Sinds een tijdje rijd ik de pony van mijn zusje bij, omdat zij eigenlijk te weinig rijdt en ik het wel leuk vind. Ik heb haar een aantal jaar geleden met begeleiding zelf ingereden en ze reageert nog steeds prima op alle hulpen enzo. Alleen heeft mijn zusje, die haar toen ik wat te groot werd ging rijden, veel met haar hard door de bak gegaloppeerd. Puur voor de lol.
Het probleem is nu dat de pony nu totaal niet meer recht kan galopperen. Ze valt ontzettend naar binnen en zelfs als je geen stelling vraagt ofzo gaat ze helemaal schuin door de bocht; als een motor zeg maar. Ik denk dat het komt door het harde galopperen, ze moest wel zo gaan lopen om de bochten te kunnen maken.
Heel vervelend dus dat ze dit zichzelf heeft aangeleerd, je kunt nu namelijk weinig met haar beginnen in galop. Aankomende winter ga ik met de pony elke week lessen bij de ponyclub, hopelijk zal het dan verbeteren. Toch nog de vraag aan jullie, heeft iemand hetzelfde meegemaakt of heeft iemand bruikbare tips, oefeningen e.d.?
Alvast bedankt!