Sibnds Oktober ben ik met mijn nu 4,5 jarige arabier bezig met grondwerk. Hij heeft alles goed en rustig geleerd. Sinds een paar maanden werk ik met hem aan de dubbele longeerlijn en ook hier regareert hij goed op. Doel is, dat hij rugspieren gaat kweken. Aan zijn bouw is te zien, dat hij nog een buikje heeft en meer rugspieren moet opbouwen. Heb reeds 10 keer op hem gezeten en rijd hem met sidepull. Ook heeft hij al een buitenritje in stap meegelopen en hij stapt aardig door. Echter meneer heeft moeite om de achterhand te gebruiken. Gisteren heb ik een half uurtje in de bak gereden en gedraafd. Bij de draf gooit hij zijn hoofd naar boven en die is niet naar beneden te rijden. Ik probeer overgangen van stap/draf te rijden en geef zeer weinig druk op de teugels, maar hij drukt zijn rug weg en blijft met zijn hoofd in de lucht lopen. MIjn rij-instructrice komt volgende week hier, maar hoe moet ik hiermee omgaan. Natuurlijk longeer ik ook tussendoor en dan loopt hij wel goed met de rug. Welke oefeningen kan ik gaan doen, om hem dat ook onder het rijden te leren?