Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
19LindA83 schreef:Herkenbaar!!!!
Alleen is het mijn rechterbeen! Ik heb oefeningen mee gekregen van mijn instructrice.
Moet je met je knieen in een hoek van 90 graden gehurkd met je rug tegen de muur gaan zitten, en dit een minuut volhouden, en dat steeds verder opbouwen. Of de traptrede op en af (soort steps laat maar zeggen!)
19LindA83 schreef:Daar was ik ook bang voor, dat zei ik als eerste toen ze die oefening uitlegde.. daarom begin je ook kort, je zult zien dat je ene been dan meer pijn gaat doen dan de andere, dus die train je dan in feite nog niet echt ( die geen pijn doet) Ze is naast lesgeefster ook fysio voor mens en paard dus ga ervan uit dat ze het wel weet!
Monster_tos schreef:Wat je jezelf ook kunt gaan aanleren is dat je op je andere been gaat staan als je "in rust" staat. Als een mens gewoon stil staat gaat hij vaak gewicht op 1 been zetten, en het andere ontlasten. Net als paarden die op rust staan. Waarschijnlijk verplaats jij je gewicht naar je rechterbeen. Probeer dit eens om te wisselen. Het is geen zware oefening een neemt helemaal geen tijd, en toch kun je er zo mee bezig.
Succes

En mn linker beugel staat wel al een gaatje korter als de rechter
Verder ga ik er ook meer op letten van meer met mn linker been te doen. ellepel schreef:ik heb het ook en is echt frustrerend soms met rijden!
ik heb toch zelf het idee dat ik er es mee naar een fysiotherapeut toe ga.
heb zo het idee dat ik ergens vast zit in mijn onderrug en dat ik daardoor mijn linkerbeen dus niet voldoende gebruiken kan.
paard reageerd hartstikke goed op de hulpen, het is echt puur dat ik met links dus niet duidelijk genoeg kan zijn.
hier staan in elk geval al een aantal tips bij waar ik zeker wat aan heb