op de linkerhand rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1999

op de linkerhand rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 21:16

hoi ik heb een probleempje met men pony als ik op men linker hand rijd stopt hij ik geef benen of een tikje van men zweep en hij bokt soms of draait hij hem zo dat hij op de rechter hand is
wie kan me helpen

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:20

Veel paarden vinden de linkerhand moeilijker dan de rechterhand. De enige tip die ik je dan ook kan geven is idd veel oefenen. Misschien eerst aan de longe, eventueel met bijzetje, veel linksom maar ook rechtsom oefenen.
Qua rijden zou ik inderdaad een goede instructeur zoeken die je les kan geven om dit samen met je op te lossen en te oefenen onder het zadel.
Succes ermee.

Whoopi1

Re: op de linkerhand rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:39

Laat er iemand achter lopen met een zweep. Zodra je hem goed voorwaarts kan houden en aan het werk kan houden, moet hij geen tijd hebben om te bokken.
Als het zijn moeilijke kant is, ga je bijvb 8 rondjes op de rechterhand en 3 op de linker.
Maak het leuk voor hem en laat hem maar bokken als hij denkt dat dat nodig is, maar ik ben van mening dat als je hem gewoon voorwaarts laat gaan met iemand erachter, dat ie dan geen tijd heeft om te bokken.