Fieke, friese merrie trainen voor de M1.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek_

Fieke, friese merrie trainen voor de M1.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 09:38

Afgelopen dinsdag heeft mijn zusje weer eens foto's gemaakt van Fieke en mij.
We zijn nu L2+14 en eind oktober hebben we ons M1 debuut. We hebben ook even
een M1 proef geoefend en dit gaat al aardig goed. Het aanspringen op de lange
zijde is alleen nog wat lastig. Verder de netheid van alle oefeningen. Maar we hebben
nog 2 maand om te trainen, dus dat moet vast wel goed komen.

Wat me zelf opvalt aan de foto's is dat ik mijn handen niet netjes draag. Verder
moet ik af en toe iets meer voor me uitkijken.
Ik ben benieuwd of jullie nog opmerkingen en tips hebben!

Vorige topics waren:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1056207

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1090725

Persoonlijk vind ik ons al veel verbeterd.

Afbeelding

Afbeelding

schouderbinnenwaarts
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stukje middendraf
Afbeelding

Afbeelding

Roos_3

Re: Fieke, friese merrie trainen voor de M1.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:40

Ziet er goed uit hoor!
Wat me opviel is dat je houding erg netjes is.
Zelf zou ik de halshoofdhouding van je paard iets anders zien, namelijk iets meer oprichting.
Veel succes in de M

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:40

Hey,

Ik vind het er netjes uitzien, alleen mag ie er nog wel net wat meer door heen lopen, hij is nu net niet nagefelijk, en lijkt zijn nek te streken, of de teugels door je handen proberen te trekken.

Succes met je M1 debut!

Barrym

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:43

Super nette houding en je fries loopt leuk

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:44

Leuke fries hoor :D . Ik vind haar nog niet helemaal nageefelijk, probeer haar ook veel voorwaarts en neerwaarts te rijden en je zou haar ook LDR kunnen rijden. Verder erg lettenop je handen. En blijf recht op je paard zitten he, zoals op foto 6 bijv.
Verder mogen jou hakken nog wel beter worden uitgedrukt. Ik vind het er wel leuk uitzien. ik vind je zit trouwens wel netjes, succes met je M1 debuut :D

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:08

Voor het M zou ze echt een stuk opgerichter mogen lopen. Ze heeft dan wel een vrij horizontale bouw, maar probeer wel haar steeds meer achter te laten zakken, zodat ze vanuit de schoft zelf wat meer omhoog komt, en haar vandaar wat meer aan elkaar te rijden. Nu is ze nog wat te lang en te laag in het lijf en de halshouding. Verder ziet het er goed uit, je hebt een nette houding! Probeer idd wel wat te letten op je handen, weet niet of het een momentopname is, maar op de 5e foto til je je buitenhand op. Maar goed, iig veel succes met je M1-debuut! :)

aafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:12

Wat een leuke combinatie zijn jullie. Je zit er erg netjes op. Alleen zou ik wat meer oprichting van voor willen zien waardoor ze meer vanuit achteren moet komen. Ze is nu nog inderdaad wat lang en laag. Ze is wel erg netjes ontspannen, dus ik denk dat je wel wat meer aan je oprichting kan werken, wat je zeker nodig zult hebben voor de M1.

melinda15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:21

Ziet erg best netjes uit
Maar voor M1 vind ik dat ze nog niet echt nagevelijk loopt.
Maar probeer je hakken iets meer uit te drukken, en binnen te houden, opsommige foto`s zet je je hakken ver uit.
Maar voor de rest. heb je wel een hele mooie en nette houding.
Ga zo door !! *D

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 08:18

Bedankt voor jullie reacties!
Dat ze nog wat meer opgericht moet lopen klopt ja, daar zijn we in de les ook hard mee aan het werk! Ik vind haar halshouding op deze manier alleen niet slecht, helemaal niet als je kijkt in mijn vorige topics. Daar liep ze niet nagevelijk genoeg nee, ik vind dat ze nu toch wel nageeflijk genoeg loopt.
Ik wil ook dat haar neusje eruit blijft :)

We hebben nog 2 maandjes dus we gaan nog even hard werken aan die oprichting! ;)

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:44

ik vindt het in draf wel wat lijken alsof ze zich te lang maakt, als je snapt wat ik bedoel..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:55

Let op met schouderbinnenwaarts want op die ene foto lijkt het alsof je je buitenbeen heel erg afsteekt. Zorg er net voor dat je je buitenbeen erbij houdt om haar te begrenzen. En ook iets meer nageeflijker zijn met je binnenteugel.

