Schudden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanne

Schudden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 23:11

Heb een probleempje.

Ik rijd af en toe op het paard van mijn vriend. Nou is dat paard 1.72 en ben ik geen held in grote paarden, maar goed :P
Mijn vriend rijd nou 4 jaar op zijn paard en rijd al vanaf het begin zagend, doordat hij zijn handen niet stil kan houden. Het paard zijn hoofd gaat heletijd van links naar rechts. Als ik zijn hoofd stil wil houden gewoon recht en mijn handen naast elkaar hou, dan snapt zijn paard er niks van en gaat ontzettend lopen klieren totdat hij weer kan gaan zagen. Nou krijgt hij daar de kans niet voor en race ik af en toe de bak door. Probeer hem zelf heletijd goed voorwaarts te houden zodat hij geen tijd heeft om te zagen, maar het maakt hem niks uit, hij blijft het doen. Alleen in de galop niet.
Paard is ontzettend braaf verder, verder netjes en corect gereden, maar dat zagen! -:(-

Heb op zijn paard nog geen les gehad, dus geen instructeur erbij gehad, wel verteld en gevraagd, maar hij wil het zelf eerst zien. Dus na de vakantie ga ik op zijn paard een keer les nemen.

Maar weten jullie nog tips voor voorlopig? Ik weet echt niet hoe ik hem het zagen af kan leren.

anneliesdj

Re: Schudden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:15

Nou dan zal je vriend toch ook mee moeten werken. Je kunt het hem niet afleren als er ook steeds een ander op zit die jouw werk weer ongedaan maakt.

Maar wat bedoel je met zagen? Schud het paard zelf zijn hoofd van links naar rechts?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:17

Haak je pinken maar in een bokriempje vooraan je zadel en ga gewoon rijden. Het paard zal toch eerst even moeten wennen aan de nieuwe teugelvoering. Veel voltes en overgangen rijden en de voorkant een paar weken vergeten.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 23:20

Ja mijn vriend heeft weinig tijd om hem te rijden en hij moet echt gereden worden. Na de vakantie word zijn paard te koop gezet.

Hij schud zijn hoofd echt zelf van links naar rechts.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:42

Lastig probleem, ben het verder eens met Anne_GTI
Handen stilhouden, goed voorwaarst houden en veel oefeningen om hem bezig te houden. Verder gewoon negeren en de eerste weken vooral niet aan nageeflijkheid denken ;)

Janice_T88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:22

Is ook een groot stuk wennen dan zie je het vanzelf gebeuren.

SanVic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:59

ik denk dat jou werk geen zin heeft als je vriend het tegenover gestelde blijft doen.
jullie moeten allebei consequent zijn