Flame @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mecc_myrthe

Flame @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 11:18

Ik verzorg Flame nu ongeveer een half jaar.
Flame is een vierjarige merrie die sinds november 2008 onder het zadel is.
Ze loopt nog niet naar onder in draf, we zijn hier nog niet zo hard mee bezig.
Ze kan soms behoorlijk 'doordrammen' in draf en gaat dan 'hangen' op de teugels.
Hier heb ik een topic over gemaakt: [RT-P] zonder tiedeman aan de teugel laten lopen
We hebben ook nog gesprongen, dit ging erg goed.
Voordat we op haar hebben gesprongen hebben we haar nog los laten springen.

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

Springen

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

Graag commentaar, maar houd het vriendelijk :)

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:21

MYRTHE
hier is de supercombinatie weer! Leuke foto's!
tjaa, nu commentaar, eeeemh, volgens mij mag je je handen wel wat rechter houden.

TamiBambi

Re: Flame @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:27

Ziet er leuk ui!
Probeer met de sprongetjes recht over de hindernis te gaan, nu zit je of niet in het midden, of je gaat schuin.
Veel succes!

Sietsx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:28

Probeer je handen wat meer te dragen, lijkt nu alsof je ze heel laag hebt.

En probeer met springen je handen mee te geven.
+ kapstokjes, probeer ze netjes naar binnen te draaien, is lastig ik weet het.

Ziet erverder leuk uit, leuke pony!

Succes!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:34

Myrthe
Flame is een leuke pony! :D
Je zit is echt heel netjes, alleen zoals Sietx3 al zegt; let wat meer op je handen :j

Verder ziet het er echt super goed uit :D

mecc_myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 11:38

alvast bedankt voor de hele leerzame en lieve reacties

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:39

Ik heb net ook je andere topic gelezen en doe even een 2-in-1-reactie :)

Ik denk dat je absoluut niet mag klagen als je kijkt hoe braaf jou jonge pony tussen de andere pony's loopt. Hoef ik met mijn groentje echt nog niet te proberen.
Wat het hangen betreft denk ik dat je met een redelijk 'normaal' probleem te maken hebt. Jonge dieren zijn nog niet voldoende in balans en zoeken onder andere aan de voorkant ondersteuning van jou hand (en been, zit, enz.) om in balans te komen en te blijven. Wat ik je voor dit moment als tip mee zou willen geven is dat je oplet dat je je teugels goed op maat houdt, en bij het 'hangen' vooral niet terugtrekken. Laat de teugels maar eens vieren en kijk eens of ze dan wel lekker loopt met meer balans.

Het aan de teugel-verhaal zou ik nog even laten voor wat het is. Zo nu en dan met een thiedeman rijden is misschien wel een goede oefening voor beiden om het gevoel te krijgen. Maar let op, wel als hulpmiddel en niet om daarmee je pony in de gewenste houding te halen.

mecc_myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 12:47

petulan@bedankt voor de tip ik klaag ook niet ze is heel vriendelijk en lief maar weet wat je bedoelt de tip vindt ik heel handig maar moet ik dan gewoon de teugels losser laten en met de benen werken of hoe bedoel je?maar al heel bedankt dat je me wilt helpen ik ben al blij dat ze de bassis al goed kent de rest komt er wel bij maar ze is nu al zelf aan het na geven dus wil ik daar een beetje mee aan de slag gaan want als ze het doet zal ze het ook wel willen want ik wil niet gaan vechten met haar want dan wint ze toch maar zo ze geeft zelf al na dus dan begin ik er ook langszaam mee
en over de tiedeman is een goede tip ik zal eens kijken en met de baas overleggen maar ik kijk eerst eens zonder en erna met
heel erg bedankt en als je nog wat tips hebt over de foto`s of voor mij wil ik ze graag horen of commetaar:D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:33

Niet zozeer de hele tijd losser laten, maar kijk eens wat ze doet wanneer je haar meer ruimte geeft van voor (geen waslijntjes, wel contact houden!). Gaat ze daar correct mee om, of blijft ze een manier zoeken om te trekken? Als je vanuit zo'n contact je oefeningen met goed gevolg kan uitvoeren, is dat misschien wel een manier om haar beter in balans te krijgen. En je benen zijn heel belangrijk wanneer je pony niet in balans is, dus die zul je (helemaal als je voor wat meer loslaat) extra moeten gebruiken.

Over de thideman: Ik zou eerst dan juist even met rijden, en daarna kijken wat het effect is van het rijden mét. Als ze dan makkelijker komt, kan het een fijn hulpmiddel zijn. Merk je geen effect dan heeft de thiedeman dus ook niet de juiste uitwerking op haar en kan die ook weer terug in de kast ;)

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:40

Het ziet er netjes uit hoor! Probeer wel recht over de hindernis heen te gaan en dan naar voren te kijken. Hou je teugels op maar en werk rustig naar een wat rondere houding toe met je benen. Blijf haar voorwaarts houden maar hou contact.

Ziet er verder super uit!

mecc_myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 17:57

petulan@ bedankt voor wat meer uitleg ik vindt het heel fijn ik zou graag wat meer contact willen houden ik zeg het wel hoe het gaat en of het helpt

carmen@bedankt voor de tips en ik ga het oefen

Romy_Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:45

leuke foto´s mooi paardje en leuke combinatie,
je mag alleen je teugels wel wat meer oppakken.