Paard schudt met hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RuiterL

Paard schudt met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 22:02

Hoi! Ik weet dat er al topics over zijn.. maar ik ben sinds een maandje mijn eigen kwpn paardje.
Nu schudt ze meestal als we een halfuurtje aan het rijden zijn met haar hoofd, meestal als ze stil staan of als we aan het stappen zijn.
Vandaag deed ze dat in de draf ook, voorheen niet. En in galop nog nooit voor gekomen.
Nu vertelde iemand bij mij op stal dat ze dan naar je hand zoekt. Maar als ik dan kijk op bokt, komen er gelijk dingen van tepas als tandarts, rug enz. Maarjaa.. hoe kom ik er nou achter wat het iss?? iemand ervaring mee of ideeen?

Leinearthur

Re: Paard schudt met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:03

heb hier geen ervaring mee,
maar misschien zit het hoofdstel en/of bit niet helemaal lekker ofzo.

_ED_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:05

Wanneer zijn de tanden idd gecontroleerd door de tandarts? als je ze een keer laat nakijken kun je miss al iets uitsluiten, of juist tegenkomen. suc6!

mischalla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:05

Wij hadden een trainingspaard die dat deed, we hebben toen de DA laten kijken naar haar hoofd.

Ze bleek oormijt te hebben, kreeg hier medicatie voor, en toen was het over.

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 23:03

Elise_Diva schreef:
Wanneer zijn de tanden idd gecontroleerd door de tandarts? als je ze een keer laat nakijken kun je miss al iets uitsluiten, of juist tegenkomen. suc6!

6 maanden geleden.. heb er wel een nieuwe hoofdstel aangeschaft tevens wel zelfde bitje erop gehouden. Maar ga morgen eens kijken hoe ze is met het oude hoofdstel =)
Hopelijk begin ik van de week ook met lessen bij een ervaren instructrice dus wie weet heeft zij er wel kijk op.. even navragen!

kyraenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:05

kan zijn dat het frontriem te strak zit , dat probleem hadden wij ook
we hebben toen een ander frontriem gebruikt en toen was het over

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 23:08

kyraenlisa schreef:
kan zijn dat het frontriem te strak zit , dat probleem hadden wij ook
we hebben toen een ander frontriem gebruikt en toen was het over

Nope integendeel, deze zit wat aan de losse kant..

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:53

mijne doet het van de jeuk van het zweet onder het hoofdstel in halt of stap. of van de vliegjes

ilse_orient

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:56

mijn paard schud ook altijd na t rijden ze heeft ook altijd al snel jeuk van het zweet enzo...

Het kunnen ook de pollen zijn

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 15:21

heb vandaag mijn oude hoofdstel gebruikt, en ze deed het vandaag niet. Kan ook komen doordat we vandaag een buitenrit hebben gemaakt. In de bak doet ze het namelijk wel, maar ze heeft inderdaad ook ontzettend veel last van vliegjes/pollen enz. En schuurt daardoor ook erg veel, ga daarvoor ook een vliegendeken aanschaffen en sectonil sweet itch tegen de jeuk..
Ook met uitstappen jeukt ze haar hoofd aan haar been, en zodra ik ga afzadelen. Kan dus ook een optie zijn dat ook zij jeuk krijgt van het zweet onder haar hoofdstel! Bedankt voor jullie reacties

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:26

hey,
Ik heb precies hetzelfde gehad een paar weken terug. Eerst heb ik de tandarts laten komen om problemen met haar mond en bit uit te sluiten.
Mijn paardje begon met het schudden toen we voor het eerst aan het lessen waren, naderhand was ze moe en werd ze een beetje zurig en daarvan uit ging ze schudden. Het bleef maar voorkomen.. dus tandarts erbij. Zaten wat haakjes op haar kiezen. Maar ze bleef schudden daarna. Weer mn intructeur er naar laten kijken om te kijken of ze me uitprobeerd of dat het gewoon écht iets is. Nu ben ik heel streng tegen haar als ze schud,(been erbij en meteen meer in de hand stellen) en nu doet ze het vrijwel niet meer. Mijn paard is jong en begint wat streken te krijgen :)

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:56

Dat van achter een computer moeilijk te beoordelen.
Het ligt er ook veel aan hoe ze met haar hoofd schudt.
Het kan van de vliegjes komen, maar het kan ook best dat ze ergens anders last van heeft en misschien heb je zelf wel net iets te weinig verbingen met z'n mond.
Weet niet hoe je handhouding is, maar je kan proberen om je handen net iets breder te zetten zodat je iets makkelijker je verbinding te houden.
Maar ik raad toch aan om inderdaad een goeie instructeur te zoeken en kijken of dat je het met lessen op kunt lossen.
zoniet kun je altijd nog een tandarts of dierenarts erbij laten komen.

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 20:32

dynamite1 schreef:
Dat van achter een computer moeilijk te beoordelen.
Het ligt er ook veel aan hoe ze met haar hoofd schudt.
Het kan van de vliegjes komen, maar het kan ook best dat ze ergens anders last van heeft en misschien heb je zelf wel net iets te weinig verbingen met z'n mond.
Weet niet hoe je handhouding is, maar je kan proberen om je handen net iets breder te zetten zodat je iets makkelijker je verbinding te houden.
Maar ik raad toch aan om inderdaad een goeie instructeur te zoeken en kijken of dat je het met lessen op kunt lossen.
zoniet kun je altijd nog een tandarts of dierenarts erbij laten komen.

Vandaag met buitenrit geen last van gehad, en ook nog een stukje aan de teugel en inderdaad me handen wat breder gehouden dan loopt ze ook lekkerder aan de teugel en schudde ook toen haar hoofd niet. Kan best dat, dat het is.
Maar heb vanavond te horen gekregen dat we donderdag onze eerste les samen hebben. Dus gaat helemaal goed komen!