Amira zonder tuig @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

speedy_cindy

Amira zonder tuig @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 13:50

Hallo,
Ik dacht laat ik weer eens wat foto's op bokt zetten.
We rijden geen wedstrijden dussen hebben daar ook geen niveau in. Maar we zijn wel fanatiek met vanalles bezig, ook wel wat wijken en schouderbinnenwaarts, daar heb ik geen foto's van maar meer ter info.
Maar we zijn de laatste tijd vooral bezig met de galop, want dat hebben we tijden niet gedaan en het gaat eigenlijk best goed. Ze kan nog niet op de volte, dat is te zwaar voor haar dan valt ze terug in draf. Dus we doen gewoon nog rechte lijnen en afentoe probeer ik haar door te laten galoperen in de bocht. We hebben geen bak dus het ligt er maar net aan hoe de wei is in gedeeld wat voor bocht je moet maken. Ik heb er dus ik weinig stapfoto's bij staan want het gaat me nu vooral om de draf en galop. We stappen wel heel veel.
Wat mij zelf opvalt:
- mijn houding in de galop moet verbeterd
- benen wat stiller houden, ik heb het idee dat ik ze soms alle kanten mee op neem

Nouja kijk zelf maar, graag tips en commentaar. :)

Afbeelding
Galop

Afbeelding
Volte draven
Had iets meer binnenbeen kunnen geven dan had ze meer buiging gehad

Afbeelding
Te veel spanning

Afbeelding
:+:

Afbeelding
Stappen
Iets stoort me op deze foto, ik weet alleen niet zo goed wat

Afbeelding
Galop
Meer ontspannen in mn schouders en mn rechterbeen eraan houden

Oja wat betreft dat ik geen schoenen aanheb, dat was een experiment. [naam] had me verteld dat je beter kon aarden zonder schoenen, dus vandaar. ;)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:54

haha ik zit ook op de een of andere manier relaxter als ik geen schoenen aan ehb :P dus vind het wel grappig
maar ziet er lekker ontspannen uit ;)

commentaar? uhhhm tsja ik denk dat jullie dit vooral voor de lol doen? dan hoeven er niet veel eisen gesteld te worden toch?
maar je zou idd wat meer rechtop kunnen blijven zitten, en je benen iets meer aansluiten/om je paard heenvouwen (vouwen, niet klemmen ;))
verder vind ik dat je netjes en ontspannen zit ;)

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 13:56

Bedankt voor de reacties,
Ja tuurlijk doen we dit voor de lol. Maar dat is voor mij altijd nummer 1 met paarden.
We zijn wel bezig met verbetering en we willen graag verder komen. Vandaar dat ik het bij horse at work heb neergezet.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:00

Héél knap van je!!
Dat zonder schoenen lijkt me logisch dat het relaxer is...je voeten en tenen hebben alle vrijheid, moet een zaaaaalig gevoel zijn.
Het is duidelijk te zien dat je heel veel van je paardje(s) houdt en dat je er heel veel mee bezig bent... ik vind het leuke foto's...super!

Anoniem

Re: Amira zonder tuig @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:57

het ziet er super uit! Lekker ontspannen ook en geen gedwongen werk!
Rijden jullie altijd zo?
Ik rijd zelf vaak ook zonder tuig met mn fjordje.
Je moet dan nog harder met je zit rijden, leer je veel van vind ik :)

Ga zo door :)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 00:26

JOS__ schreef:
Ik vind het echt super gaaf dat je dat kan zeg!
Ik denk als ik dat met mijn paard doe dat ik niet ver kom!

Echt een super mooie pony!

Als ik dat met mijn paard doe komen we heel ver dan heb ik namelijk geen rem meer :P

TS super zeg erg gaaf.

Rechteropzitten en uhm tja omdat het moet he :P

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 19:17

Bedankt voor de leuke reacties! :D

Cinnepin schreef:
het ziet er super uit! Lekker ontspannen ook en geen gedwongen werk!
Rijden jullie altijd zo?
Ik rijd zelf vaak ook zonder tuig met mn fjordje.
Je moet dan nog harder met je zit rijden, leer je veel van vind ik :)

Ga zo door :)

Ja we rijden op het moment altijd zo, [naam] en ik vinden het allebei een stuk fijner en ik voel me ook veel veiliger dan wanneer ik met zadel en hoofdstel rijd.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:08

ziet er leuk uit maar probeer je beenen nog wat langer te maken!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:10

Ziet er leuk uit! mooi dier ook! Probeer inderdaad je benen wat meer tegen je paard aan te houden,maar voor de rest ziet het er leuk uit!

