Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jury schreef:Jammer dat je op het verkeerde been lichtrijdt in je 2e proef, kost je toch een punt per onderdeel.
Zijn je stijgbeugels niet aan de lange kant?
Op zich vind ik het geen verkeerde proeven, probeer hem nog rechter te richten (loopt af en toe scheef).
Met het rechtrichten zijn we ook bezig in de training. 6 Maanden geleden toen ik haar kocht kon ze niet meer rechtsom lopen en kwam in verzet, ze is nu gelukkig al een stuk rechter geworden maar er valt nog veel meer resultaat te behalen met het rechtrichten. Ik denk meer dat ik mij benen optrek door het klemmen. Wanneer ik mijn beugels korter maak kom ik met mijn knie over het zadel heen. Tijdens het trainen druk ik mijn hakken beter uit.
mischalla__ schreef:Inderdaad ook de rechtrichting, vooral met hand veranderen zie je dat je paard nog wat onstabiel is, en haar aanleuning mist.
Ik vind je handen ook een heel groot stoorpunt, ze zijn constant in beweging.
Ook komt je paard een keer tegen de hand met handveranderen, en zo te zien komt dat echt door jou handen.
Omdat jij je handen vast zet, komt zij tegen er tegen in.
Verder wel heel leuk beestje
orienta schreef:maar zonder gekheid
ik vind hem het er best wel gespannen en kriebelig uitzien.
Mijn paard is precies hetzelfde die bouwt ook heel veel spanning op en word dan heel kort in dr bewegingen en is niet meer vooruit te branden!
Hoe rijd je haar met losrijden?
goed naar voren of hou je haar juist in?
weetergeen schreef:orienta schreef:maar zonder gekheid
ik vind hem het er best wel gespannen en kriebelig uitzien.
Mijn paard is precies hetzelfde die bouwt ook heel veel spanning op en word dan heel kort in dr bewegingen en is niet meer vooruit te branden!
Hoe rijd je haar met losrijden?
goed naar voren of hou je haar juist in?
Tijdens het losrijden rij ik haar juist zoveel mogelijk voorwaarts, maar zodra ik de ring in ga gaat er een knop om.