Mijn paardje heeft 3 weken op rust gestaan wegens een blessure. Eergisteren ben ik voor het eerst begonnen met longeren, aan een halstertje. Ik merkte dat hij halverwege het longeren, zodra hij moe werd, zijn tong uit zijn mond liet steken aan 1 kant. Echt maar minimaal, maar je zag aan de zijkant van zijn mond een deel van zijn tong. Dit was met een halstertje, dus kan geen aanleuningsprobleem zijn i.m.o.
Gisteren heb ik een hoofdstel omgedaan en weer gelongeerd, weer kwam na een tijdje een hoekje van zijn tong naar buiten. Voordat ik iets ging doen was er echter niets aan de hand.
Ik kan me niet herinneren dat hij dit deed voordat hij die blessure had, maar toen was zijn conditie uiteraard ook een stuk beter. Ik longeer echter niet erg vaak met hem, dus ik durf dit niet et zekerheid te zeggen. Nu is hij na het longeren ook echt helemaal kapot, staat echt te hijgen en te zweten, kan dit hiermee te maken hebben?
Hij had een nageltred, dus het kan i.m.o. geen overblijfsel van de blessure zijn.