probleem met nagevelijk rijden heb advies nodig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tippie4

probleem met nagevelijk rijden heb advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 17:57

Ik heb eenverzorg pony van 7 jaar.
Ik rij haar nu al vanaf haar 3 jaar. Ik heb haar ook zelf ingereden maar ze was daar erg lastig mee.
Het over de rug en aan de teugel maar ook het van achter rijden vind zij erg moeilijk.
Ik rij met haar afentoe les. Maar omdat ik op een manege les heb leer ik op verschillende paarden te rijden en ook met verschillende paarden omgaan.
Ik rij nu met een enkel gebroken water trens. Ik wil graag een ander bit gaan proberen om te kijken of dit help.
Wat me pony doet is ze doet haar hoofd omhoog zodat je geen contact meer met haar mond heb. Ik rij daarom nu met een martengaal dit gaat stukken beter maar ik wil graag zonder hulpteugels gaan rijden.
Ik had eerst in me gedachten om met een pessoa trens 2 rings te gaan rijden maar ik las dat het niet echt bedoelt is voor dresuur.
Kan iemand mij alsjeblieft advies geven voor een dresuur bit goed is voor mij pony.

EllyC

Re: probleem met nagevelijk rijden heb advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:02

dit is niet op "papier" te beoordelen, laat staan te adviseren.
Of er is eigenlijk maar 1 advies, neem goed les.

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:03

Gewoon met het bit blijven rijden die je nu hebt. Priveles is erg belangrijk. Hou je niet te veel bezig met het "aan de teugel rijden". Hou een goed contact met de mond, zorg dat de pony goed aan je been is en rij bijvoorbeeld regelmatig een volte waar je correcte stelling vraagt. Rommel niet te veel met je handen. Als je pony gaat ontspannen dan laat ie vanzelf z'n rug los en dan gaat ie ook met z'n hoofd niet zo hoog lopen. Neem de tijd, dit gaat niet van de één op de andere dag.