nieuwe aanwinst woody @ dressuur..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

queenie_evy

nieuwe aanwinst woody @ dressuur..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 19:05

hey, leuk dat je een kijkje komt nemen..

sinds een maandje of twee is woody erbij gekomen. Het is een ruin van 14 jaar oud, bwp en veelzijdig. woody is gekocht als leerpony voor mijn jongere zus die wedstrijden is gaan rijden... en natuurlijk kan je er dan als 'grote zus' ook niet afblijven :)
voor alle duidelijkheid, ik train niet zoveel met woody, vooral mijn zus.. bij mij is het echt puur voor plezier ;)

woody is een d-pony en ik ben 1.75m groot.. sommigen zeggen dat het nog net past, anderen niet.. ik laat het liever in het midden omdat ik weet dat ik er niet alle dagen op zit :D

mijn niveau met woody is niet zo hoog, ik rij ook geen wedstrijden dus heb geen flauw idee.. we nemen veel basiswerk op en af en toe wat zijgangen, travers, galopwissels... momenteel is het vooral erg hard werken aan de galop.. hij wil wel eens erg drammen.. dan is het moeilijk om hem mooi onder je te houden :) met een lesje af en toe en wat geduld komt dat wel goed ;)

er zijn niet zo heel veel foto's vanwege een lage batterij... :s enkel foto's van drafwerk en een paar van het stappen... galop op het einde nog wel veel geoefend maar daartegen had het fototoestel de geest al gegeven :D

Tips zijn altijd welkom!! :D sommige foto's zijn wazig door het stof... mijn minpunten ga ik niet opnoemen, die zal ik wel lezen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
de meest stoffige foto van al :)

Afbeelding

Dat was het dan!! Laat gerust iets achter :D

xx

deflin

Re: nieuwe aanwinst woody @ dressuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:08

Nou vindt het er toch netjes uitzien hoor. Ga zo door! je zou ook niet zeggen dat het een d pony is.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:11

Ik dacht al toen ik de titel las, en de eerste foto zag. Woow dan koop je toch niet zo`n kleine pony. Maar nu snap ik het, ziet er goed uit, alleen soms op een paar plaatjes een beetje gespannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:48

Ik vind je zeker niet te lang voor de pony in de zin dat het hinderlijk is. Ik vind jullie alleen geen mooie combinatie maar dat is een kwestie van persoonlijk smaak.

Het valt met op dat hij best vaak achter de loodlijn loopt, dat is wel jammer. Verder vind ik het op veel foto's geen onstpannen plaatje. Probeer zelf ook een iets rechtere rug te maken.
Foto's zijn slechts een moment opname en je rijdt het paard natuurlijk niet regelmatig.

Het is wel een mooi dier!!

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:53

Ik wil je een complimentje geven; Wat kijk je goed waar je heen rijd! :j

van mij zou de ontspanning er soms iets meer in mogen en iets meer uitschuiven, maar ach jullie hebben hem net! En aangezien je hem niet zo heel vaak rijd. ;)

FroukeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:53

Ziet er mooi uit hoor !
Mooi beestje

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 01:28

Goede houding en zit.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:07

ik vind het er netjes uitzien (Y) en kwa grote vind ik het echt niet storend.... de pony lijtk hierdoor misschien iets kleiner maar dit moet volgens mij echt wel kunnen. ikzelf met m'n 173cm. rijd ook op 145cm. rond hoor;)

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:11

Mooi paard! Ik vind het er overigens ook heel erg mooi uitzien. Veel succes!

MarijeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:37

Jordy_ schreef:
Ik wil je een complimentje geven; Wat kijk je goed waar je heen rijd! :j

van mij zou de ontspanning er soms iets meer in mogen en iets meer uitschuiven, maar ach jullie hebben hem net! En aangezien je hem niet zo heel vaak rijd. ;)

Vind ik ook! Het ziet er leuk uit.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:42

Tja...wat voot niveau rijd je zus??? Galopwissels??? Ik weet niet of dit nu echt nodig is om een pony verder te helpen als je zus b.v L2 rijd.
Dan zou ik meer gaan voor lekker over de rug ( vw nw),wijken, wat schouder binnenwaarts, dus recht richten, en het actief maken voor de hulpen.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:08

nou ik vind het er best mooi uitzien:D

xxxkatyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:55

Ziet er keurig uit :)
Wel jammer dat de fotokwaliteit zo slecht is ;)

Valentine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:04

Wat een leuk paard! :D

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:31

Netjes, zeker omdat je zo lang bent, iemand die ik ken is ook heel lang en die heeft ook een groot paard maar die hangt helemaal naar achteren, dus ik vind het er al een stuk beter uitzien en die heeft al veel meer ervaring dan jou, dus het is echt netjes

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:36

Ik vind het er zeer netjes uitzien. En je oogt misschien een beetje lang maar het is niet storend en ook niet lelijk!
Ik vind ook dat je hem ondanks het drammerige lekker hebt lopen. Ik ken het probleem namelijk en ik weet hoe vervelend het kan zijn! haha (ik heb een hafje). Maar ga lekker zo door! Nog veel plezier toegewenst!

queenie_evy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 14:20

aerdenhout1 schreef:
Tja...wat voot niveau rijd je zus??? Galopwissels??? Ik weet niet of dit nu echt nodig is om een pony verder te helpen als je zus b.v L2 rijd.
Dan zou ik meer gaan voor lekker over de rug ( vw nw),wijken, wat schouder binnenwaarts, dus recht richten, en het actief maken voor de hulpen.

:) het niveau van mijn zus is niet zo hoog, ze rijdt nu bij de DB1 beginnelingen... zij neemt in de les af en toe wat schoudervoor mee, maar verder werkt zij heel veel aan de basis, dus denk ik dat de oefeningentjes die ik meeneem geen kwaad kunnen, blijft hij lekker soepel... :) Groetjes!!

die_ana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:10

xSannnn schreef:
Netjes, zeker omdat je zo lang bent, iemand die ik ken is ook heel lang en die heeft ook een groot paard maar die hangt helemaal naar achteren, dus ik vind het er al een stuk beter uitzien en die heeft al veel meer ervaring dan jou, dus het is echt netjes

Ik denk de sammige dingen, het zie niet erg uit. Mooi ponny!