Balans

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveleyHorse

Balans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 13:30

Hallo bokkers :D
Mijn paard heeft erg veel moeite met het balans zoeken in der gangen.
Ik was benieuwd of bokkers tips en oefeningen hadden om het balans in me paard te verbeteren.

Alvast bedankt ! ;)

marloezzke

Re: Balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 14:38

heel veel overgangen rijden en schakelen.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 14:38

Les nemen in het rechtrichten, de basis leren zoals de zijgangen aan je paard leren.
Veel werken aan de hand en zelf de theorie leren hoe en waarom je een paard traint.
Misschien si de site http://www.paardenbegrijpen.nl iets voor je om door te kijken

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 21:07

midgie: ik heb in mijn les van een uur bijna altijd wel 30 minuten alleen aan het rechtrichten. Zijgangen pakt ze ook weg goed op. Wat voor werk moet je aan de hand doen? ze wordt 2 keer per week gelongeert en losgegooit in de bak

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:14

Kijk even op de genoemde site , daar staat meer over het aan de hand werken.
Ik weet niet wat jij onder rechtrichten verstaat?
Recht lopen kunnen ze pas als ze goed recht gericht zijn, vandaar veel werken aan stelling en buiging en zijgangen, weet niet of je instructrice ook de theorie vertelt , waarom en waarvoor je de oefeningen doet en welke spieren je daar mee in werking zet?
Als je dat erbij leert, leer je ook meer over de natuurlijke balans en de balans die een paard nodig heeft om een ruiter te dragen , ook je eigen balans is heel belangrijk, hoe is jou zit, breng jij misschien je paard uit balans door jou zit of jou handen?

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:21

Zorg dat je zelf goed in balans op je paard zit. Niet te veel aan die voorkant zitten, zodat ze eerst op haar eigen benen leert lopen. Zeker wanneer ze haar balans even kwijt raakt, zou ze harder gaan lopen. Juist zelf rustig blijven lichtrijden en vooral niet aan de voorkant tegen houden.

Succes ;)

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 08:53

Ik versta onder rechtrichten: Lengtebuiging, goed van achter actief, achterbenen die ook buigen, lang en laag aan nemen en natuurlijk ook opgericht. Ook van A-C lijn kaars recht rijden en niet met 1 van de benen uitzwijend. ;)

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 10:31

Heeft er iemand nog tips?

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:01

Heeft je paard moeite met balans of jij? Hoe oud is je paard?

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 15:25

Het paard . Ze is net 9 geworden

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:12

Als ze 9 heeft en moeite met balans, en jij hebt les en je komt er niet uit, dan zou ik zeggen dat het tijd is om een dierenarts erbij te halen. Baadt het niet dan schaadt het niet.

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 16:21

Oke ze is wel tot haar 6de op het weiland gegaan op der 4/5 de ingereden en terug gegaan naar het gras ik rij er nu ongeveer een jaar op en nu begin ik dus tegen dit probleem aan te lopen. Ze gaat mischien op Aquatherapie