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:59

Respect!! Dit is nu echt ontspannen rijden :j Vind het heel knap en doe het je zeker niet na... Jullie genieten volop :)

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:15

het ziet er heel lekker uit, maar je zegt zo mooi 'we vinden het lekkerder zonder zadel en hoofdstel' maar als ik heel eerlijk ben zie ik sowieso bij de galop bij je paard niet echt een blij gezicht en idd de foto waarbij je zelf ook aangeeft dat er teveel spanning is...

vergeet niet een paard oorspronkelijk niet is gemaakt om op te rijden en dat je met een zadel wel zijn rug beter kan verlichten e.d. (mits hij goed past uiteraard :D)

het is natuurlijk wel super voor je eigen zit :j

toch zou ik het dan liever zien met zo'n pad erop wat emiel voest bijv ook doet!

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 08:06

Bedankt :)

@CindyUniek: Wanneer we met zadel en hoofdstel rijden is haar blik heel anders ze toont geen verzet oid, maar dit vind ze duidelijk te merken fijner. Ze loopt ook fijner, losser en m'n instructrice ziet het ook.
Haar zadel past overigens wel heel goed hoor.
Ik heb ook aan een bbp zitten denken of dat nodig is, en ook over gehad met m'n instructrice. Ze zei dat haar rug niet te zwaar belast wordt zo. Ik wil er wel een aanschaffen omdat we toch wel een aantal keer per week rijden.

Ik had het ook gezien in de galop dat ze wat spanning rond haar neus heeft en haar lijf ook niet helemaal ontspannen is. Het kan best komen omdat we dus nog niet zo heel vaak galopperen omdat ze dit eerder niet kon en nu die spieren aan het opbouwen is. Ik weet het niet, ik zal het eens in de gaten houden waar het door kan komen. Ook mijn eigen zit in galop moet verbeterd worden dus dat zal er ook mee te maken hebben.
Ik ga eens kijken of er langzamerhand verbetering in komt of dat het zo blijft.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Barrym

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:24

Super dat je zonder hoofdstel en zadel rijd en dat ze doet wat je wilt. Als je goed meezit zonder te stuiteren dan lijkt mij dat er geen probleem is. Je leunt alleen wel een beetje naar rechts op de fotos probeer je belans te vinden. Je benen lang maken en je zit als een huis Sucses

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 11:59

Klopt ik ben nog bezig met zoeken naar mn balans, in draf zit ik in haar ritme van links-rechts-links-rechts en in galop ben ik nog mee bezig om haar ritme te vinden.
Benen lang maken zal ik aan denken :)

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:49

Ziet er netjes en ontspannen uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:22

Leuk om te zien dat je paardje zo heel ontspannen is! En jij ook! :D

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:27

Hij kijkt misschien niet zo vrolijk tijdens de galop, maar dat kan ook natuurlijk komen doordat zijn oren naar achter staan, daardoor kijkt hij wat bozer. Dat hij zijn oren naar achter houdt kan ook heel goed betekenen dat hij zich concentreert op jou en dat is een heel goed teken.
Voor de rest ziet het er super ontspannen uit.

Heerlijk zo zonder schoenen hoor!!!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:38

Leuke foto's! lijkt me leuk om zo met je paard bezig te zijn.

Juist omdat veel van de foto's van voor zijn gemaakt, kan je zien dat je een beetje scheef zit. (zit je bij beide galopfoto's van voor in de linkergalop?) Dat kan met de galop te maken hebben, scheefheid van je paard of dat je zelf niet recht zit.

Leuk om op te letten (je moet andere foto's er maar eens mee vergelijken, want dit zijn er maar een paar) en kijken of je daar iets aan kan doen. heel leerzaam!

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:48

Voor je balans en de fijngevoeligheid kun je thuis oefenen op zo'n fitnessbal. Probeer overdreven te sturen vanuit je bekken en probeer dit gevoel te koppelen naar het rijden :)

Als je het goed doet merk je dat de bal naar voren gaat tijdens het sturen. En merk je dat de bal naar voren beweegt als je een drijvende impuls geeft en naar achteren bij het verminderen van tempo. Dat laatse valt zo via internet wat moeilijker uit teleggen. ( Tempo verhogen is zwaartepunt naar voren leggen en tempo verminderen is zwaartepunt naar achteren leggen)

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 10:36

Bedankt voor de goede tips! :D

Niek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:31

Idd siebjuh.

Probeer aan je balans te werken :D

mijnfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:56

Hej Renalda, wat leuk dat ik je zo tegenkom! Ik ben Noelle, we hebben samen op de manege gereden ;)

ziet er erg leuk uit wat je met je paard doet! Verder alles goed met je?

Groetjes Noelle & Arito :D

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:33

Wauw cool, ik doe het je niet na hoor!

rosannenever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:46

leuk rijden zonder zadel

MissEss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:59

Knap dat je dat zo kan (en durft) met je paard! ik wil dat ook nog een keer doen met mijn paard! verder, zit je netjes hoor! alleen benen er iets beter bij houden, en je rug recht houden, verder netjes;)