inmiddels al 2 uur wakker door me geboken knokkel :s Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
inmiddels al 2 uur wakker door me geboken knokkel :s
Reneee_ schreef:Zoals net gezegd is, kan je niet wat van de bakrand afrijden, 2e hoefslag of zoiets?
Het is trouwens raar dat je paard meer respect heeft voor zijn bijrijder en instructrice dan voor jou?
Sonja schreef:Een paard maakt slechts gelegenheid van de mogelijkheden die de mens hem biedt.
Met andere woorden: beter/preciezer/slimmer rijden dus...
midgie schreef:Nou een instructrice die zegt dat je hem een flinke lel moet verkopen, zou ik gelijk dumpe, dat is geen respect naar het paard toe hebben, een goeie instructrice kan jou hier mee helpen, met rust en geduld los je meer op dan met een lel.
Leer zelf je paard tarinen en b.v vanaf de grong het wijken voor druk, je kan zijn schouders besturen met je teugel en zo zorgen dat hij niet over de schouder wegloopt, maar dat zijn echt oefeningen die je zelf ook moet snappen, een goeie instructrice kan jou uitleggen hoe je dat kan leren en ook aan je paard kan over brengen
Astrid_93 schreef:Probeer anders eens te draven op de binnenhoefslag en wees echt consequent.