Lion O'neill @ work in het rose

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gipsylover

Lion O'neill @ work in het rose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 08:31

Hallo :wave:

Gisteren weer is lekker op Lion gereden, en het ging heerlijk.
Ik heb lekker kunnen rijden, en Lion gaat het steeds beter doen.
(Voordat ik Lion kreeg heeft hij een hele tijd stilgestaan enzo)
Met dank bij Peggy m'n lesgeefster & Danielle die me ook een paar keer geholpen heeft met longeren & rijden!

Aandachtspunten & waar ik aan werk:
-Dat hij goed los laat in de hals.
-Dat hij wat meer ''omhoog'' gaat lopen, wat minder op de voorhand
-Veel overgangen, kleine stukjes voor en terug.
-Lekker laag en lang (vandaag geen foto's van het losrijden/uitdraven helaas maar hierbij probeer ik hem zo ver mogelijk, zeker tot op zijn knieen naar beneden te rijden)

Lion is 1 juli 12 jaar oud geworden. Ik heb hem nou denk ik 2 maandjes :)!
Ons vorige topic:
Mijn nieuwe aanwinst Lion @ Work
Zijn we verbeterd? (ik heb hard aan het commentaar proberen te werken)
& Zijn we klaar voor een B proef?

(Ik heb dit topic perongeluk op rijden itp gezet maar het moest op HAW, vandaar dat ik hem hier plaats en heb die andere getemd.)

Hier komen de foto's:
(zoals al gezegt, van het lang en laag losrijden & lang en laag uitdraven helaas geen foto's)

1) Met Lion :+:
Afbeelding

2) Drafje
Afbeelding

3) Drafje
Afbeelding

4) Begin van een stukje verlenging
Afbeelding

5) Stukje actiever doordraven
Afbeelding

6) Met Lii!
Afbeelding

7)
Afbeelding

Link 1 (zit ik mooi rechtop)
http://i723.photobucket.com/albums/ww232/Hann_bucket/DSC_0442_edited.jpg?t=1249325878

8) Galopje
Afbeelding

9)
Afbeelding

10)
Afbeelding

11)
Afbeelding

12)
Afbeelding

13) Lekker even crossen / doorgaloperen!
Afbeelding

14) Drafje
Afbeelding

15) Vóor het uitstappen
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!
Opbouwend commentaar is welkom!

Liefs, Hanneke & Lion

HannahFrouk

Re: Lion O'neill @ work in het rose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:36

Ik vind het er erg netjes uitzien. Het drafje dat je laat zien op foto 14 vind ik echt keurig, daar heb je een heel licht contact maar je paard blijft wel heel mooi aan het werk.

Alleen ... kijk eens naar met name foto 7 maar je ziet het ook op andere foto´s dat je je ene schouder heel anders houdt dan je andere schouder. Het lijkt wel alsof je je rechterschouder optrekt en naar achter houdt en je linkerschouder juist naar voor steekt en omlaag drukt.

Desalniettemin loopt je paard erg mooi en in balans, voor zover ik kan zien, met een heel mooi achterbeen!

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:38

Wauw wat een lekker dier zeg !

Als ik ze foto's zo zie, ben je klaar voor een B proef hoor ! :j

De aandachtspunten zeg je zelf al, maar ik zie op de galop foto's dat hij zich nog lang maakt. Probeer zelf ook rechtop op je kont te blijven zitten !
En belangrijk is wat je zelf ook zei, veel (schijn!) overgangen te rijden, zodat hij zich wat meer van achteren gaat dragen.
Hij heeft igg al een actief achterbeen;)

Foto 14 is het inlijsten waard !

Veel succes !

