Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Biskwie schreef:Ik vind het er al heel netjes uit zien... helemaal voor een B parcours.
Als tips heb ik voor je, probeer thuis, heel veel dressuur tussen de hindernissen te rijden. Daarbij leert je paardje dat ze, ook tijdens hindernissen, op jou moet letten, en niet op de hindernis, die misschien wel of niet komen gaat. Dit kun je het beste samen met je intstructeur doen. Bouw in de training, langzaam het aantal hindernissen en de hoogte op. Door de dressuurtraining, zal je controle beter worden, je samenwerking en rust met het paard ook. Zorg eerst dat je techniek in orde is, daarna komen de hoogtes en snelheid vanzelf wel!
Jullie izjn een leuke combinatie! Ga ervoor!

__Marloes schreef:Mijn pony was een tijdje geleden ook nogal sterk en heftig in een lijntje als ze een andere hindernis zag. Hier aan hebben we veel gewerkt door 2 galop balkjes, tussen in stil zetten, de ene keer 6 galopsprongen maken, de andere keer 5. Schakelingen tussendoor om der beter op de achterbenen te krijgen. Waarom ze zo heftig werd was waarschijnlijk omdat ik der zelf onbewust op zat te fokken. Ik ging der terugrijden, zat niet stil.. En dat zie ik bij jou ook een beetje terug. Je probeert hem teveel terug te rijden en je houdt hem vast. 1 ophouding is prima, maar je moet hem daar niet vast houden. Als je land dus 1x een ophouding maken, stil zitten en door gaan. Dan lopen ze maar iets harder naar de sprong, als ze door de hindernis gaan gaan ze heus wel 1x hun benen optillen..
Probeer hem ook in de goede galop te laten landen en te blijven kijken naar de volgende hindernis, dan blijf jij ook wat stiller zitten. Dus niet naar de vorige hindernis kijken omdat je een balk hoort.. Hiermee maak je je paard uit balans.
Je kan hem het beste maar wat laten rennen volgens jouw gevoel, je pony zoekt de afstanden enz zelf wel uit. Dat terug rijden wat je wilt (iig wat ik kan zien van je filmpjes) is nu nog niet nodig. Laat hem maar in een lekkere galop rond lopen..
M_Vainqueur schreef:Ik heb eigenlijk alleen je 1ste filmpje gekeken, maar wat me daar direct opvalt is het ritme gebrek. Je begint het parcours zonder ritme, je haf trekt netjes aan op de sprong waardoor die genoeg ritme pakt om er (zeer) netjes overheen te komen, na die sprong neem je hem zeer veel terug waardoor het ritme weer verdwijnt en daardoor kom je niet mooi uit op hindernis 2. Daarna moet je DoorGaloperen naar 3 maar jij houd aan de voorkant alleen maar vast waardoor die niet in zijn eigen ritme blijft. Zo zie ik dat bij elke sprong waarbij die raar springt of een balk heeft(ook raar springt dus:P) je hafje geen ritme heeft. Je haf heeft het ritme wel in zich maar jij houd hem aan de voorkant zo vast dat hij zijn eigen ritme en tempo niet kan lopen. Verder vind ik grotendeels dit tempo wel erg netjes en gecontroleerd, maar laat hem ook eens los van voren, vooral voor de sprong! Dan redt je paardje zich makkelijk!!! Hij springt heel netjes erover en heeft zicht genoeg op de sprong. Ook vind ik dat jij er heel netjes op zit, boven de sprong maar ook tussen de hindernissen, maar blijf letten op het vasthouden aan de voorkant!
Al met al erg leuk om te zien dat je het zo netjes doet tussen de paarden!
mandje schreef:M_Vainqueur schreef:Ik heb eigenlijk alleen je 1ste filmpje gekeken, maar wat me daar direct opvalt is het ritme gebrek. Je begint het parcours zonder ritme, je haf trekt netjes aan op de sprong waardoor die genoeg ritme pakt om er (zeer) netjes overheen te komen, na die sprong neem je hem zeer veel terug waardoor het ritme weer verdwijnt en daardoor kom je niet mooi uit op hindernis 2. Daarna moet je DoorGaloperen naar 3 maar jij houd aan de voorkant alleen maar vast waardoor die niet in zijn eigen ritme blijft. Zo zie ik dat bij elke sprong waarbij die raar springt of een balk heeft(ook raar springt dus:P) je hafje geen ritme heeft. Je haf heeft het ritme wel in zich maar jij houd hem aan de voorkant zo vast dat hij zijn eigen ritme en tempo niet kan lopen. Verder vind ik grotendeels dit tempo wel erg netjes en gecontroleerd, maar laat hem ook eens los van voren, vooral voor de sprong! Dan redt je paardje zich makkelijk!!! Hij springt heel netjes erover en heeft zicht genoeg op de sprong. Ook vind ik dat jij er heel netjes op zit, boven de sprong maar ook tussen de hindernissen, maar blijf letten op het vasthouden aan de voorkant!
Al met al erg leuk om te zien dat je het zo netjes doet tussen de paarden!
dank je men springhouding is beter als van de dressuur![]()
Ik wil haar wel loslaten voor de sprong maar dan blijf ik alleen nog met het probleem zitten dat ze veel op de voorhand valt voor de sprong. Weet je ook hoe ik dat kan oplossen? Misschien met veel ophoudingen van voor ofzo?
mandje schreef:__Marloes schreef:Mijn pony was een tijdje geleden ook nogal sterk en heftig in een lijntje als ze een andere hindernis zag. Hier aan hebben we veel gewerkt door 2 galop balkjes, tussen in stil zetten, de ene keer 6 galopsprongen maken, de andere keer 5. Schakelingen tussendoor om der beter op de achterbenen te krijgen. Waarom ze zo heftig werd was waarschijnlijk omdat ik der zelf onbewust op zat te fokken. Ik ging der terugrijden, zat niet stil.. En dat zie ik bij jou ook een beetje terug. Je probeert hem teveel terug te rijden en je houdt hem vast. 1 ophouding is prima, maar je moet hem daar niet vast houden. Als je land dus 1x een ophouding maken, stil zitten en door gaan. Dan lopen ze maar iets harder naar de sprong, als ze door de hindernis gaan gaan ze heus wel 1x hun benen optillen..
Probeer hem ook in de goede galop te laten landen en te blijven kijken naar de volgende hindernis, dan blijf jij ook wat stiller zitten. Dus niet naar de vorige hindernis kijken omdat je een balk hoort.. Hiermee maak je je paard uit balans.
Je kan hem het beste maar wat laten rennen volgens jouw gevoel, je pony zoekt de afstanden enz zelf wel uit. Dat terug rijden wat je wilt (iig wat ik kan zien van je filmpjes) is nu nog niet nodig. Laat hem maar in een lekkere galop rond lopen..
Dank jullie wel voor alle reacties
Het laatste wat je zegt gaat bijmij helaas niet op want ze zoekt de afstanden niet zelf op. Dat kan ze niet want met vrijspringen zie je het ook of ze zit er te dicht bij of te ver af. Ik weet ook niet hoe ik haar dat moet leren. Maar onder het zadel thuis trainen enzo gaat het meestal gewoon goed.
Het terug nemen komt denk ik vooral omdat ik tussen de pony's al L en even M ben geweest. (vrijwillig terug laten plaatsten omdat de techniek te veel was)
Ik zal wat gaan oefenen met de galop en op mijn zit rijden. Ook zal ik wat gaan oefen met op de volte wel of geen hindernis rijden.