Temptation voor het eerst aan het springwerk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

inge88

Temptation voor het eerst aan het springwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 20:22

24juni ging ik voor het eerst op temptation zitten. Nu inmiddels 2 maanden verder zijn we al wat gevorderd :) De lange manen zijn eraf en ze begint al een beetje springpaard te worden.
Ze is echt ontzettend braaf en kan zo alleen met haar het bos in. Ook een sprongtje maken is geen probleem zie de foto's hieronder!

Even door dat spannede parcours ronddraven voor we gaan springen
Afbeelding

En dan maar over een boomstammetje heen. Nog een beetje onwennig en ze zet nog behoorlijk vroeg af en springt niet echt over de rug maar voor de eerste keer vond ik het al super :D
Afbeelding

En het kruisje vond ze ook geen probleem! (ik zit zelf alleen een beetje achter de beweging)
Afbeelding

Deleted

Re: Temptation voor het eerst aan het springwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:24

Het ziet er al netjes uit! Probeer alleen meer met je paard haar beweging mee te gaan, en probeer dan ook zelf aan te geven wanneer jij wil afzetten, zo zal de afzet en zweefmoment veel beter worden! :)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:13

Ontzettend gaaf beest heb je daar zeg! Hoe groot is ze? Ze toont echt mega!

Daarnaast wil ik je even zeggen, voordat je topic verwijderd word..

- Op alle fotofora mogen maximaal 15 afbeeldingen per topic geplaatst worden, voor HAW geldt een minimum van 5 foto's of een kwalitatief goed filmpje van minimaal 20 seconde.

inge88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 21:23

Dankjewel voor je reactie Lydia. dan zet ik er nog wat foto's bij als ik snap hoe ik dat moet doen want ben nog niet zo heel handig met de computer
Ze is verre van mega ;) Ze is namelijk maar 1.60m maar ik ben zelf ook maar 1.60m dus vandaar :)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:27

Als je nog de Edit knop kan gebruiken (wat dan bij qoute rechtsonderin moet staan bij je begin post) kan je nog foto's toevoegen. Anders moet je misschien even een Mod pb'en :)

Oh dan valt het nog mee hoe groot ze is! Ik had verwacht dat ze wel wat meer centimeters zou hebben. Hoe dan ook, erg leuk paard!

inge88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 21:31

inge88 schreef:
24juni ging ik voor het eerst op temptation zitten. Had haar net 2 weken en zelf zadelmak gemaakt
[img]http://94.100.118.19/626350001-626400000/626350301-626350400/626350375_5_WV0h.jpeg/img]
Afbeelding
Na 2 weekjes:
Afbeelding

Nu inmiddels 2 maanden verder zijn we al wat gevorderd :) De lange manen zijn eraf en ze begint al een beetje springpaard te worden.
Ze is echt ontzettend braaf en kan zo alleen met haar het bos in. Ook een sprongtje maken is geen probleem zie de foto's hieronder!

Even door dat spannede parcours ronddraven voor we gaan springen
Afbeelding

En dan maar over een boomstammetje heen. Nog een beetje onwennig en ze zet nog behoorlijk vroeg af en springt niet echt over de rug maar voor de eerste keer vond ik het al super :D
Afbeelding

En het kruisje vond ze ook geen probleem! (ik zit zelf alleen een beetje achter de beweging)
Afbeelding

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:48

Leuk paard hoor.

Tips: bij de eerste foto zit je voor de beweging, bij de tweede achter de beweging. En het is inderdaad de bedoeling dat jij de afzet bepaalt, maar dat is niet altijd even makkelijk. Al helemaal niet met een jong paard. Er is ook zoiets als een leermoment waarbij het paard zelf leert de juiste afstand te vinden. Het enige dat jij op dit moment moet doen is naar de hindernis rijden en je vanuit je heupen naar voren knikken en dan weer terug. Het paard springt en jij gaat mee met die beweging. Je springt niet voor je paard.

Je hebt een heel leuk paard daar en met wat aanpassingen kan je er echt wat supers van maken.

die_ana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:59

Ik vind het altijd zo lieft als jonge paarden springen (meestaal ga ze veel hoog over de lage bommen)... je hebt een braaf paard, ze zou nog een heel goed springpaard blijven als ze een beetje routine heeft!

Veel succeess met je prachtige paard :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:59

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Ook is het de bedoeling dat je 5 goede werkfoto's laat zien in je topic.