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:50

ziet er erg netjes in probeer wel op je kont te blijven zitten idd!
groetjes en succes :)

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:07

Mooi paardje hoor! Ziet er netjes uit! Let wel op je houding. Je hakken gaan nog weleens omhoog en je tenen naar buiten... Goed op je billen blijven zitten. Let ook op je handen. Pianohandjes... en je handen gaan nog weleens wat ver uit elkaar. Volgens mij stuur je nog heel erg veel met je handen. Tip: probeer op je gewicht te sturen. Dan moet je op je billen blijven zitten en krijg je wat meer rust in je houding.

Je straalt nu een stuk meer plezier uit dan op de eerdere foto's, dus vooruitgegaan ben je zeker! :D

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 09:17

Bedankt voor de fijne reacties.
Eigenlijk stuur ik niet echt met mijn handen, ik probeer het al veel op gewicht te doen inderdaad!
Verder echte pianohandjes heb ik niet echt naar mijn idee, ik heb wel is de neiging tot, dat klopt! :)
(Bijvoorbeeld op dat crosfototje, heb ik ze wel inderdaad)
Op mijn tenen moet ik inderdaad gaan letten!

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:07

Lii :+:

Wat loopt hij lekker Hann! Zit echt veel verbetering in hoor! En een B-proefje moet lukken toch :)
Op foto 14 loopt hij echt heel netjes! :9 Dat van je schouders valt wel op, probeer daar aan te werken!

Verder gaat het helemaal goed komen hoor :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:30

Je paard loopt lekker ontspannen!
Van je schouders viel mij ook al op! Probeer goed recht te zitten boven je paard. :)

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 08:02

Dankjullie wel! :)
Ik ga op mijn schouders letten, ik had het helemaal niet gezien, maar nu valt het mij idd duidelijk op!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:56

Netjes hoor Hanneke! je bent al een stuk meer
ontspannen als je vorige topic. alleen af en toe nog
wel je schouders rechthouden. foto 14 is erg mooi!

Iv_Oebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:16

Ik vind dat je al goed verschil ziet hoor. Ziet er al beter uit! Hij loopt lekker ontspannen en jij zit zelf volgens mij ook een stuk ontspannender. En dat voor die twee maandjes dat je hem hebt! Mijn complimenten :D Foto 14 vind ikzelf een hele mooie foto en geeft een fijn beeld. Een b proef moet echt wel gaan lukken hoor. Toch nog even wat rijtechnisch commentaar: Let om je schouders en hakken; schouder rechtop en je benen lang maken en hakken uitdrukken ;)

P.s. dat roze staat hem goed :D

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:37

He stalgenootje!

Het ziet er hartstikke netjes uit! Jullie doen het super, helemaal als je bedenkt dat je Lion pas zo kort hebt +:)+

En die B proef? Die gaat helemaal goed komen *\o/*

Omdat er op HAW perse commentaar gegeven dient te worden; let erop dat je je tenen naar binnen draait :+

Groetjes Marcha (van Ozis aan de overkant van de gang!)

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:38

Hij lijkt steeds ietsje op de voorhand te komen, maar foto 14 geeft echt een superbeeld! Verbaas me er wel eens over hoe goed die kunstofzadels liggen! (heb m'n oog laten vallen op een bruine, maar twijfel nog heel erg)

sSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:43

Wat me meteen opvalt, is dat ie nog al op de voorhand loopt, hij loopt wel leuk rond, maar dat is het dan ook..
Probeer hem voorwaards neerwaards te rijden, eerst voorwaards, dat neerwaards komt dan wel..

Succes..

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:25

sSanne, hij loopt op de coorhand en jij zegt voorwaart neerwaarts?? Dat betekend lang en laag en actief... Ze kan beter veel overgangen rijden en veel schakelen, en voorwaarts rijden uiteraard maar dat neerwaarts komt niet ten goede wat betreft op de voorhand lopen..

