express @ work (kur op muziek)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

996981

express @ work (kur op muziek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 18:01

hoi hoi bokkers.

vrijdag heb ik met express onze kur gereden.
express is een 8 jarige ruin van french buffet die de dressuur allemaal maar saai vind.
hij vind het vooral de nagefenlijkheid en het van achter blijfen aan treden moeilijk.
ik zelf vind het heel moeilijk om mijn lichaam los te laten en te ontspannen in mijn linker hand.

de muziek is onder het filmpje gezet, ik heb hem dus niet op de muziek gereden. (snap je het nog ? :+ )

http://www.youtube.com/watch?v=3t7te1H9viM

IrisenUledi

Re: express @ work (kur op muziek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:16

ziet er goed uit jullie mogen allebij nog iets meer ontspannen dat wel maar voor de rest prima

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:23

mooi paard....het lijkt of je een harde hand hebt....probeer er eens wat meer tempo in te rijden....het paard zet zijn voorbenen onder zich terwijl hij naar voren moet grijpen,verder probeer je benen stil te houden....heb je les?

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:29

Leuk gedaan. Welk niveau zijn jullie beiden qua dressuur (geweest)?
Je bent erg onrustig in je hand, dit is meerdere keren goed te zien en dat is niet fijn voor de aanleuning.
Soms lijkt het net of je ook een beetje scheef zit, dus je gewicht naar één kant verplaatst, maar dat kan ook door het filmpje komen.
Jullie hebben nog een hoop te oefenen, maar ik vind het wel een leuke combi!
Veel plezier en succes verder!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 18:30

geerke schreef:
mooi paard....het lijkt of je een harde hand hebt....probeer er eens wat meer tempo in te rijden....het paard zet zijn voorbenen onder zich terwijl hij naar voren moet grijpen,verder probeer je benen stil te houden....heb je les?

vind je ? ik vind het als ik eerlijk ben niet zo lijken en ook niet zo voelen. wel geef ik telkens kleine schokjes. dat moet ik echt af gaan leren.
dat klopt inderdaad. express heeft last van zijn rug gehad en durft nog niet alles uit de kast te halen. bang voor het feit dat het mischien pijn doet. daar komt bij dat het gewoon geen 8e bewegings wonder is.
ja ik heb 3 keer in de week les. van een lichte tour amazone.
Laatst bijgewerkt door 996981 op 16-08-09 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 18:34

Monica24 schreef:
Leuk gedaan. Welk niveau zijn jullie beiden qua dressuur (geweest)?
Je bent erg onrustig in je hand, dit is meerdere keren goed te zien en dat is niet fijn voor de aanleuning.
Soms lijkt het net of je ook een beetje scheef zit, dus je gewicht naar één kant verplaatst, maar dat kan ook door het filmpje komen.
Jullie hebben nog een hoop te oefenen, maar ik vind het wel een leuke combi!
Veel plezier en succes verder!

bedankt :D hij is L2 geweest en ik rijd l1 (met hem)
dat ik soms onrustig ben klopt ja. heel vervelend voor hem maar ook voor mezelf. helemaal omdat ik hard probeer het af te leren.
mmm dat heb ik nog niet vaker gehoord.
dat klopt ! bedankt :D

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:38

Ik vind je niet streng in je handen hoor := en als dit al vreselijk is dan wil ik niet weten hoe sommige andere ruiters zijn (ik wijs naar niemand hier)

Maar leuke kur, ik heb alleen het idee dat hij een beetje rommelig is (het ziet er voor mij uit alsof je gewoon een willekeurige kant op rijdt :Y) ). Maar dat is maar net wat je mooi vind. Ik vind ook die muziek van hallelujah heel goed gekozen :))

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 18:40

houvanponies schreef:
Ik vind je niet streng in je handen hoor := en als dit al vreselijk is dan wil ik niet weten hoe sommige andere ruiters zijn (ik wijs naar niemand hier)

Maar leuke kur, ik heb alleen het idee dat hij een beetje rommelig is (het ziet er voor mij uit alsof je gewoon een willekeurige kant op rijdt :Y) ). Maar dat is maar net wat je mooi vind. Ik vind ook die muziek van hallelujah heel goed gekozen :))

pfoewh ik dacht al dat ik echt hard was in mijn hand. haha dit was de 2e keer dat ik hem reed dus voor mijn gevoel was het ook heel rommelig hihi. jaa bedankt :)