sinds een paar weken verzorg ik Otje, ze is 4 jaar en een jaar onder het zadel. helaas is ze altijd fout gereden en heel onregelmatig, dan stond ze een half jaar in stal en dan moest ze weken achter elkaar lopen, als ze moest lopen was het enkel zaagwerk dat de ruiter aan het uitvoeren was en daardoor loopt ze te diep en opgekropt. absoluut niet de manier hoe ik met een paard om zou gaan. conditie is op dit moment nog niks, maar we werken er hard aan, eigenlijk laat ik haar nu nog grotendeels op haar eigen benen lopen het is en blijft een jong paard.
het zadel ligt absoluut niet goed, dit was de eerste keer dat ik op haar reed en daarom was mijn houding bagger mede door het zadel. rijd haar nu met een dressuurzadel en dat scheelt een hoop.
oja we rijden nog niet langer als een kwartier en we bouwen het rustig op, we rijden ook niet vaker dan 3 keer in de week derest van de week doen we lekker aan grondwerk. ons niveau is nog lang geen b maar we werken eraan.
meet otje:
nog niet perfect maar zon hoofd/halshouding heb ik liever dan dat ze gelijk met haar neus tussen dr benen gaat lopen.

onwennig drafje, ja wat wil je als je een smal welshje gewend bent!
hier dus een goed voorbeeld dat ze helemaal bovenin wil gaan hangen.
poging tot strekken, maar dus ook mislukt!_O-
commentaar mag maar houd het netjes, het liefst tips zodat ik er aan kan werken lessen ga ik zaterdag voor de eerste keer doen.

Veel gelukt met haar, ik denk dat een paard als die een heel veel interesante project zijn ! Ze is veel mooi. 
Dus stap-draf, draf-stap, galop-draf, draf-galop. Vooral draf-galop en weer terug is ook goed om achterhand & rug los te maken.