Ginger (NRPS) lekker aan het rijden, tips gevraagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk94

Ginger (NRPS) lekker aan het rijden, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 08:56

Hoi!

Leuk dat je even bij ons komt kijken. Mijn moeder heeft laatst ons rijden gefilmd en ik
zou wel graag wat tips willen. :)

Ginger is mijn 15 jarige NRPS merrie. We rijden met touwhalster en boomloos zadel, maar
we gaan wel de dressuur weer wat meer oppakken. Ik was nu vooral bezig met netjes
voorwaarts houden wat aardig lukte, veel overgangen en figuren rijden en daarmee stelling
vragen. We rijden geen wedstrijden, nivo is denk ik ergens onder B ofzo :=

Eigen commentaar;
niet telkens drijven
teugels langer

:)

0:54 "boe" :+

Galop:

:wave:

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:02

Probeer in stap je wendingen voor te bereindin, stelling te nemen en het lijkt me dat ze overhaast stapt, niet te snel, maar, uhm, hoe moet ik het zeggen?
probeer haar rustiger ruime stappen te laten zetten *correct me if I'm wrong* in het 2e filmpje na de draf stapt ze veel ontspannender!
In draf mag ze wat voorwaartser in het begin, maar vooral ruimer.
In galop loopt ze wat op de voorhand.
Let ook op je handen, je speelt geen piano :D en je tippen naar binnen hé ;)
veel plezier nog, 't is een leuke pony!

Bolzak23

Re: Ginger (NRPS) lekker aan het rijden, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 11:41

Ik zou deze pony eerst laten afvallen. Veel stappen liefst buiten buitenritten van 2-3 uur stappen. Niet te lang draven/galopperen achter elkaar zonder tussendoor te stappen want ze is echt te dik. Je kunt ook longeren af en toe of wandelen voor de verandering maar hij moet echt eerst slanker worden voordat je er mee aan het werk gaat!!

Succes

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 11:46

eerst idd een paar kilo van de pony af. duidelijk te zwaar.
maar vor de rest niet slecht. t is een leuk beessie

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 11:58

Ja, afvallen wordt echt iets aan gedaan, dat weet ik.
Ze is inderdaad te dik.

Bedankt voor de tips verder! :)

Meggggyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:04

Hihi, wat een dik beestje:P
Ik zou haar inderdaad proberen af te laten vallen.
En verder vind ik je een beetje te groot voor het mooie plaatje.

Commentaar geef je zelf al, niet telkens drijven. En je pony lijkt een beetje de neiging te hebben in blokvorm links rechts te lopen. Probeer dus haar mooi verzameld te rijden, dan wordt dat ook beter!:)

xxxkatyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:22

je paardje is veels te zik ;)
Maar dat wist je zelf ook wel...
Verder ziet het er leuk recreatief uit :)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:22

commentaar over het drijven geef je zelf al en details laat ik over aan mensen met meer verstand hiervan. Maar ik vind het er wel lekker ontspannen uitzien.
Het probleem omtrent afvallen ken ik
Dierenarts hier noemde eens buitenritten met veel heuvelwerk in stap als goed afvalmiddel.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 16:19

Ja, ik wéét dat ze te dik is en zoals ik zei wordt hier iets aan gedaan, het hoeft niet meer genoemd te worden dus :)

Voor het mooie plaatje ben ik misschien wat te groot inderdaad maar 't kan nog prima en ik ben niet te zwaar (imo). Daarbij ga ik haar niet ruilen voor n ander, als t echt niet meer kan ga ik wel mennen ofzo maar weg gaat ze niet :)

Buitenritten met veel heuvelwerk.. Tja, dat hebben we hier niet zo, plat land he :+ Haha :)

Bedankt allemaal!

DonnaWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:34

Oké, dat ene zal ik dan niet noemen :D

Pianohanden en benen is ook gezegd. Ik vind je niet te groot voor haar. Maar ik wil je vooral een compliment maken voor je vriendelijke rijstijl!

Tips: ga in stap met je handen nog wat meer mee met het ritme van haar hoofd. Ook als je met een lossere teugel rijdt is het belangrijk dat die beweging van het hoofd niet afwisselend meer en minder druk oplevert.
Verder kun je werken aan de buiging in haar lijf. Soms gaat ze als een plank door de wending (vooral de rechterwending) en gooit ze lekker haar binnenschouder dr in ipv te buigen om je binnenbeen. Er zijn ook wendingen bij (naar links) waar ze wel wat buigt in haar lijf. Denk er goed om dat buiging niet alleen in de hals is, maar ook in de romp. Dit kun je in stap perfect oefenen.
Je kunt ook proberen wat te gaan variëren met het tempo in de stap, laat haar wat terugkomen op je zit, en weer voorwaarts. Ze is iig lekker actief.
Leuke pony!

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 20:49

Bedankt! :)

Ja, ze is enorm linksgebogen :j Hier werken we aan, bedankt voor de tips!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:09

Ik vind het echt een hele leuke pony, leuk koppie + speknekkie zit erop, ze is echt tonnetje rond en dat weet je natuurlijk al, maar moest toch wel even grinneken toen ik het filmpje zag (i'm sorry bokkers!).

Ik heb het laatste filmpje gekeken, want de rest duurt langer met laden bij mij. Ik zou hem vooral bij de overgangen ook meer actief houden. Hij lijkt een beetje terug te vallen in van galop naar draf. Ik denk, wanneer je heb in de overgangen ook actief kan houden (en er een paar kilotjes van af zijn, grapje O:) ) je paardje ook een stuk beter kan bewegen van achter waardoor er wat meer ontspanning in de bovenlijn komt.

Ik vind je wel een hele vriendelijke ruiter en een leuke, gezellige combinatie om naar te kijken! +:)+

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:12

Probeer contakt te houden op de teugels. Dus lichte druk, nu is het een beetje wisselend en dat zie je aan haar hoofd. Die deinst een beetje op en neer. Verder hakken uitdrukken! :)

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 05:57

Bedankt Lydia! :)

@ Juangi ; met druk rijden werkt juist niet met 'n touwhalster. Ik stuur zegmaar dmv druk op het hoofd, en als er dan aldooor al druk is denk ik dat ze t niet snapt wanneer ik dan óók druk geef om te sturen, snapje? :)
Evengoed wel bedankt :)

skyez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:04

je paardje is echt veeel te dik. Probeer hier aan te werken zelf geefje al veel dingen aan wat je moet verbeteren wel kap dat je dit met touwhalster doet.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 18:41

Dat we-heet ik ;) Ze komt nu op zand te staan.

Bedankt alsno :)