht met bit als met bosal.
Ligt het dan aan de houding van mijn polsen?? Of de gespannenheid in me schouders?? Of helemaal iets anders?

Ik denk idd dat als je het geheel meer ontspant het er heel anders uitziet, gek misschien maar probeer eens en liedje te zingen terwijl je engels rijd, dat ontspant ook, gewoon wat minder je best doen om het er goed uit te laten zien.
En idd je polsen de andere kant op knikken en je handen iets meer dragen dat scheelt ook al een stuk in het beeld denk ik zo.

hansje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 08:57

Citaat:
Ik denk idd dat als je het geheel meer ontspant het er heel anders uitziet, gek misschien maar probeer eens en liedje te zingen terwijl je engels rijd, dat ontspant ook, gewoon wat minder je best doen om het er goed uit te laten zien.
En idd je polsen de andere kant op knikken en je handen iets meer dragen dat scheelt ook al een stuk in het beeld denk ik zo.

wat ik ook merk (toen ik aan het rijden was) is dat ik mijn adem vaak inhou tijdens dressuur. Iets wat ik niet heb als ik spring of op wandeling ga.

Iemand tips daarvoor? kan dit een reden zijn dat ik me opspan?

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:44

leuk zeg! Ook die laatste foto's! het ziet er goed uit.
Zelf schrijf je dat je veel naar je pony kijkt ;) Heb ik ook heel lang gedaan en doe ik eigenlijk nu nog teveel.
Wat mij wel helpt is het volgende:
Tegen mij werd gezegd dat ik moest denken dat ik een touwtje boven op mijn hoofd had, waar iemand aan trekt. Dus dat je overeind getrokken wordt. Zo maak je ook gelijk je rug en dergelijke recht. En elke keer dat ik weer omlaag kijk, denk ik ooohjaa touwtje ;)
haha, bij mij helpt het best goedmoet ik zeggen,
in ieder geval veel succes met je leuke haf

hansje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 14:41

Daphne_horse schreef:
leuke haf, je geeft zelf al een aantal puntjes aan;) gaaf dat je m zowel dressuur als western rijd!! probeer in de galop een beetje meer op je kont te zitten, en je tenen naar binnen te doen, en ik vind je nog wel passen op je haf hoor;) leuk paardje!

Ik rij eigenlijk geen western. Dit was de eerste keer met westernzadel en met bosal en neckrope in de piste. Ik ga wel met bosal gaan wandelen als ik alleen ben.
Ik rij niet zo heel graag western, maar voor de fotoos moet je soms wel eens wat hé :D

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:53

Ik zou je beugels korter doen, want vooral bij foto 1 & 2 ziet het er niet echt makkelijk uit.
Verder vind ik het echt super dat je met een neckrope rijdt! :D
Ga zo door.

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:22

Wat een mooie haf! Probeer veel overgangen te rijden zodat ze wat meer op de achterhand komt. Heb ook het idee dat je neusriem een paar gaatjes hoger mag, ik heb altijd geleerd 2 vingers onder het jukbeen :) Maar dit kan ook vertekenen door de foto's. Succes met je Haf!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:38

ik je engels zadel niet iets te klein je zit tever op de lepel lijkt me

en idd goed blijven zitten in de galop

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:58

mooie haf hoor, je hebt hem er ook netjes onder.
Het enige wat me echt uitsluitend opvalt is dat je mooie
haf een beetje gespannen in de hals is, dus wat vasthoud.
Komt misschien omdat je al lang niet meer hebt dressuur gereden.
verder op je kont blijven zitten in galop en het is helemaal
perfect hoor :)
en western doet hem goed, het stijve zie je gelijk al minder :)

hansje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 09:43

_Daniella schreef:
ik je engels zadel niet iets te klein je zit tever op de lepel lijkt me

en idd goed blijven zitten in de galop

te klein voor me haf, of te klein voor mij??

Indien te klein voor mij, ben druk bezig met mijn gewicht. Intussen al 11 kg kwijt :D
Dus mijn poepomvang zal ook wel wat afnemen :+
Heb eigenlijk nog niet gemerkt dat het te klein is voor me. Zit er zalig in.

samhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:40

Een haf is ook overal voor in he ;)
Western ziet er leuk uit vooral met die neckrope.
Hoe rijd dat nou eigenlijk zo'n neckrope?
Zou het ook wel eens willen proberen. Rij vaak met alleen een halster, maar vraag me af hoe je met een neckrope stuurt. Rij je dan alleen op je benen? (sorry beetje offtopic)
Maar leuke haf heb je!

hansje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 08:02

samhorse schreef:
Een haf is ook overal voor in he ;)
Western ziet er leuk uit vooral met die neckrope.
Hoe rijd dat nou eigenlijk zo'n neckrope?
Zou het ook wel eens willen proberen. Rij vaak met alleen een halster, maar vraag me af hoe je met een neckrope stuurt. Rij je dan alleen op je benen? (sorry beetje offtopic)
Maar leuke haf heb je!

Dank je ;)

Mja, was ook eerste keer met neckrope voor mij :D Ze wordt sowiezo vooral op gewicht en benen gereden, wat het natuulijk een stuk makkelijk maakt om met neckrope te rijden. Ik rij dus vooral met gewicht en benen en beetje met druk van de neckrope zelf.
Ik breng me hand aan linkerkant schouder om naar links te gaan en breng het hem over naar haar rechterschouder om naar rechts te gaan.

Niek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:50

Leuke haf :)
Het lijkt alleen alsof er veel in de mond word gezeten, misschien onbewust? probeer daarop te letten!
Met neckrope vind ik het er ook veel beter uitzien :D

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:35

ik bedoelde te klein voor jezelf :P

Koffiefilter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:03

Leuke haflinger hoor, Het lijkt alleen dat je iets teveel in z'n mond zit, maar dat kan ook zo lijken. :)
Met neckrope ziet het er leuk uit! :D