Azzaro @ B2 dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cointreau

Azzaro @ B2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 20:37

haaaaai,
vorige zondag tornooitje gehad. Ik moest eerst springen met Azzaro en hij was enthousiast :D . Hij sprong overal veeeeeeeel te hoog over. Gevolg: ik moest echt moeite doen om er op te blijven zitten en toen 'k m'n dressuur moest rijden ging 'k kapot van de rugpijn :(
Ik dacht dat m'n dressuur helemaal niet ging lukken. Al bij al viel het toch nog mee. De grootste fouten waren dat ik hierdoor Azzaro niet actief genoeg reed en dat ik soms (vooral doorgezeten draf) nogal naar achteren hang.
Als je nu benieuwd bent naar het springen, moet je dit forum zeker in de gaten houden, want die foto's volgen nog als ik ze heb gekregen (zwieke ;) )
Hier alvast de dressuur

de middellijn op
Afbeelding

drafje
Afbeelding

halve volte X-A
Afbeelding

hals strekken op diagonaal
Afbeelding

draf doorzitten
Afbeelding

Afbeelding

galopje
Afbeelding

middendrafje
Afbeelding

stapje
Afbeelding

en groeten
Afbeelding

Le_Chat_Noir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:46

Bij het doorzitten in draf mag je inderdaad wat meer rechtop gaan zitten, maar ik kan me voorstellen dat je soms wat ongemakkelijk zit met een zere rug. Probeer ook te letten op je tenen, die staan wat ver naar buiten. Leuk paardje :)

Maydine

Re: Azzaro @ B2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:52

Ziet er netjes uit maar volgens mij kunnen je beugels makkelijk een gaatje langer, ziet er wat te kort uit nu vind ik.. Verder geven de foto's een fijn beeld :)

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:32

misschien moet je je ellebogen wat meer aansluiten aan je lichaam en indd je beugels wat langer.

voorderest ziet t er prima uit;) vooral op de foto van de middeldraf zit je netjes.

KIMMM___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:50

het ziet er leuk uit!
maar denk inderdaad om je tenen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:30

Azzarootje :+: Leuk om hem nog is te zien. Hoe gaat het met hem?

Op sommige foto's loopt hij een beetje achter de loodlijn, probeer hem een beetje meer vanuit de achterhand te rijden want de zijne is sterk genoeg :D Veel foto's geven ook de indruk dat hij wat op je hand hangt en dat je nogal met het aan de teugel rijden bezig bent. Probeer gewoon zijn achterhand goed onder de massa te krijgen door overgangen en schijnovergangen (halve ophoudingen) te rijden. Eens hij goed op de achterhand loopt zal hij vooraan met zijn hoofd/hals ook goed gaan lopen. Galopfoto ziet er ook goed uit, mooi gedragen.

Verder wat op je benen letten, dat je je tippen niet naar buiten draait of je benen afsteekt.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:58

Je beugels minstens 1, maar misschien zelfs wel 2 gaten langer, dan wordt je been langer en kun je daar wat makkelijker mee rechtop zitten.
Verder vind ik het er echt wel netjes uitzien hoor, ook je armen!

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:40

Inderdaad beugels langer!:P

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:42

Leuk paardje! en ziet er ook goed uit ( met een zere rug zeker! ) je hebt alleen wat kapstokjes! hihi

cointreau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 21:27

Mientjeuh schreef:
Azzarootje :+: Leuk om hem nog is te zien. Hoe gaat het met hem?

Op sommige foto's loopt hij een beetje achter de loodlijn, probeer hem een beetje meer vanuit de achterhand te rijden want de zijne is sterk genoeg :D Veel foto's geven ook de indruk dat hij wat op je hand hangt en dat je nogal met het aan de teugel rijden bezig bent. Probeer gewoon zijn achterhand goed onder de massa te krijgen door overgangen en schijnovergangen (halve ophoudingen) te rijden. Eens hij goed op de achterhand loopt zal hij vooraan met zijn hoofd/hals ook goed gaan lopen. Galopfoto ziet er ook goed uit, mooi gedragen.

