Niet terug kunnen krijgen uit galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Niet terug kunnen krijgen uit galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 09:28

Hee allemaal,
Ik heb sinds vrijdag een paard waar ik op mag rijden en later ook mag uitbrengen op wedstrijden
Ik ben er elke dag na toe geweest (behalve zondag) en heb ook elke keer gereden
De eerste 2 keren dat ik erop reed reed ik met een gewoon bitje
Maar toen hadden we er een ander bit in gedaan
Een dubbel gebroken
Als ik aangaloppeer is er niks aan de hand ma als ik terug wil en ik geef dus een opstopping dan vliegt ze er vandoor
Zou dit aan het bit kunnen liggen, want als ik er niks mee doe doet ze ook niks
Gisteren na het rijden hebben we er ma weer een gewoon bit eraan gedaan en vandaag ga ik daar mee rijden dus zien hoe het gaat
Maar ik ben wel benieuwd waar het aan kan liggen, want de vorige die erop heeft gereden heeft wel met dat dubbelgebroken bit gereden, maar ik weet niet hoe dat ging.
Of zou het gewoon kunnen dat ze een poos niet gereden is en dat ze gewoon me wil uitproberen ofzo
Moet haar nu helemaal omtrekken wil ik haar terug krijgen vind ik niet zo leuk om te doen
Ook in stap heeft ze de kop in de lucht, maar draf na beneden in galop ertussen in
Zou het dan misschien aan de rug liggen?

xStephanie

Re: Niet terug kunnen krijgen uit galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:54

Mischien heeft zel slechte herrineringen van de eigenaar meegekregen probeer eens verschillende bitjes uit of een keertje bitloos;)
veel succes ermee!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:58

Het kan ook enthousiasme zijn... Dat heeft die van mij. In de bak kan ik dan 3 dingen die, een trekspel wat hij wint, een volte rijdenen die steeds kleiner maken of als ik hem echt niet heb zijn hoofd naar het hek... Op 1 of andere manier werkt dat prima, hij remt dan direct af en dan kan ik hem alsnog terug nemen.

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:03

als het paardje zo heftig op het bit reageerd zal ik de tandarts er eerst maar eens bij halen voordat je er weer opstapt. Het kan heel goed zo zijn dat je paard erg last van haar tanden heeft en daarom zo heftig wordt/reageerd als je een ophouding maakt met je handen.

Ook zal het niet verkeerd zijn om eens iemand naar haar rug te laten kijken, dit kan natuurlijk nooit kwaad en heb je alles uitgesloten voordat je weer verder gaat.

Over het terug rijden van de galop naar draf, rij je onder begeleiding van instructie??
zo niet, is zoiets altijd makelijker op te lossen als je er naast staat en er naar kijkt dan zo vanaf de computer. Wij weten namelijk zo ook niet wat jij precies doet op het moment dat je terug wilt rijden en hoe het paard daarop reageerd.

probeer nu eerst je paardje na te laten kijken, ik denk dat dat op dit moment belangrijker is.

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:04

kijk even of het bit er wel goed inzit, een dubbel gebroken bit hang je er snel verkeerd in , en dan werkt ie heel anders in en dat is niet zo prettig.. ;)

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:44

Kijk naar het bit of vraag het aan iemand die er verstand van heeft.
Je kunt het paard ook proberen te stoppen als je een grote volte rijd

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:51

hoeveel ervaring heb je?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:02

Zou idd even de rug en het zadel , gebit enz na laten kijken, als het dier in stap al met zijn hoofd omhoog loopt doet hij dat niet voor niets.

Zou er niet vanuit gaan dat ze je uit probeert, als jij tenminste weet waar je mee bezig ben.

Zoek ook de fout eens bij je eigen, misschien ben je te streng met je handen en knijp je te veel met je zit, kan zoveel oorzaken hebben, als het niet in het zadel of rug zit , zoek dan in elk geval de fout bij je eigen rijtechniek.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 17:18

Ik heb vandaag met een ander bit gereden ('t zelfde bit als waarmee ik de 1e 2 keren heb gereden) 't ging een stuk beter, met galop ook alleen na een poosje begon ze nu pas vervelend te worden
Ik ga dan gewoon op de volte en dan steeds kleiner (heb ik alleen last van op de linkerhand rechter krijg ik haar wel terug)