les van Antoine de Bodt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

catoo76

les van Antoine de Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 07:25

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje,Door enthousiastme van de Hengstenhouder alwaar ik mijn Hengst kocht, Heb ik een les geboekt bij Antoine de bodt. Dit omdat ik al zoveel gehoord had, en ik op bepaalde punten ZELF strande, Heeft Henk mij gezegd dat ik eens bij Antoine moest gaan kijken.

Nu heb ik van de nood een deugd gemaakt en gelijk een afspraak gemaakt voor een les welke aankomende 1 september zal gaan geschieden, bij stal Mireille in Nuland.

Ik zal daar niet met mijn eigen paard verschijnen maar een Hengst van de hengstenhouder in zetten omdat ik ook een geweldige klik Heb met die hengst en hij dus gewend is tussen andere paarden te lopen in de wedstrijden.

dit om het wat rustiger te houden. nu is mijn vraag hoe zijn jullie ervaringen met Antoine? ik met name heb wat last van mijn bekken(instabiel) dus moeite met het linkerbeen, ben 31 maart J.L geopereerd aan een Hernia en tja HOE FOUT na 2 weken al weer in het zadel.

maar goed bloed kruipt waar het niet gaan kan, wel netjes body protector aan... (ahum de eerste 3 keer)

Mijn linkerbeen heeft dus wat meer kracht training nodig en ondanks dat ik wel recht zit vind ik het soms wat lastig de balans te houden zeg maar. daarom lessen bij antoine ook om het van achter naar voren rijden en het achterbeen actief mee te laten doen even goed onder de loep te nemen.

Ik heb er super veel zin in, en ik hoop ook dat er meerdere van jullie bij hem een clinic gevolgd hebben en zijn methode zijn gaan volgen
hoe hebben jullie dit ervaren? en gaan jullie nog steeds even goed als toen?

Hengstenhouder vertelde mij dat in 10 minuten het paard totaal veranderd van lopen?? en zijn er mensen die met regelmaat bij Antoine komen? ondanks zijn vele volgenlingen die volgens zijn methode ook les geven, maar dan TOCH nog bij Antoine komen?

Ik ben benieuwd!!

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 07:28

Volgens mij zijn er al wat topics over Antoine de Bodt hier op bokt. (hele lange ;) ) Moet je maar even zoeken.

Kriel

Re: les van Antoine de Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 07:29

Ik denk dat je met deze vraag weer mooie discussies op gang gaat brengen (en een hoop ellende op je afroept) :D

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 07:30

Ben ook wel geiinteresseerd, dus laat maar horen..... :D

catoo76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 07:32

oei een hoop ellende nog wel? hihih NOU DAAR zit ik niet op te wachten DUS... graag alleen LEUKE en POSITIEVE dingen, ik rijd daar voor MEZELF, en niet iedereen zal het zelfde positieve gevoel ervaren.. maar graag de ruiters DIE WEL iets positiefs hebben LAAT maar HOREN

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 07:33

hoi ik ben beginnende om te rijden in het rechtrichten, nu krijg ik les van labionics (angela), heb ook lessen gezien van antoine, en je hebt je benen, bijna niet nodig.
Ik zou zeggen kijk even bij het gedeelte liefhebbers van de klassieke ADB methode, daar zitten mensen met ervaring die bij de bodt lessen en les geven!
good luck! ;)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:36

Ik heb de les zeer positief ervaren en rijd nou nog steeds volgens zijn methode op mijn nieuwe paard. Van de winter ben ik van plan om weer naar Veldstar af te reizen voor een les van Antoine. Mocht je meer info willen mag je mij altijd een berichtje doen.

catoo76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 16:02

ik heb zeker even gekeken, ziet er goed uit!! zijn MAAR stel dat ik het door wil zetten op deze manier, zijn er ook mensen in zuid-holland (omgeving hellevoetsluis) die op deze manier lesgeven? of in een straal van zeg 30 km?? vanaf hellevoet gezien?

dit omdat het gunstigste van antoine voor mij gezien dan Renswoude is.... en zelfs dat is een bagger eind uit de buurt....
heb zelf een goed gevoel bij alleen al de gedachte, en ook van de dingen die ik tot nu toe gelezen heb lijkt het aan te sluiten op wat ik nodig heb.... en wat mijn tekort komingen zijn.

dus ben benieuwd...
wie weet er iemand met deze les wijze in zuid-holland en wat zijn de kosten??

catoo76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 16:03

p.s mijn eerste les van Antoine zelf is op 1 september (clinic) en daarna moet ik dus of naar renswoude of iets dichterbij zoeken op gelijke leswijze

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:29

Ik les bij Antoine zelf (1x PM en regelmatig trainingsweekenden, en de instructiecursus gedaan)
Ben zeer tevreden met hem, heb mijn paard ingereden volgens zijn methode en met succes, het is een soepele vrolijke man die graag voor je werkt
Het grappige is dat ik nu op ieder paard kan wegrijden, hij ie nu kreupel is, bokt, steigert etc.
Leer hem rechtlopen en de problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:31

Ik zet hier een slotje :-). Er zijn op dit moment nog veel lopende topics over AdB :-)