paard loopt achter de teugel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Smoethie

paard loopt achter de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 12:45

hoii Bokkers!

ik heb een geweldige fries vorig jaar voor mijn verjaardag gekregen! Ze is geweldig!
Alleen is er één probleem ze loopt ontzettend achter de tuigel. Ze loopt op het moment
dat je het hoofdstel al aan doet achter de teugel en ik krijg haar niet op de loodlijn
Mijn instuctrice zegt dat ik veel met lange teugel moet tijden maar ik kom daar niet veel
verder mee want ze gaat dan na een tijdje wel met de hoofd omhoog lopen maar ik kan
verder niet veel met haar doen want dan loopt ze er weer achter. Misschien klinkt het
stom maar we hebben de dierenarts de tandarts en dan zadelmaker er al bij laten kijken
of dat het daar misschien aan lag maar dat is niet zo. Ook is ze een tijdje bij de fiso geweest
voor haar nek maar dat was erg duur en we zagen na 3 maanden geen vooruit gang.
Ik heb hier over verschillende paarden al goede tips gekregen en daar kan ik nu mee
vooruit ik hoop de jullie mij nu ook kunnen helpen met dit probleem!

alvast heel erg bedankt *D

Grt E. :o
Laatst bijgewerkt door Smoethie op 24-08-09 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:47

wat is in godsnaam een tuigel? teugel bedoel je zeker...
ik zou inderdaad lang en laag rijden

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 12:49

:o ik heb het al verandert :o

ikduss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:50

Ik zou gewoon de teugels op normale maat houden, niet te kort, eerder aan de langere kant. En naar voren rijden, voorwaarts laten lopen. Doet ze halsstrekken wel ? Misschien zou je een keer een andere instructeur kunnen laten komen? Misschien heeft die andere oplossingen als jou eigen. Het is maar een tip hoor ;)

enne, je schrijft tuigel, maar het is teugel ;)

Smoethie

Re: paard loopt achter de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 12:54

voorwaarts rijden helpt niet daar gaat ze alleen maar veel van rennen!
Ze is nog niet goed ingereden dus weet iemand hoe dat je haar hals laat strekkken:o

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:18

Heb je les?

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 14:48

ja ik heb les en daar krijg ik niet de juiste informatie maar de instruteur die ik zou willen komt pas over een maand terug de rest geeft alleen beginners les en nee dat wil ik niet en ik wil eigenlijk voor die tijd al verder met haar willen gaan

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:52

Hand naar voren en been!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:54

Wat ik dan zelf doe als mijn pony achter de teugel gaat kruipen (omdat hij dan aan het werk wil ontkomen :P):
Ruimte geven voor (dus handen wat naar voren) en inderdaad voorwaarts rijden. Gaat hij dan erg snel? veel figuren en overgangen rijden om hem bezig te houden.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:56

in iedergeval goed dat je het paard helemaal hebt laten nakijken. Misschien kan je een andere instructeur zoeken?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:04

Een paard dat echt achter de teugel is, neemt het contact neit aan, je hebt geen aanleuning. Jij zal dus contact moeten maken, en in tegenstelling tot wat sommigen zeggen je teugels op maat nemen. Zorg dat ze aan het been is en voorwaarts (naar de hand) toeloopt als jij ben geeft. Als ze het contact accepteerd zal ze je hand volgen als jij hem naar voren doet en zo het contact weer opzoeken. Dat beloon je (met stem) en daarmee ga je verder oefenen tot je ze helemaal uit kan schuiven en op kan pakken met behoud van aanleuning.

Werk hieraan met je instructeur.