Overgangen vloeiender

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elbrich

Overgangen vloeiender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 20:12

Hallo,

De overgangen gaan bij mijn pony & mij nog niet vloeiend. :n

Als we een overgang rijden bijvoorbeeld, gaat ze direct op de voorhand terug eerst
en gaat haar hoofd omhoog.

Ik wil dus er voor zorgen dat ze éérst op de achterhand terug komt en nageeflijk blijft.

Graag tips! :) Alvast bedankt!

Gr. Elbrich

donsje

Re: Overgangen vloeiender

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:18

ga veel verzameld rijden.. zorg met het verzamelen dat ze niet sloom en op de voorhand gaat lopen maar juist actief en goed de achterhand erbij.. en uit die positie ga je overgangen rijden.. heel rustig en weinig hulp geven! als ze dan op de voorhand en op de rem gaat gelijk weer doordraven, dus een schijnovergang ervan maken.. niet toestaan dat ze op de voorhand gaat lopen! en als ze dan een mooie overgang heeft gemaakt, niet gelijk teugels los en blonene, maar eerst even een half rondje lekker actief doorstappen en dan belonen.. succes!!!:D

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:59

idd veel verzamelen en in de overgang actief houden. probeer nit met je teugels een overgang te maken maar met je zit en eventueel je stem. gewoon veel oefenen succes ermee :P

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:51

Laat je pony terugkomen op je zit en niet op je hand! Houd tijdens je overgang goed je been erbij om de overgang actief en vloeiend te houden.

Wat vaak goed werkt is in de draf je draf te verkleinen door langzamer te gaan lichtrijden, hierdoor komt je paard terug in tempo. Laat hierbij wel je paard wachten om terug te komen geheel naar de stap. Je kan dit ook doen en dan niet naar de stap maar weer terug naar je arbeidsdraf. Laat de overgang niet doorkomen als je pony hierbij tegen de hand komt. Geef dan zachtjes wat meer been en blijf opvangen met je zit.