Deze foto's zijn van onze poging tot dressuur van gisteren, denk dat het de 6e keer is dat ik haar reed.
Zoë en ik zijn zoals je ziet beide te dik. Het paard staat op redelijk schraal land en krijgt verder niets bij, en de ruiter is zich ook bewust dat ze te zwaar is, en is met sporten en dieet hard bezig met lijnen. Graag hierover geen commetaar.
Waar we aan werken:
Zoë is heel stijf, dus ik probeer langzaam meer buiging in te brengen. Echter, ze is ook flink scheef, dus moet dit met beleid om te voorkomen dat ze zich nog schever gaat maken.
Daarnaast heeft ze snel de neiging om dr rug er uit te drukken. Daarbij zet ze alles vast, en is er ook geen tempo uit te rijden. Ook dat probeer ik dus te voorkomen. Dit doe ik mede door recht te richten, en veel overgangen te rijden.
Daarnaast is ze best wel lui, dus zowieso veel veel overgangen, ik probeer haar heet te rijden, wat soms nog best ok lukt ook.
Hmm, en als ik dr eenmaal wat aan het lopen heb, wil ze nog wellus achter de teugel kruipen, wat ik er wederom met overgangen probeer uit te rijden. (lukt nog niet altijd, maar wel steeds beter)
Ik zie nu op de foto's dat ze dr mond her en der open doet, moet nog ff uitpuzelen waarom. Kan het zijn dat ze het doet omdat ze het moeilijk vind? Ik heb niet het idee dat ik heel streng ben in de hand eigelijk...
Waar ik zelf aan moet werken; nog wat rechterop zitten, benen mogen iets meer onder mn lichaam, en niet benen optrekken en naar achteren leggen met beengeven. Ohja, en geld zal ik in die bak ook wel niet vinden.
Oke, eerst ff voorbeeldje dat mond open naar mijn idee niet echt gerelateert lijkt te zijn aan mn handvoering:

En dan de rest in volgorde.
Ik stap heel veel met dr, omdat ze lang actief draven niet volhoud, dan word het sloffen, en dat mag ze van me niet.

De enige galop foto. Galop vind ze heel erg moeilijk, weinig balans, en erg hobbelig, dus dat doen we echt met mate. (deed hier een poging tot verlichte zit, maar stijgbeugels waren er eigelijk te lang voor)

Hoop dat jullie wat nuttig advies hebben, dan hoor ik het graag.
(en zoals ik al vroeg, pls geen commetaar over gewicht, het is bekent, en word aan gewerkt, dus opmerkingen daarover voegen niets toe)
verder vind het echt een leuke merrie! Wie is haar vader?
Andere bijrijdster longeert haar wel met een passoa, maar dan meer gericht op verzamelen etc, heel ander doel.
Zal wel probeeren het nog wat meer de stimuleren.
! 
! Interessant om te weten!