Janton (Rossini x Record) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Janton (Rossini x Record) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 15:33

Na een tijd geen foto's meer geplaats te hebben, wil ik er toch weer aan aantal op bokt neerzetten.

Janton is een Rossini x Record van inmiddels al weer 18 jaartjes.
Ik rij Janton sinds een jaar wat vaker en het niveau van ons samen zou je bij de B indelen.
We zijn bezig om de ontspanning in het rijden op te zoeken en zo komen er steeds meer fijnere stukjes tijdens het rijden. Waar we nu tegenaanlopen is dat ik nu meer moet gaan ontspannen en dat we op die manier de fijnere stukjes gaan uitbouwen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eigen commentaar:
Op mijn kont zitten en rechtopzitten.
Bovenlichaam ontspannen.
Teugels op gelijke druk houden,rechtrichten.

Equimotion

Re: Janton (Rossini x Record) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:35

He Anneloes, wat leuk dat je nog steeds zoveel plezier met Janton hebt. (Of hij met jou ;) )

Aangezien het HAW is moet ik er iets van zeggen: probeer je armen wat meer te ontspannen, meer knik in je elleboog en je ellebogen meer aangesloten, dan kan je wat fijner inwerken.

mijnfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:56

Ziet er goed uit, om nog een tip te geven:
je tenen mogen iets meer naar binnen wijzen..

p.s. leuk dekje heb je, ziet er verzorgd uit!

mamakaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:00

t ziet er al aardig ontspannen uit zo, idd wat rechter op en voor je kijken!
leuk paardje

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:36

Je beugels lijken wat lang...daardoor ga je voorover hangen met je lichaam en zit je meer op je kruis dan op je kont. Let op dat je je handen niet mee omhoog neemt als je gaat staan tijdens het lichtrijden :)
Verder ziet het er netjes uit!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:40

Haha wat leuk janton eens te zien! Daar heb ik ook een aantal keer op gezeten :) Een dier wat je op je fouten wijst, heel erg leerzaam :)

Het ziet er goed uit, in de galop ontspant hij makkelijker dan in de draf :) veel km maken in de bak dan komt het vanzelf goed! Let op je voeten en tenen, die leiden een beetje eigen leven ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:38

Ik heb het idee dat je op de volte teveel stelling vraagt, je moet zoveel stelling vragen dat je alleen het begin van het binnenoog van je paard ziet. De achterhand mag daarnaast iets meer naar buiten geplaatst worden op de volte, dit kun je doen door meer gebruik te maken van je binnenbeen (druk hem naar buiten) en daarnaast goed begrenzen met je buitenbeen. Zeker als je aangeeft bezig te zijn met rechtrichten zou ik hier heel erg op gaan letten, want je rijdt hem onbedoeld schever zoals je nu een volte rijdt. Misschien scheelt het als je hem van voor iets meer ruimte geeft, ik vind dat je op een aantal foto's ook veel spanning op de teugels hebt. De spanning die jij in je bovenlijf hebt kan daar ook een rol in spelen, misschien zet je zo onbedoeld de boel wat vast van voren. Laag en rond je paard op een volte rijden (vw-nw) is een hele goede oefening om naar ontspanning te rijden.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:22

Hey Anneloes,

Wat leuk om foto's van jou en Janton te zien! Opa ziet er goed uit! Probeer hem inderdaad wat rechter te houden, op de foto's loopt hij met teveel stelling. Gewoon lekker dooroefenen, dan komt het vast goed!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 13:59

louise: ja Janton en ik hebben samen nog veel plezier :) bedankt voor je berichtje.

mijnfjord: bedankt. Ja die tenen blijf ik altijd een beetje mee vechten.

mamakaren: dankjewel :)

joycie81: de beugels zijn zeker niet te lang. Ik moet gewoon meer op mijn kont zitten. Mijn handen neem ik met het lichtrijden niet mee omhoog hoor. Misschien lijkt dat een beetje doordat ik op de tweede foto mijn handen iets lager heb. Van een foto is dat natuurlijk niet zo goed te beoordelen :)

deniece: Precies. Van Janton leer ik ook heel veel. Het klopt inderdaad dat hij beter ontspant in de galop dan in de draf. Het is ook altijd fijner om eerst even te galoperen met hem voordat je echt aan het werk gaat.

SusanH: Ik moet er inderdaad omletten dat ik hem rechtern houd. Dat is ook waar we nu een beetje mee bezig zijn, want ik vergeet soms mijn buitenhand een beetje.

Tessa: bedankt voor je reactie :)

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 00:23

leuk paardje, denk erom dat je zelf neit te hoog gaat staan met lichtrijden en denk om je armen en wat meer ontspannen ,.. verder leuke foto's

xxxkatyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:26

wat een ontzettend mooi paardje! :)
Mijne is ook 18 jr :+

Maar je zegt dat je de ontspanning op wilt zoeken ;
Ik weet niet of je dit al doet maar;

Wat ik altijd doe met mijn paard (hij is ook al 18 dus moet hem met inrijden echt goed soepel krijgen) is dat ik hem echt heel diep laat lopen, zodat hij zijn rug rond maakt en goed gaat gebruiken, en dan heel veel slangenvoltes en gewone voltes op het been rijden.

Ik gooi niet mijn teugels los ofso ;)
Maar ik houdt aanleuning maar toch heel diep.

Ik denk dat dat ook iets voor jullie is :)
probeer maar eens ;)
En dan als je gaat oppaken loopt hij waarschijnlijk net iets dieper dan dat je hem nu hebt lopen, en dat is veel ontspannender ;)

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:55

je handen mogen iets meer terug richting het zadel het lijkt het namelijk of hij je gigantisch naar voren trekt waardoor je houding ook weer naar voren komt.
Maar met een beetje training is dit er zo uit

Shiirleyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:07

ik heb het idee dat je paard op de volte vooral in galop over zijn buitenschouder loopt. probeer je buitenbeen er beetje bij te houden dat hij niet teveel over z'n buitenschouder gaat lopen.

voor de rest zit het er goed uit :D
en de rest geef je zelf al aan ;)
Vind het echt een leuk paardje! :D

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:34

Probeer te zitten, buikspieren aanspannen en je bekken te kantelen.
En nog iets, als je lichtrijd, probeer niet zo zeer naar voren te bewegen met je kont maar ook vooral omhoog, je onderbenen lijken niet stil te liggen waardoor ik het idee heb (ik zie het vanaf foto's, correct me if I'm wrong..) dat je bij het lichtrijden echt vooruit lichtrijd zeg maar.
Wel een erg leuk paardje leuk dat je zo met haar aan de slag bent.

Izaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:09

Idd, wat meer rechtrichten maar als je je handen gewoon wat hoger houd komt ie vanzelf.
Verder vind ik het een mooi paardje dat mooie binnenstelling geeft :D

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:33

Leuk paardje, ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd!
Probeer alleen er op te letten dat hij niet over de buitenschouder valt door middel van je buitenbeen erbij te houden.