Verder wat op je benen letten, dat je je tippen niet naar buiten draait of je benen afsteekt.

huhu, i know. heeft hier vooral met z'n tamheid te maken. Nu eerder mijn tamheid :P . door last van m'n rug had ik echt de fut niet om hem actief te rijden, waardoor hij makkelijker op voorhand valt en z'n hoofd in m'n handen laat hangen. Als hij actiever aan 't werk is, loopt ie veel beter.

voor de rest, i know, die kapstokken :D . ben me er zo van bewust, maar krijg het er maar niet uit eh. Achja, oefening baart kunst en er blijven op letten zeker...
beugels langer vind 'k moeilijk, want als ik langer zit in m'n springzadel ben 'k m'n kniesteun kwijt en gaan m'n onderbenen alle kanten uit. Met andere woorden: m'n benen zijn een ramp in het geheel :P

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:29

Een springzadel is niet voor niets een springzadel, het is er niet op gebouwd om er dressuur mee te rijden, de kniewrongen zitten daarvoor op de verkeerde plaats. Neem een goed dressuurzadel, en zie dat het dan vast beter gaat!

cointreau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 21:32

kleinvosje schreef:
Een springzadel is niet voor niets een springzadel, het is er niet op gebouwd om er dressuur mee te rijden, de kniewrongen zitten daarvoor op de verkeerde plaats. Neem een goed dressuurzadel, en zie dat het dan vast beter gaat!

een dressuurzadel graag... maar ik betaal m'n paard helemaal zelf en ik studeer nog...
tweedehands kan 'k niet kopen, want daarvoor is Azzaro z'n rug veel te moeilijk. Dit is op zijn maat gemaakt. Een nieuw zadel zit er voor mij financieel niet in zolang ik studeer. :n

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:36

Ik snap het, kamp zelf met hetzelfde probleem. Maar waarom heb je dan voor een springzadel gekozen, en niet voor een veelzijdigheidszadel? Die zijn ook prima geschikt voor dressuur, en je kan er een goede sprong mee maken...!

cointreau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 21:46

kleinvosje schreef:
Ik snap het, kamp zelf met hetzelfde probleem. Maar waarom heb je dan voor een springzadel gekozen, en niet voor een veelzijdigheidszadel? Die zijn ook prima geschikt voor dressuur, en je kan er een goede sprong mee maken...!

het is eigenlijk een springgericht veelzijdigheidszadel. Maar veel veelzijdigheid vind'k er niet aan :P . Dit kwam ook het goedkoopst uit, paste bijna op z'n rug en moest maar een klein beetje aangepast worden.
Andere zadels kwamen door hun aanpassingen veel duurder uit. enja, het moest voor mij betaalbaar zijn en het allerbelangrijkste, het moest passen. En buiten dat het niet zo praktisch is voor dressuur, ben ik wel tevreden over het zadel. Goede kwaliteit en m'n paard heeft niks meer last van z'n rug (azzaro is manègepaard geweest en toen ik hem kocht had hij vrij zwakke rug met beginnende drukplekken door slecht passend manègezadel). hoe het zit voor m'n paard vind 'k het belangrijkste. Nog één jaartje studeren en misschien kan 'k dan eens beginnen sparen voor een dressuurzadeltje :P

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:47

Heel goed dat je dan niet dat manege zadel bent blijven gebruiken! En ik hoop dat je snel een fijn dressuurzadel kunt vinden!

Amy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:48

Hé ik zie handige kapstokken voor m'n jas :D Haha nee zonder gekheid, ziet er netjes uit! :j

Het valt mij op dat je vooral het welzijn van je paard het belangrijkste vind en dat is een groot compliment waard +:)+ , en je houding vind ik reuze meevallen met een zere rug en een springzadel! :) Blijf lekker doortrainen dan komt het vanzelf helemaal goed!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:50

Ik wist niet eens dat B2 bestond??

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 01:24

Leuke foto's. Zoals hierboven gemeld: let op je bovenlichaam. Het lijkt erop dat je bij het doorzitten je teugels gebruikt om je het zadel in het trekken. Dat klinkt erger dan het is trouwens, want het ziet er allemaal behoorlijk goed uit. Ik denk trouwens ook dat je je beugels een gat langer mag maken.

Succes.

cointreau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 13:05

ArabicQueen schreef:
Ik wist niet eens dat B2 bestond??

msch in Nederland niet, maar in België wel (raar land toch 8)7 :P )

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:07

op die foto van voor, steek je je benen erg uit,
let daar op;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:13

leuk dier, mag nog wel meer vlees op!

Niek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:40

Ik ken B2 alleen van onderling :P

En ben het met fokfanaat eens..
Enne, de beruchte kapstokjes :D

cointreau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 17:36

kapstokken zijn een ramp, i know!!!
maar toch, 'k heb rekening gehouden met jullie tips en we zijn gisteren 1ste geworden. Op naar L1