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:39

op de laatste foto lijkt hij zo erg op mijn paardje! die net zo groot is ;p
leuk beestje!
je moet inderdaad meer contact houden haha.
en proberen in je les t meeste eraan te werken met jhet op de voorhand lopen maar t gaat vast goed komen
verder
ga ik met de bovenstaande mee :d

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 12:04

Wat ik altijd raar vind is dat mensen zeggen dat hij op de voorhand loopt!
Vind je het gek, het paard heb ik nou 7 weekjes, het echt niet meer op de voorhand lopen, maar het wat omhoog gaan lopen komt pas echt bij het L/M/Z hoor! Dan komt hij pas écht goed op het achterbeen ;)!

(Als je zegt dat hij op de voorhand loopt, geef dan ook aan hoe ik 'm beter moet rijden!)

Verder bedankt voor het commentaar en de complimentjes! :)

Barrym

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:48

Netjes hoor, Je mag hem alleen wel wat ronder proberen te rijden. Hij heeft een beetje een knikje, kan aan mij liggen of aan het paard zijn bouw er zijn er zat di zo lopen en dat word goed gekeurd. Ik hou alleen van het rondere. Verder voor jou tenen naar binnen!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:03

Mijn eerste gedachte was ook dat ik 'm wat op de voorhand vind duiken. Het is in de B inderdaad geen vereiste, maar het lijkt me toch wel dat je de lat hoog wilt leggen en zo'n punt toch wel gelijk mee wilt pakken in je training?

Ik zou je handen iets hoger dragen, en mij gaan richten op de overgangen en oefeningen waarbij de achterhand terug moet komen onder het lichaam (dus overgangen en voltes groot/klein).

Jullie zijn flink vooruit gegaan! :)

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:12

Foto 14; ziet er echt súper uit !!! :D

Alleen ontbreekt er één heeeel klein dingetje:
Je kijkt niet vooruit. Maar naar je mooie paard! :P

Het ziet er allemaal super ontspannen uit,
ik denk dat je wel klaar bent voor een B proef!! :j

Je houding (heb je vorige topic ook even bekeken)
is stukken verbetert! :j

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:57

Ziet er netjes uit ;)
Probeer op sommige foto's in de bochten ietsje meer stelling te geven,
Voor de rest ga zo door!

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:12

Je bent inderdaad al goed verbeterd! En ondanks dat hij nog niet opgericht hoeft te lopen, lijkt me dat wel iets waar je in je training naartoe wilt. Ik zou hem na het losrijden proberen iets hoger in te stellen en dan van achter snel maken. Dus proberen om hem wat hoger en korter te maken aan de voorkant en sneller aan de achterkant. Ook veel schijnovergangen maken. Dan is hij tegen de tijd dat je M wilt starten sterk genoeg om wat meer te kunnen dragen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:43

Ik vind het wel weer typisch. Eindelijk iemand die lekker zelf rustig zit, paard loopt ontspannen, geen gepluk/geruk.
En nu moet ie weer hoger opgericht worden B-) Ik zie tien keer liever een paard wat lager gereden en ontspannen, dan hoger opgericht waar meer spanning en druk op staat.

Vindt het er dus netjes uitzien, paard loopt mooi ruim van voren en ontspannen. Alleen inderdaad nog wat meer naar voren kijken, maar ach wie let daar nou op ;)

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:59

Tuurlijk is het mooi dat ze rustig zit en dat het paard ontspant, maar je wil toch verder? Ontspanning is stap 1, daarna zul je toch moeten proberen je paard steeds beter op het achterbeen te krijgen lijkt mij? Hoe lang moet je dan wachten voordat je verder gaat? Je probeert toch steeds de grenzen op te zoeken lijkt mij...

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:37

Ik vind het er heel vriendelijk en ontspannen uitzien, echt leuk om naar de foto's te kijken. Je paard wordt helemaal niet gedwongen en toch blijft hij goed aan het werk, wat vooral te zien is op foto 14. Je hebt een licht contact maar je paard loopt toch mooi rond en zijn achterbeentjes komen onder. In de galop is hij inderdaad nog lang, maar wel mooi over de rug en ontspannen wat ik veel liever zie dan! Ik wens je nog veel succes met hem in de toekomst ;)