Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Celiien schreef:sowieso zou ik er een ervaren iemand erbij halen. zij kan je goed helpen.
wij kunen hier vanaf de computer geen trainingschemaatje opstellen.
.
.
Silly1972 schreef:Ik heb de mijne met 6 jaar ingereden, en je moet inderdaad hetzelfde doen met een 3 jarige alleen kan je wat sneller opbouwen, maar je zal eerst aan de conditie en bespiering moeten werken, maar dan gaat het toch vrij snel.
Maar hou er rekening mee dat ze in hun hoofd nog vrij jong zijn dus wissel het werk veel af.
En je hoeft bij deze leeftijd niet zo snel bang te zijn dat je te veel doet, aangezien de botten aardig volgroeid zijn, alleen zal je rekening moeten houden met de conditie en bespiering zoals ik al zei, dat dus rustig aan opbouwen.
Gaat vast goed komen! Veel plezier ermee
!
!
Whoopi1 schreef:Waarom altijd een pessoa??
Ik heb zo vreselijk veel paarden ingereden, maar heb nog nooit een pessoa gebruikt en nog nooit hulpteugels gebruikt.
(dit is overigens niet aanvallend bedoeld, maar gewoon een vraag)
JOS__ schreef:ik ben het met Celiien eens.
Ga op zoek naar een goede instructeur die je verder kan helpen.
Het is niet mogelijk om hier op de computer een trainings schema vast te gaan stellen.
Het ene paard wil ook wat meer voor je werken dan het andere paard.
Ik zou gewoon een goede instructeur(met een URON-diploma) zoeken waar je het mee overlegt.
Whoopi1 schreef:Waarom altijd een pessoa??
Ik heb zo vreselijk veel paarden ingereden, maar heb nog nooit een pessoa gebruikt en nog nooit hulpteugels gebruikt.
(dit is overigens niet aanvallend bedoeld, maar gewoon een vraag)
.