Rustig met haar hulpen enzo.
Het probleem is namelijk dat het paard aan een kant niet langs de C-lijn wil.
Dat meisje vermijd die lijn daardoor (misschien omdat ze bang is
) en vervolgens gaat dat paard dus steeds meer lopen klieren.Nou vraag ik me dus af: Hoe krijg ik dit er bij het paard het beste uit? Tijdens de les gaat het goed, maar zodra ik hetzelfde alleen doe is het weer puin. Verder heb ik dat paard bijv. op een maandag goed door de hoek, dinsdag rijd dat meisje en woensdag kan ik weer opneiuw beginnen en vertikt ze het weer!
Het is een heel verhaal, misschien iets onduidelijk, maar wie weet wat ik hieraan kan doen?

Dat is volgens mij een rastrekje! Ze is je aan het uitproberen wat ze wel en niet mag bij je. Ik zou inderdaad eens met dat andere meisje overleggen en misschien kun je haar een paar keer helpen zodat het bij haar ook wat beter gaat? Als jullie samen het paard berijden kun je maar beter ook samenwerken in het belang van het paard. Wees altijd heel rustig met Lipi's, ook al is het nep angst laat haar toch rustig in de 'enge' hoek kijken zodat je haar gelegenheid geeft om daar te zien dat er niks is. Daarna doe je met rijden alsof er niks aan de hand is, maar laat je haar wel door de hoek gaan. Desnoods ga je (terug) naar stap en laat je haar er rustig langs lopen. Mijn merrie vind de deur in de binnen bak heel eng, altijd, al is ze er 100 keer langs geweest, ze ziet daar spoken. Maar als ik haar rustig daar laat kijken gaat het ook goed. Dan is ze er voor die keer weer van overtuigd dat de spoken er niet zijn. Wees rustig en concequent, dat zijn echt sleutelwoorden bij Lipizzaners. En ik denk trouwens bij elk paard! 
MirageGidran, Gabi zegt het toevallig ook
ik ben nu bezig samen met het meisje het rustig te proberen. WIl dat bij ons allebei niet lukken, dan moeten we denk ik idd toch maar strenger worden
Vind ik helemaal niet leuk, want zo goed ben ik daar niet in...