Vakantie bijrijdpony aan het werken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bubble_Gum

Vakantie bijrijdpony aan het werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 12:24

(poging 2)

Hier wil ik jullie wat foto's laten zien, Deze pony heeft normaal zijn eigen amazone. Maar omdat die 3 weken op vakantie is en daarna op koncours moet wordt hij nu bereden. Ook met de privelessen. Die worden ook overgenomen.
Het gaat heel goed :D
Commentaar : armen meer buigen, En niet naar de pony kijken :+
Dit zijn foto's van de 3e en 4e keer rijden op deze pony. Daarvoor nog nooit op gereden.
Er wordt gewerkt aan dat hij nageefelijk word en je hand gaat volgen.Als hij bovenin zit met zijn hoofd, handsluiten. Zakt hij weer dan hand openen.
Hij maakte er gister even een spelletje van soms. Maar na de les , zo aan het eind liep hij heerlijk.

Combinatie informatie :
Amazone 12 jaar (eigen haflinger van 6) Pony 4 jaar en nog niet ervaren.

Alle tips zijn meer dan welkom. Dan kan er nog 1,5 week geoefend worden (daarna is zn eigen amazone er weer)

PS het was gister heel stoffig dus soms wazige foto's :D

Afbeelding
De 3e keer op deze pony

Afbeelding
Stappen

Afbeelding
Nog een stapfoto :D

Afbeelding

Afbeelding
Draven op de rechterhand

Afbeelding
Lekker drafje :D

Afbeelding
Galloperen, Nageven kan hij dan nog niet

Afbeelding
Buitenhand er iets meer bij doen.

Afbeelding
De 4e keer rijden

Afbeelding
Draven weer

Afbeelding
Nog een lekker drafje

Afbeelding
De andere hand.

Dit zijn ze. Kom maar op met de tips :D Dan kan ik donderdag eens kijken of het verschil geeft

ikduss

Re: Vakantie bijrijdpony aan het werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:56

Leuke pony! Je mag wel je teugels op sommige foto's wat korter. Het ziet er lekker ontspannen en vriendelijk uit. Inderdaad zoals je zelf al zegt, niet naar de pony kijken :o
En een tipje voor de galop: als je aan het galoperen bent, dan kun je gaan oefenen met kneepjes. De hele tijd druk houden en een beetje spelen. Als ie naar beneden gaat, ontspan je je handen maar wel voorwaarts blijven en contact houden. Als ie weer omhoog komt, weer druk geven (DUS NIET TREKKEN :o ). Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:59

Vind het er heel netjes uit zien hoor. Hij gaat met de dag vooruit lijkt het wel.
Volgens mij voel jij het precies aan hoe het moet. Jammer dat je hem nog maar zo kort kan rijden.
Probeer idd op je houding te letten. Kijken waar je naar toe gaat.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:36

Ziet er heel ontspannen uit!
Wel moet je je handen een stuk hoger houden!
Nu lijkt het of je je pony naar beneden wil 'trekken', terwijl je pony van zichzelf naar beneden moet gaan ;) Verder ook voor je kijken, maar dat probleem heb ik zelf ook ;)

Bubble_Gum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 15:56

Bedankt iedereen. Wij vinden het ook erg goed gaan. De lesgever was helemaal blij toen ze zag hoe goed het ineens ging. De eerste keer erop, Wilde hij niet nageven. Nu met halthouden ook al. Maar komt nog wel vaak omhoog met name in de draf is hij moeilijker.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:07

Jammer dat je op elke foto wil zien hoe het paardje loopt. Je zit daardoor ook scheef op het paard. Probeer tussen de oren van de pony door te kijken, ook in de wendingen niet scheef gaan hangen. Je armen zijn teveel gestrekt, bochtje houden in je elleboog zodat je kan meeveren in de beweging van het paard.
Het gevoel is er, maar nu nog even de puntjes op de I zetten!
ERg leuke pony trouwens!

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:20

je hoeft niet hemels breed te zitten met je handen het is mooier om met je handen op de gewoone plaats te zitten
en ga recht op zitten de pony heeft er niks aan als je naar hem kijkt

verder een leuke combi :9

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:35

Is dit de pony Shadi?
Zo ja, wat een verbetering! Dan zou je hem het beste kunnen blijven rijden haha want hij loopt wel erg goed bij jou!

Oja en voor die galop zou ik je aan willen raden hem bijgezet te gaan longeren, ik denk dat dat nog wel eens wat kan helpen!

Bubble_Gum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 21:29

Bedankt ! morgen mag hij aan de longeerlijn met een bijzet eraan. Was ook de tip van de lesgever :)
hij heet idd shadi :D maar ik denk dat elles daar niet vrolijk van wordt als zij hem niet meer mag doen haha

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:43

Handen meer dragen, recht op je paard zitten, schouders naar achteren en voor je uit kijken!
Verder loopt je pony lekker. Neusje is er mooi uit en geeft het een vriendelijk beeld.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:56

Je mag heel trots zitten, want het ziet er super uit, en probeer niet alleen met het hoofdje bezig te zijn. Succes!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:51

Wauw ten eerste mooi pony. :)
Ik zou alleen wel meer op je voeten letten (zie foto's 10 & 11).
Verder omhoog kijken.
En oja, het nageeflijk lopen komt ook wel als je paard ontspannen loopt en je goed overgangen en actief rijdt!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:41

Ik vind het er netjes uit zien, vooral als je nog niet zo lang op de pony rijdt!
Probeer om goed voor je te kijken en je benen niet te ver af te steken.
Met de begeleiding komen jullie er wel. (voor zolang je hem nog rijdt dan)

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:27

Meisje meisje toch, handen omhoog en dichter bij elkaar.
Het lijkt alsof je je handen daar vast zet, zodat ie maar naar beneden blijft lopen. Nooit doen, want dit win je toch niet, en als je pech hebt ontwikkeld hij/zij straks een onderhals waar je U tegen zegt.
Probeer ook niet mee te gaan kijken naar beneden, je gaat zo ook je gewicht die kant op plaatsen. Wat je houding niet ten goede brengt en het ook niet gemakkelijker voor de pony maakt.
Probeer vooruit te kijken, door naar beneden te kijken gaat het echt niet beter ;) .
Veel gaan schakelen, vooral op de volte, dan maak je de overgangen zo dat het binnenachterbeen eronder komt. Doordat je de achterhand activeert zakt de pony ook veel gemakkelijker.
Und als laatste puntje, probeer in de wendingen niet je binnenhand naar je toe te werken, maar juist opzij. Als je het helemaal vriendelijk wil doen, dan gaat je binnenhand opzij, naar voren én naar boven. Hierdoor vraag je m in z'n mondhoek, en niet op zn lagen.

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:34

Ziet er leuk uit jullie 2 :)
je moet alleen wel een knikje in je arm blijven houden
nu zet je ze zo laag, dat het lijkt alsof je vastzet !
probeer recht voor je uit te kijken (dat voorkomt scheefzitten)
verder zijn jullie een leuke combinatie :))

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:41

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Letten jullie er op om volgens de regels te reageren?

s_masha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:05

Meer knik in je ellebogen en je kijkt de heletijd naar de grond, probeer vooruit te kijken.
Verder vindt ik het een leuk plaatje :)