Verder vind ik dat ze veel meer mag dragen en vanuit de achterhand lopen. Dus veel overgangen en schijnovergangen rijden, vw-nw wil ook wel goed helpen.

Denk dat bij de M ook wel iets meer oprichting verwacht wordt dan hoe ze nu loopt :)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:26

Leuke combi, maar denk er om bij het SB dat hij kan buigen om je binnenbeen, als je je binnenbeen zo ver naar achter doet, geef je tegengestelde hulpen en kan hij nooit goed buigen.
Binnenbeen hoort dan ook op zijn plek te blijven, bij de singel.
Rest is al genoemd.
Succes in de M1!

dirke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:03

ik vind het er niet echt ontspannen uitzien, het lijkt alsof je teveel met je handen doet

ook mag ze met meer oprichting gaan lopen voor de M1

ook het schouderbinnenwaarts is niet goed, je gebruikt teveel je binnenhand

veel succes

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:35

Mariek_ schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
Dat ze nog wat meer opgericht moet lopen klopt ja, daar zijn we in de les ook hard mee aan het werk! Ik vind haar halshouding op deze manier alleen niet slecht, helemaal niet als je kijkt in mijn vorige topics. Daar liep ze niet nagevelijk genoeg nee, ik vind dat ze nu toch wel nageeflijk genoeg loopt.
Ik wil ook dat haar neusje eruit blijft :)

We hebben nog 2 maandjes dus we gaan nog even hard werken aan die oprichting! ;)
Als je het vergelijkt met de vorige topics zijn jullie zeker goed vooruit gegaan! En je hebt groot gelijk dat je liever het neusje eruit hebt, opgekropt moet natuurlijk ook niet, maar voor het M vind ik wel dat ze meer vanuit de schoft moet gaan rijzen, wat alleen kan als je de achterhand steeds wat meer kunt laten zakken. En verder kan ik mijn vorige tips wel weer gaan herhalen, maar dat heeft ook niet zoveel zin. Ik denk dat je je eigen verbeterpunten wel weet, je bent er mee bezig en je hebt gelukkig nog eventjes voor je debuut, dus denk dat je goed bezig bent op die manier!

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 08:00

Nou, we hebben gister weer les gehad en zijn flink aangepakt :P
Josie, wat jij zegt klopt inderdaad, hier hebben we gister ook aan gewerkt met het sb. Mijn been gaat inderdaad te ver naar achteren!
Over een paar weken kijken hoe ik er dan voorsta :)

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:42

ziet er heel goed uit hoor! (op de bekende piano-handjes na).

Romy_Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:54

ziet er goed uit,
doe je handen alleen niet te ver naar voren!

O__O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:20

Commentaar word al gegeven, vind het er verder goed uitzien!

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:28

Mooie fries, maar hij mag van mij ook wel wat meer aan elkaar gereden worden. Snel maken aan de achterkant door veel schijnovergangen te rijden en dan zal hij steeds makkelijker opgericht gaan lopen. Voor de sb geef je inderdaad verkeerde hulpen, je duwt nu de achterhand naar buiten ipv de schouder naar binnen. Succes met je debuut!

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:38

Heeee Mariek,

Leuk om weer foto's en jullie vooruitgang te zien!! Fieke zou inderdaad nog wat meer mogen gaan zitten. Veel (schijn) overgangen rijden en schakelen. Lekker doortrainen en het gaat helemaal goedkomen die M1 +:)+ . Ik kom snel weer een keer buurten :D !